עיריית חולון (צילום: אלי נאמן)
עיריית חולון (צילום: אלי נאמן)

מה תעשה עיריית חולון עם עודף של 117 מיליון שקל בקופה?

לאן מופנות רזרבות התקציב בעירייה, לאן הלכו יתרות תשלומי ההורים, כמה יעלה להחליף את תאורת הרחוב ומה עומד מאחורי הצטרפותה של חולון לפורום ה-15? כל התשובות מישיבת מועצת העיר האחרונה

פורסם בתאריך: 9.4.18 10:43

ישיבת מועצת עיריית חולון הסתיימה אמש (ראשון) בהוצאתם של חברי מועצת העיר, מורן ישראל ונועה צפלינסקי, אל מחוץ לחדר הישיבות. ההוראה להוציאם אל מחוץ לישיבה ניתנה על ידי ראש העיר מוטי ששון, לאחר שקרא אותם לסדר מספר פעמים כיוון שלדבריו הפריעו למהלך הישיבה.
במהלך ישיבת המועצה עלו מספר נושאים לסדר היום:

לאן מופנות רזרבות התקציב בעירייה

נודע כי נכון לשנת 2016 רזרבת התקציב העירוני עמדה על 94 מיליון שקל וב-2017 על 117 מיליון שקל. לשאלתה של חברת המועצה צפלינסקי, מה ייעשה עם רזרבות התקציב מהשנה הקודמת, נענתה כי הרזרבות יופנו לטובת בניית מבני חינוך, פעילויות תרבות, סלילת כבישים ומדרכות. בין היתר ישמשו הכספים העודפים להלוואות לשיפוצי בתים עד סכום של 20 אלף שקל למבנה. צפלינסקי בתגובה דרשה פירוט רחב על השימוש ברזרבות התקציב והובטח כי יימסר בישיבת המועצה הבאה.
עוד תהתה צפלינסקי, מדוע עיריית חולון אינה מממנת את תיקון המזגנים והתאורה בבתי הספר ונענתה כי משרד החינוך הוא זה המעביר תקציב לנושאים אלה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

לאן הלכו יתרות תשלומי ההורים

עוד בנושא חינוך, חבר המועצה מורן ישראל דרש שוב לדעת את יתרות קופות בתי הספר משנים עברו ונענה כי הנושא בבדיקה וכי העירייה תפעל לפי חוזר משרד החינוך.
בתגובה לכך ציין ישראל: "לפני חודשיים וחצי דרשתי מהעירייה לחשוף לציבור את יתרות הגבייה של ההורים בכל בתי הספר בעיר בשלוש השנים האחרונות. תשובה שאמורה היתה להיות ברשות העירייה בלחיצת כפתור – במידה שאכן היתה מפקחת על הנושא כנדרש – נמרחה מעל לחודשיים. מתשובת העירייה התברר שחלק לא קטן מבתי הספר סיימו עם יתרות גבייה מתשלומי ההורים של מאות אלפי שקלים בשנה. מכאן, שתי אפשרויות: או שהילדים שלנו לא מקבלים באופן מלא את הפעילות שבגינה גובים מההורים את תשלומי ההורים, וזו בעיה של ניהול תקציבי נכון ויכולת ביצוע; או שהכסף לא חזר להורים כפי שהחוק מחייב ובתי הספר היו צוברים את היתרות משנה לשנה, כאשר העירייה העלימה עין".
לדברי ישראל, הוא פנה בדרישה לאת ראש העיר להשיב את הכסף, גם אם הוא נגבה לפני שנתיים או שלוש ונותר בסוף שנת הלימודים. "זו לא הקופה הקטנה של ראש העיר או בתי הספר", אמר, "רק תארו לעצמכם מה היה קורה לו המצב היה הפוך ואתם הייתם חייבים חלילה לעירייה כסף? הרי שבצדק ועל פי דין היתה העירייה דואגת לגבות אותו. באותה המידה והמרץ, היא צריכה להחזיר אותו במידה שלא השתמשה בו לפעילות שהוגדרה".
מי אישר את הצטרפות חולון לפורום ה-15
לאחרונה פורסם כי חולון הצטרפה לאמנת קיימות של פורום ה-15. פורום ה-15 מאגד את "העיריות העצמאיות" בישראל – עיריות אשר אינן מקבלות מענקי איזון או מענקי פיתוח ממשלתיים ומנוהלות כמשק עצמאי סגור, מכוח משאביהן הכספיים העצמאיים.

אולם, חבר המועצה מורן ישראל התלונן על כך כי "אמנם נערך קמפיין מסיבי על הצטרפות חולון לאמנת הקיימות של פורום ה-15, כולל מודעות בעיתונים, שלטי חוצות ומה לא. רק מה? שכחו לבקש את אישור מועצת העיר חולון לפני כן, ועכשיו בדיעבד מביא מנכ"ל העירייה את הנושא לאישור".
לדברי ישראל, "הצבעתי בעד ההצטרפות לאמנה, העקרונות שלה חשובים ועשויים לתרום לאיכות החיים של כולנו. אבל יחד עם זאת, ביקשתי לדעת כמה כסף אנחנו מתקצבים לנושא, כפי שנדרש כאשר אתה באמת רוצה לקדם משהו. והתשובה שקיבלתי היא שלא מתקצבים שום דבר בנוסף. כלומר, יש פה רק הצהרה, שהפכה לקמפיין פרסומי, ללא יעדים. לכן, הודעתי לראש העיר באופן ברור שמועצת העיר היא לא חותמת גומי, וההתנהלות הזו אינה ראויה".

 

חולון עוברת לתאורת לדים

עוד נמסר במהלך הישיבה כי צפויה מהפכה בתחום תאורת הרחוב בעיר – העירייה תחליף בקרוב את 13,700  פנסי הרחוב בעיר לתאורת לד חסכונית בעלות של 35 מיליון שקל. החלפת התאורה, כך צוין, תביא לחיסכון ניכר בהוצאות החשמל –  3.5-4 מיליון שקל לשנה.

הנחות לאזרחים ותיקים ותוספת תקציב להפועל חולון
בהמשך הישיבה העלה חבר המועצה שי קינן את הסוגיה – מדוע על אזרח ותיק בחולון להגיש בקשות ולהתמודד עם ביורוקרטיה סבוכה רק על מנת לקבל את ההנחות להן הוא זכאי. בתשובה לשאלתו נטען כי אין זכאות אוטומטית לאזרח ותיק כיוון שיש גימלאים שממשיכים לעבוד ואינם זכאים לקבלת קיצבה ולהנחות. יחד עם זאת נמסר כי קרוב ל-100 אחוז מהגימלאים בעיר ממשים זכאות זו.

כמו כן הובאה לאישור מועצת העיר הגדלת התקציב לקבוצות הספורט של חולון בעקבות הישגיה הספורטיביים מתחילת שנת 2018 – אושרה תוספת של 176,472 שקל.

רשת קהילה ופנאי הציגה לסיום את תכניות הרשת לשנה הבאה וציינה כי קיימת  צמיחה של 8% בחוגי הרשת – 56% בצהרונים של בית הספר ו-4% בצהרוני גני הילדים, וכי הרשת צומחת בכל הפרמטרים כמו גם בתחום ההתנדבויות והיזמות.

 

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. מוסדי

    חינוך חינוך ושוב חינוך!
    מספיק עם תערוכות לא מעניינות!! עיריית חולון, תעבירו תקציבים למוסדות חינוך, שיפור הרמה בבתי הספר, חוגים אחר הצהריים לדוגמה

  2. קטי

    תשקיעו בנקיון פינוי זבל וסדרו כבר את מרכז העיר!! מגעיל מגעיל מגעיל ברחובות כמו בזל, מזא"ה וכו'.

  3. ארז

    כמו ששר האוצר מוריד מיסים בגלל עודף גביה גם עיריית חולון צריכה להכניס יד לכיס ולהחזיר לתושבים כסף בצורת הורדת הארנונה היקרה בארץ והטבות נוספות לאוכלוסיות מוחלשות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר