סניף בנק הפועלים בנאות שושנים. ייסגר בקרוב

"אין לנו איפה למשוך מזומן" – יותר ויותר סניפי בנקים נסגרים בחולון

אחרי שנסגרו סניפים של דיסקונט ולאומי, בקרוב ייסגר גם סניף של בנק הפועלים בעיר - במי זה פוגע יותר מכל?

פורסם בתאריך: 6.3.18 12:54

בעוד כשבועיים עתיד סניף נאות שושנים הוותיק של בנק הפועלים בחולון להיסגר ולהתמזג עם סניף בן גוריון, שיעתיק גם הוא את מקומו אל המתחם המסחרי הנבנה בשדרת המגדלים החדשה ליד קניון חולון. את הסניף הישן, נטול חניה פנויה, יחליף בקרוב סניף חדש ומודרני שנמצא בתוך מתחם קניות אטרקטיבי. אך לא כולם מרוצים.

תושבים בחולון מתלוננים על סגירתם של סניפי בנקים רבים בעיר, וזאת בעקבות צמצום בכוח אדם ומעברם של השירותים הבנקאיים לפלטפורמות דיגיטליות. מהלך דילול סניפי הבנקים בעיר פוגע בעיקר בלקוחות מבוגרים וזקנים, המתקשים להגיע אל סניפי הבנקים המוחקים ממרכזי השכונות בעיר.

לדוגמה, על הלקוחות הקבועים של סניף פועלים הוותיק בנאות שושנים נמנים גם אנשים מבוגרים אשר מודאגים מן המהלך. "לא יהיה לנו היכן להוציא כסף מזומן עכשיו", אומרת אחת הלקוחות שגרה בקרבת הסניף ומתארת כיצד שכונת נאות שושנים התרוקנה מכספומטים: "היה לנו גם את סניף דיסקונט ברחוב גאולים שנסגר ועכשיו סוגרים גם את הסניף של בנק הפועלים. נצטרך לנסוע מחוץ לשכונה כדי להוציא כסף מזומן או להשתמש במכשירים שבפיצוציות, שיגבו מאיתנו עמלה גבוהה ומיותרת".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

סניפי בנק הפועלים ממש לא לבדם בעניין. רק לפני כשנה נסגר סניף בנק לאומי בשכונת קריית שרת ולקוחותיו פוזרו בין סניפים אחרים בעיר. "לאחר הסגירה, הועברתי אל הסניף בכיכר סירן שבנאות רחל. מעולם לא ביקרתי בסניף הזה ואני שוקל לעבור לבנק אחר", אומר אחד הלקוחות של הסניף שנסגר.

על שטחו של סניף בנק לאומי בקריית שרת עתיד להיפתח בקרוב סניף של רשת סופרפארם. לסגירה הזו קדמה, כאמור, סגירת סניף בנק דיסקונט שברחוב גאולים אשר מוזג עם הסניף שנפתח במרכז המסחרי החדש ברחוב פנחס איילון. בנוסף, סניף של בנק הפועלים נסגר ברחוב סוקולוב, אך להבדיל מהסגירות האחרות, ועל שטחו עתיד להיפתח בקרוב סניף חדש של בנק מזרחי טפחות.

למעשה, מדובר בחלק מתהליך גלובלי שעוברים כל הבנקים בעקבות השיפורים הטכנולוגיים. לפי נתוני בנק ישראל, חלה ירידה דרסטית בשימוש בשירותי סניפים ביחס לעשור הקודם. בשנת 2005, 50% מהפעילות הבנקאית השוטפת של הלקוח נעשתה בתוך הסניף. עשור לאחר מכן צנח נתון זה ל-5% בעקבות השירותים הדיגיטליים. דבר זה השפיע כמובן גם על פרישת הסניפים וכך למשל בין השנים 2015- 2013 נסגרו ברחבי הארץ 77 סניפים בעוד שנפתחו רק 31. עוד עולה לפי הנתונים כי רוב הסגירות מתבצעות בערים הגדולות והמרכזיות, בעוד שרוב הפתיחות החדשות מתבצעות דווקא בעיירות בפריפריה.

המגמה ברורה, פחות אנשים הולכים אל סניפי הבנקים ומשתמשים בשירותים השונים באמצעות אתר האינטרנט והיישומון בטלפון החכם. כך הצורך בשירותי סניף הולך ופוחת והבנקים הגדולים מצמצמים את מספר הסניפים בהתאם. האוכלוסיה שנופלת בין הכסאות היא בעיקר זו המבוגרת, אשר אינה עומדת בקצב התקדמות הטכנולוגיה ומעדיפה לקבל את השירותיים הבנקאיים בסניף. כך אומר תושב חולון, בן 68: "זה ממש לא טוב בעיניי שכל השירותים עוברים לדיגיטל. אני הייתי רגיל להפקיד את הכסף באמצעות הפקיד בסניף ולא דרך מכונה. עכשיו היתה תקלה והמכונה בלעה חלק מהכסף. האנשים המבוגרים בכלל לא מסתדרים עם האינטרנט".

ומה אומרים הבנקים?

מבנק לאומי נמסר בתגובה כי "במסגרת תכנית פריסה של סניפי לאומי, מוזג סניף בנק לאומי בקריית שרת לפני כשנה וחצי עם סניפי לאומי הנמצאים בקרבתו – סניף לאומי מרגנית, סניף חולון וסניף כיכר סירן. יודגש כי הלקוחות קיבלו על כך הודעה מסודרת, מבעוד מועד, ולא נדרשה פעולה כלשהי מצידם לצורך העברת החשבון. עוד יצוין, כי במקום שבו פעל הסניף המשכנו להפעיל מכשיר כספומט ועמדות 'מידע לאומי' לרשות הלקוחות, בהם ניתן לבצע את מרבית הפעולות הבנקאיות השכיחות, לרבות משיכת והפקדת מזומן, הפקדת העברה מחשבון לחשבון, תשלום שוברים ומשיכת מט"ח".

מבנק דיסקונט נמסר כי "דיסקונט בוחן ומיטיב את מערך הסניפים שלו באופן מתמיד ועל פי מגוון רחב של שיקולים. הסניף הישן בנאות שושנים הועתק לשכונת קריית איילון החדשה. הסניף החדש מציע ללקוחותינו שירותים בנקאיים מתקדמים ומגוונים ודרכי גישה וחניה נוחים בצמוד לסניף. עובדי הסניף הועברו לסניף החדש וממשיכים להעניק שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותינו מנאות שושנים ומהסביבה".

בבנק הפועלים מבקשים לציין כי "לבנק יש מספר הסניפים הגדול ביותר הפרוס בישראל  ובסך הכל 230 סניפים, עשרות סניפים יותר מהמתחרים. לאורך השנים, פותח הבנק סניפים וממזג אחרים וזאת לאחר בחינה רחבה ומקיפה ומשיקולים עסקיים ענייניים, ללא כוונה לפגוע בטיב השירות ללקוחות הבנק".

לגבי העברת סניף נאות שושנים וסניף קריית בן גוריון, אומרים בבנק הפועלים: "במסגרת התכנית השנתית של הבנק לפריסת הרשת, הוחלט  למזג את סניף קריית בן גוריון וסניף נאות שושנים לסניף החדש – לב חולון, במרכז נתנאל החדש, מול קניון חולון. הודעות בעניין זה נשלחו לכל הלקוחות. חשוב לציין כי במבנה שסניף בן גוריון היה בו, נשאר מכשיר בנקט לנוחיות התושבים. בנסיבות שנוצרו אנו מבינים את ההרגשה ומבקשים להבטיח שנעשה כל שניתן כדי להמשיך ולשרת את לקוחותינו עוד שנים רבות, לשביעות רצונם המלאה".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    לאחר שסניף קראוזה של בנק הפועלים נסגר, הועברתי לסניף שנקר. הסניף תמיד מפוצץ באנשים וזמני ההמתנה
    לשירות ארוכים כמו בימים הטובים בסניפי הדואר. אפשר להתייבש שם שעןת. כרגיל הבנק חוסך על חשבון הציבור.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר