הרב גור אריה מימין והרב יוסף משמאל

68 בתי כנסת ספרדים בחולון ורב אשכנזי אחד

הרב גור אריה נותר בתפקיד עם פרישתו הכפויה של הרב הספרדי, ויש מי שלא מרוצה מהסידור

פורסם בתאריך: 25.10.17 15:28

לאחר פרישתו של הרב אברהם יוסף בסוף החודש הקרוב, יכהן הרב אליהו יוחנן גור אריה לבדו בתפקיד הרב הראשי של העיר. זאת על אף שהרב גור אריה הוא רב אשכנזי ובחולון ישנו רוב מוחלט של בתי כנסת ספרדיים.

בסוף החודש הקרוב ייצא הרב הספרדי הראשי של חולון לפנסיה מוקדמת וכפויה, לאחר שהואשם בבית המשפט על מעילה בתפקיד והפרת אמונים. לפי התובעת, עו"ד שירי רום, הרב פעל מתוך אינטרס אישי וכלכלי, תוך ניצול סמכותו ומעמדו. במסגרת פעילותו של הרב, הוא הפלה לרעה גופי השגחה פרטיים.

לאחר פרישתו של הרב יוסף יכהן בתפקיד הרב הראשי של חולון רק הרב האשכנזי גור אריה, זאת לאחר שבשנת 2014 יצא חוק "רב ראשי אחד". החוק החדש קבע כי במועצת הרבנות הראשית ישמש רק רב ראשי אחד במקום שני הרבנים הראשיים – ספרדי ואשכנזי, שפעלו עד אז.

בחולון פועלים 68 בתי כנסת, רק חמישה מהם בתי כנסת אשכנזים באופן מובהק. כעשרה בתי כנסת נוספים משנים את נוסח התפילה לפי החזן.

שירותי הדת: "אי אפשר לפטר את הרב האשכנזי"

לדברי עמוס ברנס מהמשרד לשירותי דת: "כאשר נכנס החוק החדש לתוקפו, המתינו שאחד מהרבנים הראשיים יסיים את הקדנציה שלו או שייצא לפנסיה על מנת להותיר אחד בשטח. כעת נותר בחולון רק רב ראשי אחד, הרב גור אריה. לא ניתן להעזיב או לפטר אותו לפני סוף הקדנציה (בעוד שלוש שנים) וכנראה שבקדנציה הבאה ייבחר רב ספרדי ראשי".

מקורב לרב גור אריה מסר כי עצם היותו של הרב גור אריה רב אשכנזי לא תהווה שום מכשול בפעילותו מול כל העדות בחולון: "הרב ימשיך לפעול לקירוב לבבות ולהעלאה על נס את תורת ישראל ומסורת ישראל. כולנו אחים".

הרב ביתן: "אני הייתי צריך לקבל את התפקיד"

חבר לשכת הרבנות של חולון, הרב משה ביתן, חושב אחרת. לדבריו, "הרב גור אריה הוא אמנם רב מצוין, אבל המסורות והמנהגים בין האשכנזים לספרדים שונים מדי. בדברים מסוימים שמצריכים חתימה של רב מכהן, אנחנו נזקקים לחתימת רב ספרדי אבל מסתפקים בחתימת רב אשכנזי בלבד. העבודה השוטפת מתחלקת בין חברי הלשכה ואנחנו זקוקים למנהיג שיוביל אותנו קדימה. רב ראשי מביא איתו יוזמות, משתף את הציבור, עומד בראש המחנה. ללא רב ראשי אנחנו אמנם ממשיכים במלוא הקיטור, אבל רב ראשי ספרדי היה משנה את התמונה".

הרב ביתן. "רב ספרדי היה משנה את התמונה"

הרב ביתן נשמע מתוסכל מהמצב הקיים: "התמודדתי עם הרב אברהם יוסף, הוא קיבל כמה קולות יותר ממני – בסך הכל ארבעה אנשים – ונבחר. במציאות הנוכחית, למעלה משנה אנחנו מתפקדים בלעדיו. אנחנו מסתדרים, אני עובד ברבנות כבר 30 שנה, מכיר את כל מכמני הרבנות, מבצע את כל התפקידים שנדרשים. מחלקת הנישואין למשל היא הרבה יותר טובה, אנחנו פועלים באופן מצוין, אבל אם היה משהו מסוכם מראש, אני הייתי צריך לקבל את התפקיד אחריו".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להפך- צריכים לבטל את הרבנות הכפולה הזאת בכל הארץ! למה להחזיק במשרות כפולות לאותו ג'וב? פעם לבחור כזה ופעם כזה. אין צורך במיליון רבנים !!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר