הדמיה של קניון חולון לאחר השיפוצים
קניון חולון לאחר השיפוצים. הדמיה: סטודיו מו

הצצה ראשונה: כך ייראה קניון חולון לאחר שיפוץ בעשרות מיליוני שקלים

בעקבות השינויים שחלו בשוק המסחר והמעבר לשופינג דרך האינטרנט, קניון עזריאלי בחולון משנה את פניו

פורסם בתאריך: 29.1.20 15:41

קניון עזריאלי בחולון משנה את פניו. במהלך החודשים האחרונים מתבצעות בו עבודות שיפוץ נרחבות, שבסיומן הקניון יעבור מתיחת פנים וישנה את עיצובו ובמידה לא מבוטלת גם את ייעודו. מנכ"ל הקניון ירון ספיר מספק ל"השקמה חולון" הצצה ראשונית על השינויים הצפויים, הן בעיצוב והן בקונספט.



רבים ממבקרי הקניון הבחינו בחודשים האחרונים בעבודות השיפוץ הנרחבות שמתבצעות בקניון חולון, במסגרתן התקרה הוסרה והעמודים נחשפו לאחר שהוסרו מהם אבני השיש. לא מעט מהתושבים הביעו דאגה לגבי תחזוקת המבנה ותהו מה קורה במקום. מתברר שמדובר בפרויקט שיפוץ ענק בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

העבודות שהחלו בשנה שעברה לפי תוכנית העיצוב של סטודיו מו, מתקיימות במהלך שעות הלילה ועתידות להסתיים בספטמבר הקרוב.  במסגרת השיפוץ, יוחלף כל הריצוף הישן שנסדק במהלך השנים במרצפות חדשות ובימים אלה החלה גם התקנת התקרה האקוסטית החדשה של המבנה. גם מעקות הבטיחות והגשרים יוחלפו וכל הדרגנועים והמעליות יעברו שיפוץ מקיף.

בנוסף לשיפוצים, עתידים להיפתח בתוך הקניון מסעדה חדשה, חדר כושר בקומת הגג, ומרפסת חיצונית בקומה השנייה שתשמש כפינת עישון. גם מתחם המזון המהיר והמשחקייה יעברו מתיחת פנים ובשנה הבאה יחלו גם עבודות שיפוץ בסניפי סופר פארם ושופרסל.

"הקניון הוותיק מאוד אהוב על תושבי חולון ואנחנו רואים זאת במספרים", מציין מנכ"ל הקניון ירון ספיר. "מדובר באחד הקניונים המצליחים של קבוצת עזריאלי שיש לה 17 קניונים בארץ".

ספיר המתגורר בצפון הארץ, מספר שלא היה יכול לסרב להצעה שקיבל לנהל את המקום. "ביום שהציעו לי את התפקיד בקניון חולון, לא יכולתי להגיד לא. אני בא מכרמיאל כל יום ויש ימים שהנסיעה היא קשה, אבל זה שווה את זה".

הדמיה קניון עזריאלי חולון לאחר השיפוצים

כך יראה הקניון לאחר השיפוצים. הדמיה: סטודיו מו

על ההחלטה לשפץ את הקניון, מסביר ספיר שלא הייתה ברירה כי מדובר במבנה מאוד ישן. "התושבים מאוד אוהבים את הקניון אבל הוא מיושן, וכולם מעדיפים להסתובב במקום שהוא יותר נעים. מושקעים פה עשרות מיליונים ובספטמבר אנחנו צופים שיהיה פה מקום מדהים".

פרויקט השיפוץ מגיע לאחר 21 שנות פעילות של הקניון, המכיל בתוכו למעלה מ-100 עסקים. ברבות השנים הקניון הפך להיות מקום קניות ובילוי מרכזי עבור תושבי חולון, זאת גם בשל מיקומו הגיאוגרפי. אך לצד זאת, עם השנים נבנו עוד מרכזי מסחר ומתחמי בילוי במקומות שונים בעיר, דבר שמעלה את השאלה האם קניון חולון עדיין מהווה את הלב הפועם של המסחר והבילוי של העיר והאם יש מקום לעוד קניון בעיר.

"זו שאלה שאנחנו מתחבטים בה", אומר ספיר. "ואם נפתח עוד מקום, מה יהיה שם? עוד קניון? עוד מרכז מסחרי? בסוף ההתלבטות היא שלנו, כי אם תפתח עוד סניפים של רשתות אופנה גדולת אין לכך ממש מקום. אני חושב שאם מחליטים להוסיף עוד עסקים בקניון, זה צריך להיות משהו ששייך לתחום הפנאי, עם דגש על בילוי וכמובן בשילוב עסקים וחנויות מסוימות".

הדמיה קניון חולון לאחר השיפוצים

הדמיה: סטודיו מו

כאשר נפתחו בישראל קניונים, רובם שילבו בתוכם מתכונת של בילויים וקניות. בכל קניון נפתח קומפלקס שהכיל בין שלושה לעשרה אולמות קולנוע, מתחם משחקי וידאו, ג'ימבורי ובימת הופעות. עם השנים השתנתה התפיסה ורבים מהקניונים בארץ הוציאו את בתי הקולנוע, לטובת השכרת השטח לרשתות אופנה גדולות. בשנתיים האחרונות שוב החל להיווצר שינוי וכעת קניונים רבים חוזרים לשים דגש על תרבות הבילוי במתחם.

ספיר מסביר כי הסיבה לכך היא בעיקר בעקבות השינויים שחלו בשוק, בין היתר בעקבות המעבר לשירותי השופינג המקוונים. "רוב הצרכנים החלו לקנות באמצעות אתרי האינטרנט מה שהצריך חשיבה מחודשת, כיצד למשוך את הקהל בחזרה לתוך הקניונים".

"בשנתיים האחרונות חל שינוי בגלל התגברות שירותי האון ליין והנסיעות לחו"ל. ולכן אנחנו עושים מהלכים כדי להביא את תרבות הפנאי בחזרה לקניונים. בקניון חדרה למשל, הכניסו בריכת גלים. בסופו של דבר יש לנו נכס יפה וצריך להביא את האנשים כדי שיוכלו ליהנות ממנו", אומר ספיר.

"השוק משתנה, פעם היו בתי קולנוע בקניונים ואחר כך הגיעו למסקנה שהמסחר צריך להיות בתוך הקניון. עכשיו יש שינוי בתרבות הקנייה של האנשים, לכן הדרך להביא בחזרה את האנשים היא על ידי הגדלת תרבות הפנאי. לצערי, כיום אין לנו מקום לאכלס בתוך הקניון את בתי הקולנוע, אבל בתוך שנה יהיה פה גם חדר כושר בקומת הגג ומסעדה חדשה".

יחד עם זאת, יש גם בשורה חיובית לחובבי הקולנוע בעיר. כפי שפורסם כאן ב"השקמה-חולון'", במסגרת פרויקט מתחם עזריאלי החדש שמוקם באזור התעשייה, ייבנו גם אולמות קולנוע. כעת אנו מתבשרים כי הדבר הולך להתבצע ובקרוב ייחשפו פרטים נוספים.



 

תגובות

4 תגובות
  1. חולוני

    צריך להחליף חלק גדול מהחנויות ולהכניס מותגים נוספים ואוכל נורמלי כדי שהקניון יהיה טוב יותר שיפוץ זה לא העיקר

  2. שרון

    0צריך חוץ מלשפץ צריך להוסיף קומה או שתיים לא יתכן מקום קטן בשביל כמות התושבים

  3. ענת

    טוב ויפה שהקניון יעבור מתיחה ושיפוץ אבל בושה למצב של השירותים בקניון, שירותים מלוכלכים ברמה שלא מביישת עולם שלישי, בנוסף לזוהמה, אף פעם אין סבון ידיים ונייר זה בגדר בדיחה, פשוט זלזול בצרכן.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר