הפגנה נגד הקמת ב"ס לחינוך מיוחד ברחוב רבינוביץ

תושבים הפגינו נגד הקמת ביה"ס לחינוך מיוחד: "סותמים לנו את השכונה" | צפו:

תושבי שכונת בן גוריון יצאו למחות נגד הקמת בית הספר על מגרש החניה

פורסם בתאריך: 8.3.20 11:16

נמשכת המחלוקת סביב הקמת בית ספר על שטח החניה בפינת משעול השוהם – רחוב רבינוביץ בחולון: עשרות תושבים הפגינו הבוקר (ראשון) מול עיריית חולון נגד הקמת בית ספר לחינוך מיוחד, ודרשו לשנות את התוכנית: "אם אנחנו לא נוכל לחנות, גם עובדי העירייה לא יוכלו".



עליית מדרגה נוספת בהתנגדות תושבי שכונת בן גוריון לתוכנית העירייה לבניית בית ספר לחינוך מיוחד על שטח מגרש החניה בפינת הרחובות משעולת השוהם – רבינוביץ' בסמוך למתחם גני הילדים. בתחילת השבוע שלח ועד התושבים מכתב אל ראש העירייה מוטי ששון, שבו הם קוראים לפתוח מיד בהידברות, על מנת לשנות את התוכנית המקורית והבוקר הגיעו התושבים להפגין מול העירייה. לטענתם, מצוקת החניה באזור גם התגברה מאז שהחלו עבודות הרכבת הקלה ברחוב שמחה ארליך, שנחסם לתנועה.

מאבקם של התושבים מגיע כתוצאה מצמצום דרסטי שנעשה במקומות החניה בקרית בן גוריון לאורך החודשים האחרונים – סגירת רחוב שמחה ארליך על ידי חברת נת"ע וביטול כ-100 מקומות חניה שהיו ברחוב, והכוונה להקים את בית הספר על שטח מגרש החניה בפינת רחובות משעול השוהם – רבינוביץ. לטענת מארגני ההפגנה, בשל כך מצוקת החניה תחריף יותר ועלולה לגרום לבעיות בטיחות בתנועת כלי הרכב בשכונה.

מאיר גלעדי מראשי מאבק התושבים "הבעיה שלנו היא שיש מצוקת חניה נוראית. לקחו לנו את החניות שברחוב ארליך בגלל הקמת קו הרכבת הקלה, ויש פה קטסטרופה נוראית".

צפו בהפגנת התושבים:

כפי שדווח כאן ב"השקמה חולון", לפני כחצי שנה נפגשו אנשי הוועד של תושבי רחוב משעול השוהם עם ראש העירייה, מוטי ששון, על מנת לדון בחלופות לשטח לבניית בית הספר. בפגישה עלתה האפשרות, לפיה בית הספר יוקם במגרש ציבורי הנמצא בסמוך למתחם בריכת נפשונית. מנהל ההנדסה אשר דן בהצעה, החליט לדחות אותה בטענה כי השטח המדובר אינו מתאים לבניית בית הספר. ואולם, אנשי הוועד טענו כי השטח החלופי שהציעו גדול פי שלושה מהמגרש שברחוב רבינוביץ'.

מאבק הדיירים נמשך כשנה, ובתחילת מאבקם בשיחות עם הדיירים עלתה תמונה מאוד מדאיגה. שכנים שביקשו לא להיחשף אמרו ל"השקמה חולון" כי "אף אחד לא רוצה ילדים מפגרים ומוגבלים ליד הבית שלו". זאת, בטענה כי הדבר יוביל לירידה בערך הדירות. עוד אמרו המתנגדים כי "כיצד ילדנו יסתובבו באופן חופשי? הרי חסר שיתקלו בילד מפגר ללא השגחה. יכול להיות פה אסון מישהו נתן את הדעת לכך? כולם יפי נפש ומתחסדים אף אחד לא רוצה לומר זאת בקול וזאת הסיבה שאנו לא נחשפים".

שטח החניה שעליו נאבקים התושבים

שטח החניה שעליו נאבקים התושבים



מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הצעתם של התושבים, שהועלתה במסגרת 'דלת פתוחה' אצל ראש העירייה, נבדקה לעומק על ידי אנשי המקצוע באגף האדריכלות שבמינהל ההנדסה. הממצאים העלו, כי השטח החלופי שהוצע על ידי התושבים אינו מתאים להקמת בית הספר מבחינת דרישות משרד החינוך מאחר שאין יתרת זכויות בנייה במקום המספיקה להקמתו".

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי מ

    שיבוץ יוסף את מסלף את האמת, זה לא מה שנאמר לך היום בהפגנה, תושבי השכונה בן גוריון לא נגד הקמת בית ספר לחינוך מיוחד, הם כנגד המיקום והוציעו חלופות, וכך גם ביקשו לקבל חניון תת קרקעי מתחת לבית הספר לחינוך מיוחד אבל עירייה לא רוצה. השאלה למה עירייה לא רוצה?!?

  2. זהבה

    כתושבת השכונה, מבינה לגבי נושא החנייה. אין ספק שיש מצוקה בנושא זה. הקריה צפופה ואין מספיק מקומות חניה.
    לגבי נושא האוכלוסייה שעתידים ללמוד בביה"ס, התושבים צריכים להתבייש שזה בכלל אחד השיקולים.
    אני מזכירה של בי"ס לחינוך מיוחד בעיר, מזה 16 שנים ועובדת עם תלמידים לצרכים מיוחדים ואין מדהימים מהם. תלמידים עם נשמה גדולה, המון אהבה ונתינה, זאת תהיה זכות להיות בקרבם ואולי אפילו לתרום ולתת עבורם.
    אני מתביישת בשבילכם על הדעות הקדומות שלכם. אתם המוגבלים ועליכם לעשות חשבון נפש עם עצמכם על דעותיכם!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר