תעשו כבוד לסמוראי מחולון: מגנזיום, פציעות ותמיכה מאמא

שמעון סמוטריצקי, אלוף העולם בג'ו-ג'וטסו לנוער, מתהדר גם בתואר "הספורטאי הצעיר של ישראל" ומספר על הבחירה באמנויות הלחימה, על המאמץ וההשקעה. צפו בו נלחם:

פורסם בתאריך: 13.1.18 11:24

שמעון סמוטריצקי, תושב חולון, תלמיד תיכון קוגל, הוא אלוף העולם לנוער בג'ו-ג'וטסו, תואר שבו זכה במרץ האחרון ביוון. על ההישג המכובד קיבל לאחרונה את פרס "הספורטאי המצטיין של השנה" משרת התרבות והספורט מירי רגב בטקס שנערך בתיאטרון הבימה. בהמשך נפגש השבוע עם ראש עיריית חולון מוטי ששון וקיבל ממנו תעודת הוקרה למען קידום הספורט בעיר חולון.

השרה רגב מעניקה לסמוטריצקי את הפרס

את התודות הפנה סמוטריצקי למאמנים דודי בן זקן ומושיק קידר, שקידמו אותו במהלך השנים. "זה מעמד מאוד מרגש", אומר סמוטריצקי, "כבר שבועיים אני פוגש אנשים חשובים ואני שמח להעלות את המודעות לספורט אמנויות הלחימה גם בארץ וגם בחו"ל".

צפו באימון של האלוף סמוטריצקי:

שמעון סמוטריצקי, בן 17, נולד למשפחה של ספורטאים. סבא ואבא מתאגרפים ואילו בני הדודים שלו עוסקים באמנויות לחימה. לכן, הבחירה ב"גּ'וּ-גּ'וּטְסוּ" – אמנות לחימה יפנית עתיקה, שבה עשו שימוש הסמוראים – היתה טבעית לו. ג'ו-ג'וטסו הוא למעשה המקור לג'ודו ולאייקידו וטכניקת הלחימה מהווה חלק נכבד מהסילבוס של אמנויות לחימה נוספות, ביניהן קרב מגע ודניס הישרדות.

סמוטריצקי מספר שהתארים הנכספים הגיעו אחרי מאמצים רבים ועבודה קשה. "הייתי ילד שמן, עבדתי קשה, לקחתי את עצמי בידיים, התחלתי לקום כל בוקר בשעה שש, התאמנתי הרבה. הזכייה הראשונה שלי היתה בגיל 14 ומאז אני לא מפסיק".

את התקדמותו של סמוטריצקי ניתן לזקוף גם לזכות  תמיכתה של קרן אילת – התאחדות ישראלית לספורט תחרותי לא אולימפי. במסגרת המלגה שאותה מקבלים הספורטאים נרכשים עבורם כרטיסי הטיסה לתחרויות בחו"ל וממומנים השיעורים הפרטיים.

"יש לי תואר של ספורטאי מקצועי", מסביר האלוף. "אני מתוגמל על המאמצים שלי, יש לי מלגה שתומכת בי ואני מחויב לאנשים שהביאו אותי לאן שהגעתי. בין השאר, אני  נעדר הרבה מבית הספר. בתיכון לא הגברתי שום מגמה אבל אני לא מוותר על אף בגרות. בהתחלה ההורים שלי היו נגד זה, אבל בהמשך קיבלו את הבחירה שלי. יש בזה הרבה ירידות ועליות, אפשר להיפצע, אבל אני מאד עקשן וכולם עוזרים לי. עכשיו משל אני מתאמן לתחרות אמנויות לחימה משולבות (או בקיצור MMA) ואמא שלי עוזרת לי ומכינה לי אוכל דיאטטי כי אני צריך להוריד שבעה קילוגרם. אני לוקח חלבונים, קריאטין ומגנזיום. יש מי שאומר שזה לא בריא אבל אין לי ברירה".

סמוטריצקי מבקש להודות למאמנו ממועדון Teampact, דודי בן זקן, שהביאו להישגים בינלאומיים. סמוריצקי הוא רק חוליה אח בשורה ארוכה של ספורטאים מצטיינים שיצאו ממועדון אמנויות הלחימה החולוני: בשנה האחרונה זכו מתאמנים רבים במכון בתארים בינלאומיים, ביניהם: רוני נסימיאן שזכתה בתואר אלופת העולם ואלופת אירופה עד גיל 21 בג'ו-גוטסו, נועה ליפשיץ זכתה במדליית ארד באליפות עולם עד גיל 18 ובמדליית כסף באליפות אירופה עד גיל 21 ויובל גרשפלד – אלוף אירופה עד גיל 21.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר