לא אהבה את הפוסט: בת 14 מחולון שפכה על חברתה אקונומיקה

ביצים על אוטובוסים, לבנה בראש, קטטה המונית בשער בית הספר, סגירת חשבונות ולקינוח אקונומיקה לפנים - מקבץ מקרי האלימות של תלמידים בחולון

פורסם בתאריך: 7.2.18 10:34

מקרי אלימות דווחו בשבועות האחרונים במערכת החינוך בחולון. במקרה אחד תלמיד נפצע ונאלץ לקבל טיפול רפואי לאחר שהושלכה עליו לבנה. במקרה אחר בתיכון בעיר קטטה בין תלמידים הסתיימה בהתערבות המשטרה. זאת, לצד מקרי אלימות מחוץ לבתי הספר שכללו השלכת אבנים וביצים על אוטובוסים ותקיפת נערה בבקבוק אקונומיקה.

בשבוע שעבר התרחש  אירוע אלימות בין שתי בנות שכבת ח' מבית הספר עתידים בחולון. לפי עדויות של תלמידים שנכחו במקום, האירוע החל בשעות הצהריים ליד שער בית הספר, והמריבה כללה גם בני המשפחה של שתי התלמידות, שככל הנאה הוזעקו על ידן.

שי טמצין, יו"ר הנהגת התלמידים ב"עתידים", שנכח במקום, סיפר: "בדיוק יצאתי מהכיתה ושמעתי צעקות מחוץ לשער בית הספר. יצאתי למקום והבחנתי בהתקהלות שבה נכחו גם מנהל בית הספר ומספר מורים. המנהל הזמין ניידת משטרה וניסה להרגיע את הנוכחים. בינתיים, כל התלמידים שהיו אמורים לצאת מהשער הביתה הופנו ליציאה צדדית על מנת לא לערב אותם במהומה.  המשטרה הגיעה בתוך זמן קצר". טמצין מבקש לציין כי הנהגת התלמידים מגנה כל סוג של אלימות בבית הספר ומחוצה לו.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

אלי אלשייך, יו"ר הנהגת ההורים, שיבח את פעולת צוות ההנהלה בטיפול באירוע וכן נמסר שהתלמידות שהחלו בקטטה הושעו עד לבירור העניין.

לבנה למצח, ביצים על האוטובוס

בבית הספר היסודי אירע בשבוע שעבר אירוע אלימות נוסף, תלמיד כיתה ג' שהיה מעורב בקטטה השליך לבנה על חברו, שנפצע ופונה למוקד מגן דוד אדום, שם תפרו את פצעיו. מבית הספר סירבו להגיב על האירוע.

בשני מקרים נוספים מחוץ לגבולות בית הספר, אלימות מצד קטינים הופכת לעניין שבשגרה. מדובר באלימות כנגד תלמידים, לצד ונדליזם. לאחר שבשנה שעברה דווח על מספר מקרים של תקיפת אוטובוסים בידי ביצים, ניכר כי התופעה מרימה שום את פניה. כך למשל, מוסרת תושבת שכונת ג'סי כהן אשר עובדת כסייעת במועדוניות ילדים: "המשמרת שלי מתחילה בשעות הצהריים. אני נוסעת באוטובוסים באזורים שבהם ילדים רבים חוזרים הביתה ומבלים לאחר שעות הלימוד ברחובות העיר, חלקם ללא תעסוקה. עד כה, מאז תחילת שנת הלימודים, נתקלתי בארבעה מקרים שבהם השליכו ילדים על האוטובוס שבו נסעתי ביצים ואבנים. לרוב אמנם לא זורקים אבנים גדולות אלא אבני חצץ ונראה שהילדים עושים זאת לשם השעשוע, אך הדבר עלול לגרום לתאונה, במיוחד כשמשליכים על אוטובוסים גם ביצים".

סגרה חשבון עם מכל אקונומיקה

בשבת האחרונה התרחש אירוע אלימות נוסף ברחוב גולדה מאיר בחולון. ארבע נערות בנות 15 תקפו נערה אחרת לאחר שזו העלתה פוסט בפייסבוק שבו היא מאשימה את אחת מבנות החבורה בגניבת החבר שלה. הנערה שהעלתה את הפוסט תייגה את חברתה והעלתה תמונה שלה בבגד ים, כינתה אותה זונה וסיפרה כי "אצלנו בבית הספר לא היה צריך להעביר שיעור חינוך מיני, היתה לנו תלמידה שהדגימה".

הנערה שהושפלה ברשת הגיעה עם חברותיה לרחבת המדיטק, למקום שבו ישבה כותבת הפוסט, והסתערה לעברה עם בקבוק אקונומיקה שאותו ביקשה לשפוך על ראשה, אך פגעה באזור הכתפיים ומטה ונמלטה עם חברותיה מהמקום. עדת ראייה שנכחה במקום סיפרה: "היא היתה יכולה להתעוור אם היא היתה מכוונת לעיניים. הטלפון שלה נהרס מהאקונומיקה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "ישנם עשרות בתי ספר בעיר ובהם עשרות אלפי תלמידים ומעת לעת מתרחשת תקרית אלימה נקודתית כזו או אחרת בבית ספר כזה או אחר. כל מקרה מטופל לגופו של עניין בכל הרצינות ובמעורבות של כל הגורמים הרלבנטיים. בכל בתי הספר בעיר פועלות תכניות לטיפוח אקלים מיטבי ולמתן כלים להתמודדות במצבים מורכבים, תוך שיתוף פעולה מלא עם הפיקוח הכולל על בתי הספר והפיקוח על הייעוץ".

עוד ציינו בעיריית חולון כי "במקרים חריגים מתקיימות ועדות במינהל החינוך ובבתי הספר, בשיתוף עם ההורים ועם צוות רב מערכתי, לצורך בניית תכנית ייחודית ואישית לכל פרט. כמו כן, מינהל החינוך העירוני מספק מגוון מענים רגשיים-חברתיים, כגון: טיפולים רגשיים במרכז מאו"ר, טיפולים פסיכולוגיים בשירות הפסיכולוגי בעיר, ניתוח התנהגות, עיצוב התנהגות, קורסים למיומנויות חברתיות, מרכזים פנים בית ספריים לטיפול רגשי-חברתי בשילוב אסטרטגיות למידה והתנהגות ועוד".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אורנה

    עצוב מאוד. היכן ההורים שצריכים לחנך את הילדים שלהם. גועל נפש אחד גדול

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר