הילדה מחולון שמועמדת לתפקיד בכיר בבית הלבן

צפרא כץ, מהנשים העשירות בעולם, מועמדת לתפקיד היועצת לביטחון לאומי בממשל טראמפ

פורסם בתאריך: 8.3.18 14:54

צפרא כץ, בת 56, נולדה בחולון. היום, אם תרצה, היא יכולה אולי לרכוש לעצמה את כל חולון. הישראלית לשעבר, שדורגה כאחת מ-30 הנשים המשפיעות בעולם, עומדת לכבוש פסגה נוספת – הבית הלבן.

השנה שנת 1965, צפרא כץ, ילידת חולון, בת לניצולת שואה ולאב פיזיקאי, לובשת את השמלה הלבנה שבה תצטלם לתמונת המחזור בגן  יהודית – תמונה שתנציח את הילדה שתעשה היסטוריה. לדברי תושבת חולון, שלמדה עם כץ בגן הילדים, "במשך שנים לא זכרתי שלמדנו ביחד. רק השם המוזר 'צפרא' הדהד לי בראש. לפני כמה שנים עברתי על התמונות שלי בבית ונתקלתי בשמה. אין לי זכרונות ממנה או מהמשפחה שלה, הייתי אז ילדה קטנה".

כץ עם חבריה בגן יהודית, 1965

בהיותה בת שש עברה כץ לבוסטון עם משפחתה, שם למד אביה לפרופסורה בפיזיקה. ברבות השנים נישאה כץ ליוצא קיבוץ בשם גל תירוש והביאה לעולם שני ילדים. כץ נחשבת לסיפור הצלחה בעולם העסקים. אשתקד היתה בעלת המשכורת השנייה בגבוהה בעולם כשכירה בענף היי-טק – אחרי מנכ"ל גוגל – והרוויחה כשכירה בחברת אורקל, אחת מחברות התוכנה המובילות בעולם, 50 מיליון דולר.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בחודש אפריל 2001 מונתה כחברה במועצת המנהלים ואחראית לפעילותה הגלובלית של חברת אורקל ומשנת 2004 היתה לנשיאת החברה. כץ היתה אחראית למיזוגים ורכישות של החברה, כאשר רק בשנת 2012 הכריזה על עשר עיסקאות בשווי של יותר מחמישה מיליארד דולר.

בשנת 2009 נבחרה כץ למקום ה-16 בדירוג הנשים החזקות ביותר בעולם  על פי המגזין הכלכלי פורבס. בשנת 2010 דורגה כבעלת השכר הגבוה ביותר בארה"ב על ידי מגזין פורצ'ן – שכרה עמד אז על כ-42 מיליון דולר, שאותם הרוויחה על תפקידה כנשיאה ומנהלת הכספים הראשית של החברה. ב-2012 דורגה במקום העשירי ברשימת נשות העסקים המובילות בעולם של פורצ'ן.

כץ הצטרפה בדצמבר 2016 לצוות המעבר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבית הלבן, ועשויה להתמנות ליועצת לביטחון לאומי של הממשל. זאת, לאחר עזיבתו הקרובה של הרברט מקמאסטר ביום שישי האחרון.

במידה והמינוי העתידי של כץ יתממש, היא תאלץ לפרוש מתפקיד אחר, לא פחות מלהיב, שאותו היא אמורה להתחיל בימים אלה – חברות בדירקטוריון "דיסני". לצד כץ משתתפים בדריקטוריון ג'ק דורסי, מנכ"ל "טוויטר", שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק וג'ון צ'ן, מנכ"ל "בלקברי". התפקיד בדירקטוריון "דיסני" מציעה לכץ על התפקיד הייצוגי שכר "סמלי" של כ-300 אלף דולר, שעליו תיאלץ לוותר אם, כאמור, תחל לעבוד בממשלו של דונאלד טראמפ בתפקיד היועצת לביטחון לאומי.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר