קופה רושמת. אילוסטרציה: שאטרסטוק
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

מס ההכנסה פשט על חולון: כיצד הסבירו הסוחרים את העודף בקופה?

כמעט 10% מבעלי העסקים בחולון לא רשמו הכנסות כדין - כיצד הסבירו בעלת מכון היופי, המורה לנהיגה ובעל המזנון מחולון את עודפי הכספים שנמצאו בקופה?

פורסם בתאריך: 27.3.18 10:26

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת רישום הכנסות כדין בחולון ובסביבתה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה חולון, נערכו 146 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, ומהן עולה כי כ-9% מהעסקים לא רשמו הכנסות כדין.

במקרה אחד, המבקרים ערכו ביקורת במזנון בחולון וגילו שם 12 צ'קים של 12,000 שקל כל אחד, שלא נרשמו בספרים. הצ'קים נתקבלו בגין השכרת נכס מסחרי. בעל המזנון טען: "אמא שלי מעבירה לרואה חשבון והוא אמור לרשום". במקרה אחר, בעסק להתקנת ארונות נמצאו 2,300 שקל שלא נרשמו בספרים. בעל העסק הסביר: "אני רושם רק כשאני מפקיד".

בביקורת שנערכה אצל מורה לנהיגה מקומי נמצא כי הוא לא רשם 2,000 שקל שנתקבלו במשך מספר ימי עבודה. המורה לנהיגה טען: "אין לי סבלנות לרשום כל יום". במכולת בחולון נערכה קניית ביקורת מספר ימים לפני המבצע, אשר לא נרשמה בקופה. ביום הביקורת גילו המבקרים כי בעל המקום לא מנהל סרט קופה פנימית זה כארבעה חודשים. בעל המכולת הסביר: "הקופה מקולקלת, לכן לא ניתן לשים סרט פנימי".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בחנות למוצרי חשמל נבדקו ספרי החשבונות ונתגלה כי לא נרשמו מספר רכישות. בעל המקום טען: "מדובר בטעות". במרפאת שיניים גילו המבקרים 5,000 שקל שלא נרשמו. מנהל המרפאה אמר בתגובה: "אבדוק את העניין, אני לא יודע על מה קיבלתי את ה-5,000 שקל". בעסק אחר לטיפולי יופי נמצא כי במקום לא נרשמו מספר טיפולים. בעלת המקום טענה: "זה מבלבול, אני תמיד רושמת הכל", ואילו בעסק לבניית ציפורניים נמצא כי לא נרשמו תקבולים של יום הביקורת ובנוסף, נמצא פער של כ-6,000 שקל בין המדווח בשוברי אשראי לבין המדווח בקבלות. מפעילת העסק הסבירה: "היה לי בלגאן בבית".

פעילות הביקורת באזור חולון נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר