מקלט ישן בבית משותף בחולון. משמש לרוב כמחסן
מקלט ישן בבית משותף בחולון. משמש לרוב כמחסן

סכסוך שכנים: למי שייך המקלט שעליו השתלט אחד הדיירים?

דייר בבניין משותף נעל וריתך את הכניסה למה שהוגדר בעבר מקלט, והשכנים חוששים שבעת חירום לא יהיה ברשותם. העירייה: "מדובר בסכסוך שלא באחריותנו"

פורסם בתאריך: 26.11.17 09:53

סכסוך שכנים בבניין מגורים ישן בחולון נמצא במחלוקת ממושכת. דיירי הבניין טוענים כי אחד מדיירי הבית, עורך דין במקצועו, השתלט שלא כחוק על מקלט הבניין. הדייר מצידו טוען כי ניתנו לו כל האישורים הרלבנטיים לשימוש בחלל.

הדיירים, אנשים מבוגרים, פנו אל הדייר שלטענתם השתלט על המקלט ואף ריתך את חלונותיו ונעל אותו, בבקשה שיפנה את המקום. לדבריהם, כל רצונם הוא לחיות את חייהם בשקט והם חוששים שמא בשעת חירום יצטרכו את המקלט והוא לא יהיה ברשותם. הדיירים פנו לגורמים רלבנטיים בתלונה, החל ממשטרה ופיקוד העורף וכלה בעיריית חולון.

 

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי בניין המגורים, בן 50 שנה, נבנה לפי קריטריוני העבר, לפיהם כל מחסן תת קרקעי היה מקלט. אכן, בתכניות המקוריות של הבניין היה המקום רשום כמקלט, אך בהמשך החלל לא הוגדר ככזה. "בשנת 2014 הגיע למקום הפיקוח העירוני בעקבות תלונה על כך שהמקלט מלא בחפצים, והוציא דרישה לפינוי המקלט. בעקבות זאת, התקבל בפיקוח מכתב מאחד הדיירים, שאליו צורף אישור של פיקוד העורף, שהמקום כבר לא מוגדר כמקלט. לפיכך, אין לעירייה כל אפשרות להתערב במצב, שכן מדובר בסכסוך שכנים. הדיירים פנו מספר פעמים לעירייה והוסבר להם לא אחת המצב, כאשר הפעם האחרונה היתה לפני כחודש. גם השוטר השכונתי היה מעורב בנושא והסביר להם את המצב החוקי".

כאמור, העירייה טוענת שאין אפשרות לטפל בבעיה והיא הפנתה את הדיירים להמשך טיפול למפקח על בתים משותפים – המפקח על רישום מקרקעין, המטפל בסכסוכי שכנים מסוג זה.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר