תעלומת "בית כנסת בוזגלו": אין כניסה למתפללים

מדוע הוצב בחזית בית ברחוב ויצמן בעיר השלט "בית הכנסת בוזגלו", מדוע לא נותנים כניסה למתפללים ולמה זה מפריע לשכנים? כל התשובות

פורסם בתאריך: 5.12.17 09:27

שלט בחזית הכניסה לבית מספר 14 ברחוב ויצמן מטריד את השכנים בסביבה. על השלט מופיעות המילים: "בית כנסת בוזגלו – שמעון חביבה ואסתר בוזגלו ז"ל". מלבד השלט, אין סממנים נוספים לקיומו של בית כנסת בבית הפרטי, ולדברי השכנים לא מתקיימות בו תפילות או פעילות דתית אחרת והם אף מספרים כי בעלת הבית אינה מכניסה איש ל"בית הכנסת".

"עוברי אורח דופקים אצלנו בדלתות ושואלים על בית הכנסת ומתי נפתח, וכשאנו מפנים אותם אל בעלת הבית, היא יוצאת ומגרשת אותם", אומרים הדיירים ומוסיפים: "פנינו לעירייה, הם הגיעו ומסרו שהנושא בטיפול אך השלט נשאר על כנו ומדובר במטרד ממשי".

אחת השכנות מבקשת לציין: "מדובר על שילוט דמה שייתכן שבגינו מקבלים בעלי הבית פטור או הנחה כלשהי מארנונה. פניתי עשרות פעמים לעירייה בבקשה שיסירו את השלט, אך בעלת הבית מציבה בכל פעם שלט חדש וחוזר חלילה. השלט מטעה את הציבור כי אין במקום שום בית כנסת".

עמוס ברנס, יו"ר המועצה הדתית בחולון, מסר בתגובה: "לא ידוע לנו על קיומו של בית הכנסת ברחוב ויצמן 14. המועצה לא נותנת אישורים להקמת בתי כנסת, אך בדרך כלל, אנשים שמקימים בתי כנסת מבקשים עזרה מאיתנו ואנו עוזרים ככל האפשר. לדוגמה, בשכונת ח-300 אין בית כנסת קבוע והמאמינים מתפללים במקלטים ובמבנים ארעים המשמשים להם בתי תפילה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "במקום לא פועל בית כנסת, אלא מדובר בבית מגורים שמשלם ארנונה ככל בתי המגורים בעיר. אין מדובר בשלט מסחרי אלא בשלט שהוצב על ידי דיירי הבית לשם הנצחת בני משפחתם".

קרוליין, בת המשפחה מהבית ברחוב ויצמן 14, מסרה: "תגובת העירייה מדברת בעד עצמה – מדובר בבית פרטי. פועל פה בית כנסת כבר 30 שנה. אין איסור לתלות שלטים על הבית וכרגע אין מתפללים בבית הכנסת בשל בעיית ביוב קשה בבית".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר