דגי אמנון. משרד הביאות מזהיר

תושבת חולון הכינה דגים לארוחת שבת ואושפזה במצב מסכן חיים

אילנה אמזלג בסך הכל רצתה לבשל למשפחתה מתכון שלמדה מתכנית טלוויזיה ולא תיארה לעצמה שתגיע למיון בבית החולים

פורסם בתאריך: 28.1.18 11:52

ביום שישי האחרון, בעודה מבשלת ארוחת דגים לשבת, חשה אילנה אמזלג, תושבת חולון, בחום גבוה והתלוננה על כוויה בידה אך לא זכרה כיצד וממה נכוותה. חייה ניצלו הודות לערנות הצוות הרפואי שידע להצביע על מקור הבעיה.

אמזלג, תושבת שכונת ח-300 בחולון, בת 62, אם לשלושה ילדים בוגרים וסבתא לארבעה, לא תיארה לעצמה כי הבישולים וההכנות לארוחת ערב שישי יסתיימו באשפוז בבית החולים. ביום שישי האחרון ביקשה התושבת לבשל ארוחת ערב למשפחתה – שלושת ילדיה, שתי כלותיה וארבעת נכדיה. היא החליטה לבשל דגים  על פי מתכון שראתה בתכנית טלוויזיה. היא ניקתה והכינה דגי אמנון וככל הנראה נדקרה ונחתכה בידה מסנפיר של דג שהכיל חיידק מזהם.

אמזלג. לא זכרה ממה נכוותה

הדקירה גרמה נפיחות ביד, לחום גבוה ולכאבים בתוך מספר שעות, ובעלה הבהיל אותה למיון בית החולים איכילוב בתל אביב. שם סיפרה לצוות המטפל ש"חטפה כוויה", אך עם זאת לא זכרה מתי וכיצד נכוותה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בבדיקה ראשונית ולאחר תשאולה של אמזלג, הסיק הצוות הרפואי כי ככל הנראה נפגעה מחיידק ה"ויבריו" -Vibrio , אשר מועבר דרך קשקשים או סנפירי דגים.  זיהום מחיידק זה עלול להביא למקרים של קריסת מערכות, נמק ואפילו למוות.

במשרד הבריאות מציינים כי בשנים האחרונות היו מקרים של זיהומים קשים בידי אנשים שבאו במגע עם דגי אמנון חיים. חלקם הגיעו לטיפול נמרץ ונותחו כתוצאה מהזיהום. בבדיקות שבוצעו בבתי החולים התברר שהזיהומים נגרמו על ידי חיידק הויבריו. רוב האנשים שנפגעו רכשו דגים חיים בדוכנים שגדלו בבריכות הדגים. מקור הויבריו בדגים הוא במים שאחוז המלח בהם הוא מעל 1%. בודדו סוגים שונים של ויבריו בבריכות הדגים בעיקר בצפון הארץ ובאזור החוף. לאור זאת, אסר ארגון מגדלי הדגים מכירת דגי אמנון חיים, אלא רק לאחר ניקוי הסנפירים והקשקשים, כך שהקונה לא יבוא במגע עם הדגים החיים.

למזלה של אמזלג ובזכות העובדה שהגיעה בזמן למיון וערנות הצוות הרפואי, הוענק לה טיפול ראשוני באנטיביוטיקה לתוך הווריד והיא יצאה מכלל סכנה. היא עדיין מאושפזת ונמצאת תחת מעקב בבית החולים איכילוב.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר