אילוסטרציה. צילום: keem-ibarra

אין כניסה: לא הורשה להיכנס לישראל ולהתאחד עם אשתו מחולון

רשות ההגירה הטילה ספק באמיתות הקשר ונעלה את שערי המדינה בפני הבעל, אזרח אתיופיה

פורסם בתאריך: 21.11.17 09:06

תושבת חולון נישאה באתיופיה לאזרח אתיופי אך לשכת רשות האוכלוסין וההגירה בחולון לא אפשרה לו להיכנס לישראל. לאחר מאבק משפטי, השניים התאחדו לאחרונה והבעל הטרי קיבל את אשרת השהייה בישראל.

תושבת חולון, אזרחית ישראלית, סטודנטית ובת להורים יוצאי אתיופיה, נסעה לביקור בארץ המוצא של הוריה. במהלך הביקור הכירה גבר מקומי ונישאה לו. אולם, משניסה הבעל הטרי להתאחד עם בת זוגו בגבולות ישראל, סירבה רשות האוכלוסין וההגירה לאפשר לו להיכנס ארצה, בטענה כי "ההיכרות הקצרה בין בני הזוג מטילה צל כבד באשר לכנות הקשר ביניהם".

לאחר מאבק עיקש בתיווכו של עו"ד דוד אליסון, נבחנה החלטת הרשות על ידי בית הדין לערערים בירושלים, שקבע: "בעיון מעמיק ולאחר תקיפת ההחלטה אשר היתה בלתי סבירה ושרירותית, הצלחנו להוביל לשינוי בעמדת הרשות ולנכונות מצידם לבחון בשנית את הבקשה".

בהתאם להחלטת בית הדין, קוימו ראיונות חוזרים עם בני הזוג במטרה לוודא את טיב הקשר ולאפשר לבעל להיכנס לישראל. לתושבת חולון נערך הראיון החוזר ברשות האוכלוסין בחולון ולבן זוגה בשגרירות ישראל באדיס אבבה. הזוג נערך לראיון בסיוע הפורטל הישראלי ליוצאי אתיופיה – "אתיופיה הקטנה".

לאחר מספר שבועות  התבשרה תושבת העיר כי בחינת הרשות הנוספת הובילה למתן החלטה אשר מאפשרת את כניסתו של בעלה הטרי לישראל, וזאת ללא כל תנאי או דרישה להפקדת ערבות כספית. התושבת הביעה את תודתה לעו"ד אליסון: " מול הביורוקרטיה הרבה והקשה מצאתי אצלו את המפלט ואת המענה. ידעתי שאוכל לישון בראש שקט כי יש מישהו שפועל למען הצדק".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר