חולון מתייחדת עם קורבנות השואה: הטקסים והאירועים

הערב תתייחד חולון עם זכר שואת העם היהודי ומעשי הגבורה שבוצעו במהלך מלחמת העולם השנייה. על האירועים והטקסים שיחלו עם הדלקת לפיד האש באנדרטת "שישה מיליון אורות"

פורסם בתאריך: 11.4.18 12:35

יום השואה והגבורה תשע"ח יצוין ברחבי ישראל ובחולון הערב (רביעי) בטקסים ובאירועים נוספים. בערב יום הזיכרון לשואה לגבורה, תתייחד חולון עם זכר שואת העם היהודי ומעשי הגבורה שבוצעו במהלך מלחמת העולם השנייה.

בשעה 19:00 יתקיים הטקס המסורתי של הדלקת לפיד האש באנדרטה "שישה מיליון אורות", ברחוב המלאכה פינת שדרות ירושלים, על ידי בני הנוער הפעילים במרכז הקהילתי נווה ארזים ובשיתוף מחלקת הנוער בעיריית חולון. הכניסה חופשית והציבור מוזמן.

הטקס העירוני המרכזי יחל בשעה 20:00 במרכז שטיינברג במעמד ראש העיר מוטי ששון וייערך בהפקת "בית להיות", המרכז העירוני לטיפוח תודעת השואה ולקחיה. הטקס השנה יעמוד  בסימן "ילדותם האבודה" ויתייחס לזכרון ילדותם של שורדי השואה שעדיין חיים בינינו, אשר נקטעה על ידי המלחמה.

במהלך הטקס יוצגו קטעי שירה של מקהלת "בית להיות" – "צעירים לנצח", קטעי ריקוד של להקות המחול הייצוגיות של העיר  "הורה רעים" וקטעי קריאה של חברי "בית להיות".

בתום הטקס תתקיים הדלקת נרות לזכר הנספים בשואה ומפגש עם שורדי השואה, חברי בית להיות. הכניסה חופשית אך יש להירשם מראש.
"בית להיות", טל' 03-5050085 [email protected]

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בערב יום השואה בשעה 20:00 יקיים גם מרכז הצעירים "אליעזר" ערב משמעותי במסגרת פרויקט "זיכרון בסלון", שמטרתו ליצור מפגש אינטימי וקהילתי, המורכב מעדות ושיח בין המשתתפים לבין ניצולי השואה.

"עמך": הקרנת הסרט "שלושה אחים ומערה"
זאת ועוד, סניף חולון של המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי שואה והדור השני ("עמך"), השוכן ברחוב הרצוג 14, יקיים מחר (חמישי, 12.4) בית פתוח לאורך כל היום, שייפתח בטקס זיכרון ולאחריו יתקיימו פעילויות שונות: מעגלי שיח חשובים ומרגשים עם ניצולי שואה, תלמידים ובני משפחות מהדור השני והשלישי, סדנאות מפגש בין דורות בהנחיית מטפלים של "עמך" ופעילות של יצירה ותנועה שמאפשרת חיבור בין הדורות ושירה בצוותא. היום יסתיים בהקרנת הסרט "שלושה אחים ומערה" של תמר טל ענתי, המתעד שלושה אחים היוצאים 70 שנה אחרי למסע חיפוש ביער, ששינה את  גורלם. מלבד המערה, הם מנסים למצוא קרקע משותפת של זיכרון. מסעם נע בין זיכרון לדמיון, בין מציאות לאגדה. לאחר הסרט יתקיים רב-שיח בין דורי בהנחיית מטפלי "עמך". הכניסה חופשית.

תיאטרון מדיטק: ההצגה "הנקה ופיט", בנוכחות הגיבורות האמיתיות

תיאטרון המדיטק יציג בשבת הקרובה (14.4) בשעה 10:30 הצגה חגיגית, ה-100 במספר, "הנקה ופיט", בנוכחות הנקה ופיט האמיתיות. ההצגה מספרת את סיפורה האמיתי של הנקה, ילדה יהודיה שהוסתרה במלחמת העולם השנייה בבית משפחה הולנדית והפכה לחברתה הטובה ביותר של פיט, בת המשפחה. מדובר בדרמה מרגשת על חברות, אומץ לב ותקווה. חברותן של הנקה ופיט נמשכת עד היום כאשר השתיים, כבר סבתות, נשארו חברות למרות המרחק הפיזי המפריד ביניהן, שכן הנקה חיה בישראל ופיט באמסטרדם. ההצגה, המיועדת לילדים בני 6 ומעלה, בבימויו של נועם שמואל, זכתה בפרס הצגת השנה לילדים לשנת 2016  ובפרס השחקנית הראשית שאותו קיבלה נועה הר ציון. מחיר כרטיס: 75 שקל; פרטים נוספים באתר מדיטק חולון.

 

 

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר