בני נוער מחולון התערבו על כסף ואכלו טבליות כביסה

ההורים נדהמו לגלות בקבוצת הווטסאפ של החוג למדע סרטונים של ילדיהם אוכלים ומקיאים טבליות כביסה

פורסם בתאריך: 22.2.18 11:19

הורים לבני נוער בחולון, המשתייכים לחוג למדע, בגילאי 15-16, גילו כי התלמידים בחוג התערבו על כסף – מי מצליח לאכול טבליות של מדיח כלים. אמא אחת שבדקה את הטלפון של בנה גילתה סרטונים של בנה וחבריו אוכלים טבליות למדיח כלים. האם פרסמה את הסרטונים בקבוצת הווטאספ של הורי התלמידים. הגילוי המפתיע הביא לכעס רב בקרב ההורים, הן על האתגר המסוכן והן על האופן חסר הרגישות שבו הוא יצא לאור.

במסגרת האתגר, כ-20 נערים ונערות התערבו מדי שבוע מי יעז ללעוס חצי טבליה של מדיח כלים ולבלוע אותה בלי לירוק. הזוכה קיבל בין 25 שקל ל-50 שקל מכל מי שהשתתף באתגר, תלוי בגודל הטבליה ובמשך הזמן שהחזיק אותה בפה. לעתים הזוכים "תרמו" את הכסף וקנו לחבריהם מגש פיצה. מדובר בטרנד שמושפע מגל של סרטונים של בני נוער אמריקאים אשר לועסים טבליות לכביסה בצבע ירוק זרחני.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

האתגר מסוכן מבחינה בריאותית – בליעת הטבליות המכילות חומרים כימיקליים בריכוז גדול עלולה לגרום להקאות, לשלשולים ואפילו לקשיי נשימה.

אחד האבות סיפר ל"השקמה חולון" אודות הגילוי המפתיע והאופן האגבי שבו קיבל את הסרטון שבו ראה את בתו אוכלת טבליות לניקוי מדיח כלים: "בסיום יום העבודה, בדרכי הביתה ברכבת, נתקלתי לגמרי במקרה בסרטון של הבת שלי אוכלת טבליה של חומר למדיח כלים. לא הבנתי אם זו בדיחה, מהו מקור הסרטון, אבל לפני שהספקתי לעשות סדר במחשבות, ראיתי אותה נגעלת, צוחקת ומקיאה. זה דבר שקשה לראות. גם אני הקאתי, באמצע הרכבת. זה בלתי אפשרי לראות את הבת שלי במצב כזה בלי להבין מה הסיבה לכך".

בהמשך התברר לאב כי "הילדים התערבו על 50 שקל מי מוכן לאכול טבליות לניקוי מדיח כלים". מעבר לעובדה שנדהם מההתערבות שערכו הילדים ביניהם, מספר האב כי "כעסתי על האופן שבו חדשה כזו עוברת במדיה החברתית מבלי להתחשב ברגישות המובנת מאליה של המשפחה. האמא שפרסמה את הסרטונים חשבה שהיא עושה דבר טוב, שהיא מביאה לידיעת ההורים את המעשים של הילדים, אבל אני לא יודע אם היא צפתה בכל הסרטונים. חלקם היו דוחים ומגעילים".

בתו של האב המזועזע סיפרה לו כי לאחר שבעלה את הטבלית כאבה לה הבטן במשך מספר ימים "לא הענשתי אותה", אומר האב, "הבנתי שמדובר בלחץ חברתי. כשאני גדלתי בקיבוץ הינו מתערבים על כמה לירות מי מוכן לאכול את הכולבויניק בחדר האוכל בחורף, או חיפושיות זבל בקיץ. היא למדה את הלקח, אבל הורים נוספים צריכים להבין גם את הלקח. במידה שהם חושפים מקרים רגישים לגבי הילדים שלהם, הם חייבים לדווח על כך, אבל יותר מכך, לעשות את זה ברגישות".

האם שהפיצה את הסרטונים סירבה להגיב.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר