מחולון לסיאול: יצירות הקרמיקה של טל בטיט

"לגו קרמיקה", עבודות קרמיות יוצאות דופן של סטודנט מהמכון הטכנולוגי, מוצגות בתערוכה בדרום קוריאה

פורסם בתאריך: 27.12.17 15:28

לאחר שלושת אלפים שנות היסטוריה של שימוש בחימר, טל בטיט, בן 29, החליט לעשות את הבלתי הגיוני: לשלב סוגים שונים של קרמיקה או כפי שהוא קורה לזה "לגו קרמיקה". עבודותיו המקוריות הוטסו מעבר לים ועתה הן המוצגות במיצג של ה-HIT בסיאול, דרום קוריאה.

טל, במקור מאשדוד, מתגורר כעת בחולון. הוא למד במסלול לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי HIT ואת הקרמיקה הכיר בשנה השנייה ללימודים. "פרויקט הגמר שלי עסק בקרמיקה. החלטתי ליצור מעין לגו קרמיקה. בתהליך השריפה של החימר, צריך להקפיד להפריד בין החתיכות כדי שהן לא ייגעו זו בזו, כמו שלחמניות בתנור תופחות זו לתוך זו. חשבתי, למה שחתיכות הקרמיקה לא ייגעו אחת בשנייה ואז למעשה ישתלבו זו בזו. אחר כך חשבתי על חיבור בין סוגים שונים של חימר. בעולם יש אלפי סוגים וכל סוג נשרף ומתקשה בטמפרטורה אחרת, ולפי מה שידוע לי, עדיין לא ערבבו בין הסוגים השונים כי הם זקוקים, כאמור, לטמפרטורות שריפה שונות. חשבתי שכדאי לנסות וזו היתה התוצאה".

בסופו של דבר, הכל התאחד והפך ליצירה שלמה. החיבור בין החומרים יצר שפה אסתטית מקורית. "התייעצתי", מספר בטיט, "עם רשות העתיקות וביקרתי במוזיאונים כדי לראות איך יצרו בעבר כדים וחימר ומתוך המחקר הזה הבנתי איך אני רוצה לשלב את העבר עם האמנות של היום".

נקודת הפתיחה בתערוכה בסיאול         

במסגרת שבוע העיצוב בסיאול, בדרום קוריאה, מתקיימת תערוכה של המכון הטכנולוגי. בין שלל העבודות מוצגת גם עבודתו של בטיט, שאומר: "אני אחד המציגים הצעירים ביותר בתערוכה בסיאול ואני גאה על כך. לצערי, לא נסעתי לשם בגלל אילוצים שגרמו לי לוותר ברגע האחרון. מי שהביא את העבודות שלי לתערוכה הוא המורה שלי, איתי אהלי, שגם אצר את התערוכה".

וכיצד תוכלו אתם להתרשם מהיצירות הקרמיות, מבלי לטוס לדרום קוריאה? לאחרונה פתח בטיט סטודיו לקרמיקה בבת ים שם הוא יוצר את קולקציית 2018 ומזמין, כמובן, כל מי שאמנות מדברת אליו וקרמיקה, אחרת לגמרי, עושה לו את זה.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר