עם הקיסרים. הנגן של כל הכוכבים

יהודה קיסר מגיע לחולון: "לא נטשתי את זוהר ארגוב"

הגיטריסט של הזמר המזרחי מגיע לחולון ומדבר על הסיפורים האמיתיים מאחורי הכוכבים והלהיטים הגדולים

פורסם בתאריך: 27.10.17 10:38

הוא עבד וניגן עם אהובה עוזרי, זוהר ארגוב, בעז שרעבי, חיים משה, מרגלית צנעני, דקלון ועוד רבים וטובים מהזמר המזרחי, והיה שותף להפקת תקליטים של רבים מהם. יהודה קיסר, נגן הגיטרה המיתולוגי, מגיע להופעה בתיאטרון חולון, והולך להיות חם.

"המופע הזה הוא למעשה הפקה שלי. אחרי שנים שבהן הייתי הנגן של כל הכוכבים בארץ, החלטתי להרים מופע עם הסיפורים האמיתיים מאחורי השירים של זוהר ארגוב, צלילי הכרם, אהובה עוזרי ועוד", מספר קיסר על המופע בביצוע קיסר והקיסרים, שאותו גם ינחה קיסר.

זוהר ארגוב וקיסר. "אני מתגעגע אליו"

קיסר הוא אחד מהאבות המייסדים של המוזיקה המזרחית בישראל, בנעוריו הושפע מהזמר אריס סאן אבל גם פינק פלויד, לד זפלין וסנטנה היו חלק מרפרטואר התקליטים שלהם האזין. הוא החל את דרכו בשלהי שנות ה-70 כשהיה ממקימי להקת "צלילי העוד" ובהמשך הפך להיות  נגן הגיטרה הצמוד של זהר ארגוב, שאותו, לדבריו, הוא גילה בעצמו בתחילת שנות ה-80.

צפו ביהודה קיסר מנגן זוהר ארגוב:

 

"אני הייתי הראשון שהעלה את זוהר ארגוב לבמה" 

"זוהר היה מהשכונה, ככה הכרתי אותו, בכרם התימנים. זהר היה מתלווה אל ג'קי מקייטן להופעות, ובכל פעם ביקש ממני לעלות לשיר. באחת הפעמים שבהן הופענו במועדון הברווז, נעניתי לבקשתו והעליתי אותו לבמה בפעם הראשונה. ראיתי את התגובות של הקהל ובאותו ערב העליתי אותו שוב.

"אחרי ההופעה דיברנו והוא סיפר לי שהחלום שלו הוא לשיר, אבל שבדיוק יצא מהכלא ושאין לו כסף להפיק. לקחתי את זוהר לאולפן שלי ושם הקלטנו את 'אלינור', האלבום הראשון עם הלהיט הגדול של זוהר. שמעתי אותו שר וידעתי שהוא יהיה כוכב. ההצלחה שלו היתה פנומנלית ואני בהחלט מתגעגע אליו. לא היה כמותו".

"גם היום הייתי שמח להפיק למרגול אלבום"

קיסר עבד עם כל גוורדיית הזמרים המזרחים בישראל, ביניהם חיים משה, משה גיאת, דקלון, איל גולן, זהבה בן, שרית חדד וג'קי מקייטן, וליווה אותם בנגינת הגיטרה הייחודית שלו. "מרגול הקליטה אצלי אלבום וגיליתי זמרת עם קול ענק שהייתי בשמחה מפיק לה גם היום אלבום. חיים משה היה אורח כבוד באולפן שלי ואת זהר ארגוב לא עזבתי לרגע, לא נטשתי גם כשכולם התנערו ממנו".

במופע "יהודה והקיסרים" שיעלה בתחילת נובמבר בתיאטרון חולון, ישיר קיסר עם חבריו ללהקה ועם הקהל שיצטרף את הקלאסיקות הים תיכוניות כמו "הפרח בגני", "צל עץ תמר", "נערי שובה אלי" ו"חנהלה התבלבלה" ובין השירים ישולבו הסיפורים הקטנים שמאחוריהם.

"הקהל שמגיע הוא הקהל שזוכר את הזמרים הוותיקים ולא כמו החבר'ה הצעירים ששכחו את האבות המייסדים שסללו את הדרך לאייל גולן ולשרית חדד", הוא אומר. "פעם היה פה כבוד למילה הכתובה, הטקסטים היו נוגים ואמיתיים, שירים כמו 'הפרח בגני' שיצא בשנת 82' ועד היום מושמע ומושר, מה שאי אפשר לומר על הלהיטים שיוצאים היום וחודש אחרי נשכחים".

מה דעתך על הטענה שמשמיעים פחות מוזיקה מזרחית ברדיו?  

"פחות? אולי הרבה יותר. הבעיה היא עם האמנים הוותיקים שלא מושמעים ונעלמים. הכל מתחיל ונגמר בשדרנים שמחליטים שלא משמיעים – סתם כי לא בא להם. איפה אבנר גדסי, בעז שרעבי או אפילו חיים משה? שלושה זמרים ענקיים שנעלמו מהרדאר למרות שהם עדיין ממלאים אולמות".

מופע זמר בביצוע יהודה והקיסרים. יום ד' 8.11.17.  תיאטרון חולון.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר