לעירייה אין מקום בהסעה והתלמיד נשאר בבית מתחילת השנה

"ממשרד החינוך באו לבדוק למה הילד לא מגיע ללימודים. קל להאשים את ההורים אבל איש אינו בא בטענות לעירייה", אומר האב

פורסם בתאריך: 31.10.17 18:05

תלמיד כיתה ז' משכונת ג'סי כהן לא הגיע ללימודים מתחילת השנה. זאת מאחר שחישוב המרחק מביתו אינו מחייב את העירייה לארגן עבורו הסעה, אף על פי שהילד לומד בחינוך מיוחד. העירייה בתגובה: "אין לנו מקום בהסעות".

בבית הספר ישעיהו קיימות כיתות קטנות עבור תלמידים הסובלים מלקויות רגשיות. אחד התלמידים, המתגורר בשכונת ג'סי כהן, לא הגיע מתחילת השנה ללימודים זאת מאחר שאין אפשרות להסעה מביתו. לפי תקנון משרד החינוך, העירייה צריכה לספק הסעה לילד מעל כיתה ז' רק במקרה שבית הספר רחוק מרחק 3 קילומטרים מביתו. בפועל, הבית רחוק רק 2.8 קילומטר, בקו אווירי.

בראיון ל"שקמה-חולון" מספר אביו: "אני עובד כנהג אוטובוס מארבע לפנות בוקר, אשתי צריכה להסיע את הבת הקטנה לבית ספר בבת ים. שני הילדים שלי לומדים בבתי ספר סמוכים, האחד ב'דינור' והשני ב'ישעיהו'. בשנה שעברה, הבן שלומד ב'ישעיהו' למד בבית הספר דינור במרחק הליכה קצר. השנה ביטלו לשניהם את ההסעה. אחרי בקשות במחיר מסובסד נתנו לילד שלומד ב'דינור' לנסוע ולבן שלומד ב'ישעיהו' לא מצאו סידור".

לדברי האב, "אין אוטובוסים ישירים לבית הספר ומרחק ההליכה הוא בערך 40 דקות. הבן שלי לא מסוגל ללכת מרחקים כאלה לבד, בעיקר כיוון שהוא סובל מלקויות רגשיות. ניסינו לעשות הכל אבל עד כה במשרד החינוך מפנים אונו לעירייה ובעירייה מפנים אותנו למשרד החינוך. יש בתי ספר כמו 'גורדון' או 'בן גוריון' שהם קרובים יותר למקום המגורים שלנו, אבל הבן שלי לא מסוגל ללמוד בכיתה רגילה. אני מרגיש שהזניחו אותנו. הגיעו ממשרד החינוך לבדוק למה הילד לא מגיע לבית הספר – קל להאשים את ההורים אבל אף אחד לא בא בטענות לעירייה או למשרד החינוך".

רובין בדר, מנהל היסעים באגף ארגון ובקרה בעיריית חולון, בתגובה: "לבקשות שהוגשו למחוז עקב מצב כלכלי בעייתי או בעיות רווחה, יש לתת מענה בתוך הרשות. העירייה עשתה את כל הבדיקות והנסיונות לשלב את שני האחים כל אחד בבית ספר אחר ולצערי, אין אפשרות לשלב הסעות לשני המוסדות אלא למוסד אחד, ל'דינור', ועל בסיס מקום פנוי בתשלום. הודענו לאב ואנחנו ממתינים שיגיע לשלם. לגבי בית הספר ישעיהו, אין לנו מקום בהסעה".

ליאורה פור מהמשמר החברתי מלווה את ההורים לתלמידים בחינוך המיוחד זה שלוש שנים. לדבריה, "על משרד החינוך והרשויות להתחדש בתוכנה עדכנית תואמת גוגל לאומדן מרחקים ואף לשנות את הקריטריונים כלפי ילדים בחינוך המיוחד. ילד עם בעיות רגשיות לא מסוגל ללכת ברגל 40 דקות".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר