צילום: Roman Yanushevsky / shutterstock.com

אנטנה באורט ועבודות הרכבת הקלה: השנה שהייתה בחולון

רגע לפני השנה החדשה, אספנו את האירועים הכי מטלטלים שעברו על חולון בשנה האחרונה

פורסם בתאריך: 27.9.19 08:38

רגע לפני ששנת תשע"ט עוזבת, זה הזמן להיזכר באירועים שעשו לנו אותה בחולון. שלוש מערכות בחירות, מחאות ורכבת קלה אחת, הן רק חלק מן הרשימה: 



הסוף לאנטנה

 הורי תלמידי תיכון אורט ניהלו מאבק עיקש להסרת האנטנה הסלולארית משטח בית הספר. שנת הלימודית תשע"ט נפתחה שביתה כללית בבית הספר. בעקבות הלחץ שהפעילו ההורים, הוסרו שלושה פאנלים מתוך האנטנה והובטח להם כי יימצא פתרון. בהמשך הודיעו עיריית חולון ופורום חברות הסלולאר כי האנטנה תועתק אל אתר חלופי.

מחאת ההורים והתלמידים ב"אורט חולון" הבוקר

הנה באה הרכבת הקלה

פסי רכבת שעליהם ייסעו קרונות שקטים יקשטו בקרוב את רחובות העיר. במשרד התחבורה קראו לרכבת "מערכת הסעת המונים" וסימנו את שנת 2025 כיעד לנסיעת הבכורה בחולון. האם זה באמת יקרה?

בחודש יולי האחרון החלו העבודות המקדימות לסלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה בחולון. תחילה בשדרות ירושלים, ובהמשך ברחובות סוקולוב, קוגל ורחוב שמחה ארליך. בחברת נת"ע מדברים על מיזם גדול שבסיומו יהיו בגוש דן מספר קווי רכבת קלה, לצד אוטובוסים רבי קיבולת ורכבת תחתית. יחד עם זאת סלילת הקו הירוק מלווה בלא מעט אתגרים כמו הפקעת שטח הבניינים הישנים שברחוב פיכמן ויצירת פרוייקט פינוי בינוי במקום. כמו כן שני עצי שקמה עתיקים עתידים לעבור העתקה ממקומם.

עבודות הרכבת הקלה. צילום: באדיבות נת"ע

שלוש מערכות בחירות

בחודש אוקטובר התקיימו הבחירות לראשות ומועצת העיר, בהן זכה ראש העירייה המכהן, מוטי ששון שגרף 41% מהקולות. כבר שנים רבות שבחולון לא התקיימה מערכת בחירות סוערת והתוצאה הייתה ידועה מראש. השנה התמודדו מול ששון לא פחות מחמישה מועמדים, מה שהקשה עליו לקבל את הרוב הדרוש על מנת שלא יתקיים סיבוב שני למרוץ. 

מערכת הבחירות לממשלה הייתה יותר "מעניינת" ולאחר פיזור הכנסת והבחירות בחודש אפריל, בהן הובילה בחולון מפלגת "הליכוד", התקיים שידור חוזר של הבחירות, בדמות הבחירות החוזרות לפני שבועיים.

דורשות מצלמות

בצל עלייה במקרי האלימות שנחשפו כלפי פעוטות בגני הילדים, מחאת ההורים המתגברת והלחץ הציבורי הוביל לדרישה להציב מצלמות בגני הילדים. הפגנת אמהות התקיימה מול בניין העירייה אשר דרשו מראש העירייה להתקין באופן מיידי מצלמות בכל גני העירייה. במהרה הפכה ההפגנה לקרב צעקות בין המפגינות לבין ראש העירייה ששון ומנכ"ל העירייה יוסי סילמן.  

גני ילדים בחולון. בקרוב עם מצלמות?

גני ילדים בחולון. בקרוב עם מצלמות?

מגדלים בשדרה

העירייה פרסמה מכרז להקמת פארק ציבורי גדול במתחם "מגדלים בשדרה" אשר יתפרס על שטח של כ-30 דונם לאורך של כ-500 מטרים. ראש העירייה, מוטי ששון, בירך ואמר "העירייה תכננה שדרה שהיא פארק, המהווה חיבור אינטגרלי בין שטחה הוותיק של העיר לבין שטחה החדש. המקום ישמש כמקום פנאי והתרגעות לתושבי השדרה וכן לתושבי העיר". המכרז יצא לאחר שנים רבות של עיכובים, בעשור האחרון נבנו מגדלים רבי קומות בשטח ח' 501 אשר ביניהם נותר שטח ריק שעליו תוכננה להיבנות שדרה ירוקה. 

הדמיית פארק "מגדלים בשדרה" (קרדיט: ברוס לוין)

לייבה התפטר

סגן ראש מנהל החינוך העירוני, משה לייבה, הודיע על התפטרותו מן התפקיד בחודש מרץ, ככל הנראה בגלל סיבות אישיות. בן זוגו, רועי רפאל, נפטר ממחלה קשה לפני שנה וחצי. התפטרותו של לייבה, הצטרפה להתפטרותו של האחראי על החינוך העל יסודי בעיר, יוסי בייר, שהודיע על עזיבתו "מסיבות אישיות", לפני פחות מחודש, כשנתיים לאחר שנכנס לתפקידו.

לייבה (מימין) ובן זוגו. "רצינו ילדים"

מחאה לא כשרה

הבעלים של מסעדת סוסו אנד סאן, שלומי אשכנזי, הודיע בתחילת הקיץ כי בכוונתו להפוך את המסעדה לכשרה ולסגור בימי שבת. המהלך לווה בתהיות רבות לגבי המשך פעילותה כיוון ש"סוסו" שימשה מקום בילוי אליו נהרו צעירים בעיקר בסופי שבוע. לצד הקריאות התומכות בצעד האמיץ מבחינה עסקית, נשמעו ברחבי הרשת לא מעט קריאות בוז ותכתובות נאצה כלפי המהלך. 

שלומי אשכנזי (צילום: יח"צ סוסו אנד סאנס)

שלומי אשכנזי (צילום: יח"צ סוסו אנד סאנס)

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

תגובות

תגובה אחת
  1. יניב

    סוסו כשר או לא כשר זה לא באמת משנה.. אל תטעו זה ישאר טעים באותה מידה ולא מוריד במאום מהייחודיות של המקום

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר