יפעת לויאן

"היום בעידן הטלוויזיה והסמארטפונים, חייבים ללמד את הילדים אורח חיים בריא"

יפעת לויאן שהתאהבה בתחום הכושר והספורט כמנויה במועדון הבריזה, היא היום אחת המדריכות הוותיקות והמקצועניות של מרכזי הספורט ברשת GO ON, המלווה מנויים בכל שכבות הגיל, ממבוגרים ועד ילדים: "הרשת ומרכזיה הם משפחה חמה ויש מענה לכל המשפחה, מקטן ועד גדול"

פורסם בתאריך: 3.1.19 14:47

מאת: דני לנצמן, תוכן שיווקי

יפעת לויאן מגיעה לשיחה לאחר שטיפסה בקלילות שלוש קומות. היא לא מתנשפת, אלא נראית רגועה, נינוחה וחייכנית. זה לא מקרי. היא חיה נושמת ספורט וכושר ומלווה לא מעט נשים, גברים, צעירים ואף ילדים בדרך לאורח חיים בריא החשוב והנחוץ כל כך.

לויאן, אם לשלושה בת 34, היא מומחית לכושר גופני וספורט, שמדריכה בלא מעט חוגים ומסגרות ספורטיביות במרכזי הספורט והכושר ימית, בריזה ונפשונית, של רשת GO ON. "את תחום הכושר הגופני, העיסוק בספורט והחובה להתמיד בהם, הכרתי עוד בילדותי", היא מספרת, "הייתי ילדה קופצנית מאוד, פעילה, ספורטיבית, לא נחה לרגע. השתתפתי בחוגי ג'אז ואקרובטיקה ובבית הספר שיחקתי כדוריד וגם למדתי במגמת כדוריד בתיכון. משם, שלחו אותי למגוון תחרויות ספורט במכון וינגייט וכבר אז הבנתי שבחרתי נכון. האהבה שלי לספורט קיימת מגיל קטן ועד היום".

בשנת 2,000 התגייסה לצה"ל. רגע לפני הגיוס היא הגיעה למועדון בריזה שחגג אז שנתיים להקמתו. "נהניתי מהשפע שיש למועדון להציע למנויים, חוגים, חדר כושר וכמובן מכל הטוב של הפעילות, המופעים, התרבות, האנשים", היא נזכרת, "מאז נדלקתי ומאז אני שם. בכלל, אני חולה על הלוגו 'בריזה, בריאות לעשות כאן ספורט'. הוא כל כך נכון ומתאים".

עם השנים ובהתאם לאהבה הגדולה לספורט וכושר, יפעת הרחיבה את הידע שלה, ועברה הכשרות בפילאטיס, אירובי, קיקבוקס וענפים אחרים. היא גם הפכה את התחביב למקצוע, לאחר שלמדה במכון וינגייט, רכשה השכלה אקדמית והשלימה תואר בתחום. לפני שבע שנים היא החלה יפעת לעבוד ברשת GO ON ומאז – היא כאן. מדריכה בבריזה ובשאר מרכזי הרשת בכל תחומי הספורט.

"הרשת ומרכזיה הם משפחה חמה", היא אומרת, "התחושה היא שיש מענה לכל המשפחה, מקטן ועד גדול. אני מדריכה בחוגים מגילאי שלוש ומעלה, חוגי התעמלות לגיל הרך, חוגים לגיל הבוגר יותר, פיטסטיקס, קיקבוקס, הכנה לחדר כושר, ספינינג ועוד. אני מעבירה גם שיעורים למבוגרים בהתעמלות בריאותית, פילאטיס, עיצוב הגוף, קיקבוקס ורצועות – כל גיל והמענה המתאים לו. כל המשפחה במקום אחד".

"הפעילות הספורטיבית היא מאוד חשובה ובכל גיל", היא מוסיפה, "כל אחת ואחד צריכים להחליט על המינון שמתאים להם, על הענף שמעניין אותם, על מה שהם אוהבים. ספורט עושים בכיף ובאהבה, ולא בכפייה או 'בגלל שכולם עושים'. היום במיוחד, בעידן הטלוויזיה והסמארטפונים, חייבים ללמד את הילדים והנערים אורח חיים בריא, משמעת עצמית, בטיחות ואחריות וכן, גם לאתגר ולעניין אותם".

איך מנהלים חוגי ספורט לילדים, על מה שמים דגש?

"ילדים צריכים להיות רגועים ומשוחררים כשהם עוסקים בספורט, ובמקביל חובה להפעיל עליהם משמעת. אני משתדלת להכניס להם המון כיף בשיעורים, לצחוק איתם ויחד עם זאת, ללמד אותם אחריות, שיתוף פעולה ובטיחות. השיעורים חייבים להיות עבורם חוויה שהם נהנים ממנה".

כאשר לויאן עומדת על ההבדלים בין כושר למבוגרים לבין צעירים וילדים, היא מתארת: "למשל, יש שיעור פיטסטיקס שמבוצע עם מקלות אשר האחיזה שלהן מותאמת לכף היד. בשיעור הזה אנו מחזקים את חגורת הכתפיים והזרועות, תוך ביצוע ריקודים שונים ומגוונים. זה שיעור שמצחיק אותם, כי הוא נעשה בהומור ובכיף, והם אוהבים אותו מאוד".

"יש שיעור נוסף לגיל המתבגר – הכנה לחדר כושר", היא מוסיפה, "המהות שלו היא הכנת המתבגר לפני הכניסה לחדר כושר. הילדים לומדים איך לבצע תרגילים בסיסים בצורה נכונה, מקבלים את הדגשים לעמידה ויציבה נכונה ולדוגמה: תרגיל הסקווט. בתרגיל הזה אנו מדמים ישיבה על כיסא, משקל הגוף נוטה לעבר העקבים ואין לעבור את קו האצבעות עם הברכיים. הילדים לומדים את זה בחוג, ואחר כך מיישמים את הדרך הזו בחיי היום היום, בישיבה בכיתה, בהכנת שיעורים בית. זה חשוב וזה בריא מאוד".

ומה בנוגע להתעמלות בריאותית לאוכלוסיה המבוגרת?

"כאן השיעורים מתונים יותר ומתמקדים בשיפור וחיזוק היציבות, מחזקים את השרירים ומגדילים את צפיפות העצם".

ולסיום, אפשר לקבל טיפ מנצח?

"הטיפ הכי חשוב שלי, וזה ברור: ספורט שווה בריאות, כושר הוא אורח חיים וחלק מהחיים השוטפים. תפנימו את הזה, תנהגו בהתאם, והחיים של כולכם, קטנים וגדולים, יהיו יפים הרבה יותר".

 

להרשמה ולקבלת פרטים ניתן להתקשר לטלפון שמספרו 03-6506565

שעות הפעילות, המתקנים והחוגים ייחודיים לכל מועדון יש להתעדכן באתרי המועדונים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר