צילום: דוברות עיריית חולון

פחות נגררים – יותר חניות: החל מהשבוע הבא אכיפה וקנסות

עד כה, על אף תלונות תושבים, לא ניתן היה לאסור חניית נגררים. החל מיום ראשון: קנסות למי שלא יחנה במגרש שהוכשר במיוחד

פורסם בתאריך: 3.10.19 16:42

החל משבוע הבא: קנס על העמדת נגררים בעיר. כך הודיעה היום (חמישי) עיריית חולון. זאת, כפי שדווח כאן ב"השקמה חולון".

החל מיום ראשון הקרוב יחל אגף הפיקוח והשיטור העירוני של חולון לאכוף את איסור העמדת נגררים ברחובות העיר, בכפוף לחוק העזר העירוני שאושר לאחרונה.

אנשי הפיקוח והשיטור העירוני יטילו קנסות בגובה של 250 שקל על כל נגרר אשר יחנה ברחובות העיר. כמו כן, בעירייה הודיעו כי יוקצה מגרש ייעודי לחניית נגררים ברחוב המרכבה 25 שבאזור התעשייה.

מהלך זה מהווה את הישורת האחרונה בקידום הרפורמה להגבלת חניית הנגררים בעיר, לאחר שלאחרונה אושר ונכנס לתוקף התיקון לחוק העזר "העמדת רכב וחנייתו", הקובע כי "לא יעמיד אדם בדרך, לא יחנה ולא ירשה לאחר להעמיד או להחנות גרור או נתמך שניתק מגורר או מתומך, שלא בעת ביצוע עבודות ציבוריות כאשר אין אפשרות אחרת לבצען ובמידה הדרושה לביצוע העבודות האמורות בשולי הדרך".

תקנות התעבורה קובעות מהו "נתמך" – "גרור הבנוי כך שחלקו הקדמי נח על תומך". משמעות התיקון היא שלא ניתן יהיה כעת להעמיד ברחבי חולון גרור או נתמך כשהם מנותקים מהגורר/התומך שלהם.

חוק העזר תוקן לאור העובדה שברחובות העיר חונים לא מעט נגררים אשר תופסים מקומות חניה לתושבים ומהווים מפגע בדרך. כבר במאי 2018 הגישה העירייה את התיקון לחוק העזר לאישור מועצת העיר על מנת שיאפשר לפיקוח העירוני לאכוף העמדת נגררים ברחובות העיר. מאז עבר התיקון את התהליך הנדרש לאישורו במשרדי הממשלה (התחבורה, הפנים והמשפטים) ועם פרסומו ברשומות בימים האחרונים הוא נכנס לתוקף.

בשנים האחרונות גברה התופעה של העמדת נגררים ברחובות העיר, שהעצימה את מצוקת החניה הקיימת באזורים רבים.

לא מעט תושבים מחו והתלוננו על המצב אשר ראו בו כ"גזל חניות". העירייה מצידה השיבה כי היא מנועה לטפל בנושא היות שהדבר חוקי. כעת, משתוקן חוק העזר, החל מהשבוע הבא תיאסר בפעול העמדת נגררים ובכך תתאפשר הקלה מסוימת על מצוקת החניה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר