אשתו של טפסר דורון מני: "כשהוא נפטר, חלק ממני נלקח"

הכבאים מחולון השתתפו ביום ספורט לזכרו של טפסר דורון מני, מפקדם הנערץ

פורסם בתאריך: 13.12.17 11:46

"הזמן לא עושה את שלו, הכאב גדל בציפייה לראותו רק עוד פעם אחת. הוא תמיד יהיה איתי בלב", אומרת פנינה, אלמנתו של של טפסר דורון מני, ששירת כראש מחלקת רישוי והגנה מאש באגף בטיחות אש וחקירות בנציבות ארצית, עד למותו בדצמבר 2015.

אתמול נערך, זו הפעם השלישי, יום ספורט לזכרו בהשתתפות כל כבאי התחנה וסגן הנציב ובני משפחתו. רוני הרוש, יו"ר ועד העובדים, שהחליף את דורון בתפקידו אומר שיום הספורט החל למעשה לפני מספר שנים ועם מותו של דורון הוחלט לקרוא לו על שמו. יום הספורט כלל תחרויות ספורט כמו כדורגל ומשיכת חבל, הרכבת זרנוקי מים ועוד. הרוש: "דורון היה מקצועי מאוד ונאמן לעבודתו, מצד אחד דומיננטי, חרוץ ודעתן אבל מאוד ביישן באופיו".

צפו בתחרות זרנוקי המים של כבאי חולון:

דורון מני ז"ל, תושב חולון, שירת במשך 30 שנה במערך הכבאות, עם קבלתו לשירותי כבאות חולון ב-1986. הוא למד והתמקצע בתחום החקירות ובטיחות האש וב-1995 נבחר לתפקיד ראש מדור בטיחות אש בתחנת חולון, תפקיד שאותו מילא במשך 17 שנה.

דורון, שנחשב לאחד מראשי מדורי בטיחות האש הטובים והמקצועיים בארץ, ראה בתחום בטיחות האש שליחות של ממש, ותמיד אמר כי תפקידו הוא להעלות את רמת בטיחות האש במבנים, אך לא פחות חשוב גם לשמור על בטיחותו של לוחם האש בבואו לבצע את משימתו. דורון בנה מדור בטיחות אש מוביל וחדשני, כשהוא רותם את כלל עובדי המדור לדרך ולמשימה .במקביל לכך, שימש במשך שנים גם כיו"ר ועד עובדי התחנה וגם כמזכיר וגזבר ארגון הכבאים. בתפקידו זה, הוביל לאורך השנים מאבקים רבים בתחום התנאים הסוציאליים של העובדים והיה פעיל גם בגיבוש הסכם הרפורמה לעובדי המערך, לאחר השריפה בכרמל.

מותו הפתאומי בדצמבר 2015 היכה בתדהמה את כל עובדי מערך הכבאות שהכירו ואהבו אותו וכן רבים מחוץ למערך, שהכירו אותו ממסגרות שבהן היה פעיל ומעורב. בן 53 במותו, דורון הניח אחריו אישה וארבעה ילדים. פנינה אלמנתו מספרת שזו היתה מערכת יחסים שנייה לאחר הגירושים. כל צד הביא עימו שני ילדים מהנישואים הקודמים, לה ולדורון שני ילדים משותפים.

טפסר מני ז"ל. "מסור ומקצועי"

פנינה נזכרת ברגעי הטרגדיה: "זה קרה ב-11 בלילה, ישבנו שנינו וצחקנו ולפתע זה קרה: דורון קיבל דום לב במיטה. לא ידעתי מה לעשות וקראתי לבני שהיה בן 14, הזמנו אמבולנס וניסו לבצע בו פעולות החייאה אך לשווא. כשהוא נפטר חלק ממני נלקח. הוא היה איש מדהים, רב כשרונות, תמיד נתן אהבה לכולם, היה זמין 24 שעות בטלפון לכולם. אין אחד שהוא לא הקדיש לו זמן ולמרות שזה בא על חשבון הבית, תמיד קיבלתי זאת באהבה. תמיד טוענים שאהבה דועכת עם השנים, אצלנו היא רק התגברה והקשר בינינו היה מדהים. דורון תמיד יהיה איתנו וכל הכבוד לאנשי התחנה שמנציחים את זכרו".

שמעון בן נר סגן, נציב הכבאות, מספר: "הייתי חניך של דורון, הוא היה איש משכמו ומעלה הוא זה שהכתיב את הטון והנהלים במדור הבטיחות והוא היה עובד וחבר. איבדנו איש יקר". רונן מכטייב, מפקד התחנה, מוסיף: "דורון היווה אבן דרך עבור הלוחמים, עסק בטיפוח עובדים והתווה את התרבות הארגונית בתחנה. נזכור אותו לעד".

במהלך שירותו כלוחם אש ומפקד, השתתף מני במאות אירועי שריפה וחילוץ, לרבות שריפת מפעל המזרנים פרדייז ושריפת מפעל פאקא לייצור שמרים וכוהל בבת ים. חבריו ומפקדיו מעידים עליו שהיה לוחם אש אמיץ, בעל ידע רחב וראייה כוללת ומקצועית. הוא היה גם האיש שאליו ניתן לפנות בכל צרה, מקצועית או אישית – מעולם לא אמר לא.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר