הולנדר. "חישבו מה באמת אתם צריכים"

הכל זורם: הצעיר מחולון שחי את החלום ויצא לפנסיה בגיל 35

על אי טרופי בתאילנד, אלדד הולנדר לא מתחרט על הרגע שבו החליט לפרוש מקריירה ומעבודה תובענית ולעשות רק מה שטוב לו. רק אל תקראו לו עצלן

פורסם בתאריך: 26.1.18 11:32

כמה פעמים ביקשתם בליבכם להיגאל מהעבודה התובענית, להיפטר מלחצים כלכליים, ממינוסים בבנק ומהמתח ההישרדותי היומיומי, להרים רגליים, לעשות כלום או סתם לרדת לחוף הים? ואם היו אומרים לכם, שזה אפשרי, שזה עניין של שינוי מחשבתי ושתוכלו, בתוך שנים ספורות, לחיות את החלום, הייתם מאמינים? יש מי שהאמין, כיוון לשם והיום, בשנות ה-30 לחייו, הוא פנסיונר מבחירה.

אלדד הולנדר, בן 35 מחולון, למד הנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת באר שבע ועבד כמתכנת מתחיל. עם השנים התקדם לניהול בתחום ולאחר עשר שנות עבודה החליט לצאת לדרך חדשה. בראיון ל"השקמה-חולון" מספר הולנדר על ההחלטה ששינתה את חייו: "הרבה מניחים וחושבים שעשיתי אקזיט מטורף, התעשרתי ולכן אני חי כמו שאני חי היום. ממש לא. עבדתי כשכיר כעשר שנים במשרה ובקריירה מהנים ששאבו ממני כוחות, כמו רוב המשרות בישראל, ויצאתי לפנסיה מוקדמת".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

הולנדר מסביר את משנתו: "התפישה לפיה אדם צריך לעבוד ולהקדיש את רוב חייו ושעותיו לעבודה עד גיל 67 היא מבחינתי בלתי הגיונית ולא מתקבלת על הדעת. במהלך כמה שנים טובות תכננתי, חישבתי וחסכתי כדי לאפשר לעצמי לחיות באורח חיים שבו אני נהנה ויש לי את כל הזמן לעצמי – להיות חופשי לכל החיים".

לדבריו, לא צריך להיות עשיר או לזכות בלוטו כדי לחיות את החיים ללא תלות בעבודה. "אנשים חושבים שזה אורח חיים לעשירים בלבד או לבעלי משכורות ממש גבוהות, אבל זה ממש לא. זה בעיקר עניין של בחירות בחיים, הבנה של מה באמת אבל באמת עושה אותנו מאושרים וכמובן, התנהלות כלכלית יעילה ונכונה".

הולנדר הבין שלא יוכל לממש את הפרישה המוקדמת ולהמשיך לחיות בישראל. "בשביל זה הייתי כנראה צריך לעבוד עוד כמה שנים טובות, עד גיל 40 בערך, לכן בחרתי מקומות שממש כיף לחיות בהם ואפשר לחיות בהם ברמה גבוהה יחסית ועדיין המחיה בהם היא זולה משמעותית מזו שבארץ. יש כאלו לא מעט מדינות, וכרגע אני בעיקר מעביר את החורף באי טרופי בתאילנד ואת הקיץ בבודפשט, ובין לבין אני קופץ לביקורים אצל המשפחה והחברים בארץ".

איך נראית שגרה של אדם שבחר בחיים נטולי מחויבויות?

"אחד החוקים הכי משמעותיים אך פשוטים לביצוע שאני מקבל עלי באורח החיים הזה הוא לשים את הסלולארי על שקט לפני שינה ולהתעורר כל בוקר ביקיצה טבעית. אחרי שאני מעורר, אני עובר לבית קפה שכונתי, לפעמים עם הלפטופ, שם אני קורא, לומד ומתעדכן. אני אוכל את ארוחותיי בעיקר במסעדות, הולך לים, לבריכה, נפגש עם חברים".

כשהוא מבלה את זמנו בחלק השני של השנה באירופה, הוא בעיקר יוצא לטיולים רגליים בעיר, צורך תרבות, בעיקר קולנוע, ובלילה יוצא לדרינק עם חברים. "בין לבין אני מפתח תחביבים ולומד המון דברים חדשים. למשל, התמקצעתי כזמר ואני מופיע מדי פעם בארץ ואני נהנה לפתח אפליקציות למובייל אבל רק בשביל הכיף".

בכיף שלו פיח הולנדר אפליקציה לגיימרים ששזכתה להצלחה עם יותתר מ-120 אלף הורדות, היא מתורגמת לעשר שפות, ועקב הביקוש לגירסת אייפון, הוא למד על הדרך פיתוח לאייפון והשיק לפני חודש את האפליקציה גם בחנות "אפל".

"האפליקציה לא עשתה אותי עשיר", מסביר הולנדר, "וזאת, כאמור, לא היתה המטרה. היא מממנת לי קפה טוב בכל בוקר, שזה הרבה יותר ממה שציפיתי ובעיקר ממלאת אותי סיפוק עם פידבקים והודעות שאני מקבל מדי יום ממשתמשים מכל העולם. כמובן שההעסקות איתה גם העשירה אותי גם בהבנה של תחומים מסביב לפיתוח עצמו".

אתה לא משתעמם לפעמים?

"אין כמעט שיעמום. אני אמנם בפרישה, אבל זה לא אומר שאני יושב ללא מעש. להפך, יש הרבה זמן לתחביבים, ללמוד דברים חדשים, זמן לחברים, למשפחה, לאחיינים".

וגעגועים לארץ, למשפחה בחולון?

"מובן שיש געגועים למשפחה וגם לחברים שגדלו איתי בחולון והתפזרו לרחבי הארץ והעולם. הכי אני מתגעגע לאוכל של אמא שלי, שעם כל אהבתי לאוכל תאילנדי, אין על האוכל של אמא".

מה אתה ממליץ למי שרוצה לפרוש מוקדם, איך עושים את זה?

"בקצרה ובפשטות – לעבוד, לחסוך, להשקיע במשהו סולידי לטווח ארוך ולפרוש כשהחיסכון מספיק גדול לספק קיצבה לכל החיים. נשמע פשוט, אבל מה שמונע מרובנו לעשות זאת זוהי תרבות הצריכה, תרבות הקרייריזם וחוסר יכולת להתנהל כלכלית בצורה יעילה וסבירה. התרבות המערבית מעודדת בזבזנות והוצאות כלכליות שלא באמת מספקות לנו אושר אלא תחושה מאוד רגעית של סיפוק".

הולנדר, שיישם את הגישה והצליח לפרוש מחיי עבודה תובעניים, מבקש לציין: "ברגע שעושים שינוי תפישתי וכל אחד מבין מה באמת, אבל באמת, עושה אותו מאושר, אפשר להתחיל להשקיע באושר ולא בדברים שהם למעשה מיותרים בחיינו. אבל זה נושא לקורס או לספר שלם בפני עצמו".

ומה התכניות שלו להמשך? "תכננתי המון לפני הפרישה. עכשיו כבר אין תכניות ארוכות טווח. כל יום אני מתעורר וחושב איך מתחשק לי להעביר את היום ומפה אני זורם".

 

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. ק

    אלדד איש יקר
    שמור על עצמך!!! אתה מוכשר וחכם בטרוף בהצלחה…
    מחברך מהנופשונית והעבודה לשעבר 🙂

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לך על האומץ והתעוזה . כן ירבו אנשים שהגיעו לתובנות בגילך הצעיר וכמובן עשייה היא מילת המפתח.
    בהצלחה בכל מעשיך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר