צפו בסרטון: התיישבות העובדים החדשה בצומת חולון

ללא אשרות עבודה וללא כסף לשכר דירה, נאלצים עשרות עובדים זרים להתגורר במאהל בחולון

פורסם בתאריך: 6.11.17 16:57

מבלי שאיש שם לב צמחה לה על גבעת החולות בצומת חולון התיישבות חדשה. אפשר לראות אותה כאשר מגיעים אל צומת חולון מצפון – הביטו מעט ימינה ובמבט ראשון יבצבצו מולכם אוהל והרבה זוגות  אופניים.

צפו כיצד חיים העובדים הזרים בצומת חולון: 

באוהל צפוף תחת כיפת השמיים מצטופפים עשרות פועלים ומקיימים את שגרת חייהם ב"התיישבות" הראשונה בצומת חולון. דיירי המאהל הם עובדים זרים ואחד מהם, שהגיע לישראל מרומניה, מסביר את פשר המגורים הארעיים: "מחירי השכירות בשמיים ואין כסף, אז החלטנו לגור כאן. הכל כאן מכוסה מפני הגשם, יש לנו כאן גז וכל הציוד לבישול. אנחנו יוצאים בבוקר וחוזרים בערב ואנחנו לא מפריעים לאף אחד. אנחנו לא מפחדים שיתפסו אותנו כי במילא אין לנו אישור עבודה והכי גרוע יזרקו אותנו לכלא, שם התנאים טובים יותר".

מקלחות ושירותים אין כמובן, אבל, כפי שמסביר העובד מרומניה, "אנחנו מסתדרים במקום העבודה. אם צריכים בבוקר או בלילה, אנו עושים פה, בבור שחפרנו בשדה".

"לא מזיקים, רק רוצים להתפרנס"

זוגות האופניים הרבים במקום הם כלי הרכב של תושבי המאהל, ו"אנו לא מפחדים שיגנבו את החפצים שלנו – מה כבר ייקחו. מעט בגדים ואוכל? את זה אף אחד לא ייקח. יותר מדאיג אם יגנבו לנו א האופניים", מסביר העובד הזר.

לסיכום, הוא מבקש לומר: "אנשים פה בסביבה צריכים להבין. אנו לא מזיקים ולא באנו להרע לאיש. בסך הכל אנחנו מנסים להתפרנס בכבוד".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר