נדב דינסמן

מי יציל את נדב דינסמן? דרושה בדחיפות תרומת כליה

יום לאחר שנודע לנדב דינסמן כי הוא בסכנת חיים ורק השתלת כליה דחופה עשויה להציל אותו, נולד בנו מיכאל. במרוץ נגד הזמן, מנסים עכשיו בני משפחתו למצוא עבורו את התורם המתאים

פורסם בתאריך: 21.5.18 09:07

שרית דינסמן, תושבת חולון, מנהלת זה כבר חודש ימים חמ"ל מביתה. המטרה: להשיג תרומת כליה לאחיה נדב ולהציל את חייו. "זה תמיד קורה לאנשים הלא נכונים. במקרה זה, מדובר באחי ומשפחתו, משפחה מושלמת שחשיפה לציבור מאוד קשה להם, אך ברור שאם לא נחשוף את הסיפור שלו, שום דבר לא יזוז ולכן יצאתי במסע מטורף בכל המדיות ובמרוץ נגד הזמן למצוא כליה לנדב".

נדב דינסמן, בן 41, נשוי ליערה. לזוג תאומים בני שלוש שנים ותינוק בן חודש. השמחה שנכנסה לבית עם הולדת התינוק נעצרה לאחר שלפני מספר שבועות התבשר נדב שהוא חייב לעבור השתלת כליה ובדחיפות כדי להציל את חייו. "ברגע הבשורה המרה, אתה מרגיש שהחיים נעצרים ואתה חייב לשנות מסלול, אחרת הכל יתמוטט", מתאר את נדב את מצבו.

נדב, אדם בריא בדרך כלל, סבל מלחץ דם גבוה. "נתנו לי כדור בקופת חולים ואמרו לי שאם יהיה תופעות לוואי, שאגש לבית החולים. ואכן, לאחר יומיים חשתי לא טוב והלכתי עם יערה, אז בחודש התשיעי להריונה לבית החולים. נכנסתי למיון והיא חיכתה לי בחוץ. חשבנו שמדובר בבדיקה פשוטה, עשר דקות ואנו יוצאים, אבל בסופו של דבר היינו שם שבע שעות – רופאים באו והלכו, לקחו ממני המון בדיקות, עד שלבסוף הגיע אלי רופא בכיר שאמר לי, תשמע חבר, אתה חייב לעבור השתלת כליה. המדדים שלך לא טובים".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

את התחושה שאפפה אותו עם הבשורה שהוטחה בו מתאר נדב כ"החיים פתאום נשמטים לך. יצאתי לאשתי שחיכתה בחוץ ושנינו בכינו כמו ילדים אך התעשתנו די מהר. התברר שהמקרה הלחיץ את אשתי ולמחרת היא נכנסה לבית היולדות, שם ילדה את בננו מיכאל".

למעשה מאז, במשך חודש, נדב נע בין בדיקות לרופאים. כלפי חוץ, הוא משדר עסקים כרגיל ומסביר: "המזל שלי הוא הקטן שהגיע לעולמי. הוא מאזן אותי ומרים אותי למעלה. הרבה רגשות מעורבים כשאתה מבין שיש כאן ילד קטן שצריך אותך".

יערה אשתו התראיינה לכלי התקשורת והפוסט שהעלו בפייסבוק תפס תאוצה. "לא האמנתי כמה אנשים מוכנים להתנדב במדינה שלנו. אנשים שאיננו מכירים מציעים לנו עזרה", היא מספרת. "לנו נורא היה קשה להיפתח אבל הבנו שאם לא ניפתח, לא נצליח לקבל עזרה".

יערה מבקשת: "אני פונה כעת לכל מי שקורא את הכתבה. אני אתחיל מהסוף: אנחנו צריכים אתכם עכשיו. לפעמים בחיים דברים קורים במקביל באופן שלא פשוט להכיל. במקביל לבואו של מיכאל האהוב לחיינו, בלידה מרגשת מאוד, התבשרנו שנדב בעלי זקוק להשתלת כליה דחופה ביותר. הוא נמצא במצב מסכן חיים. הימים האחרונים היו רכבת הרים של שמחה עצומה עם הולדת מיכאל, לצד מכה עצומה – החמרה חריפה במצבו של נדב. נדב סובל ממחלה הגורמת לאי ספיקת כליות ובחודש האחרון מצבו הידרדר בפתאומיות כך שהוא זקוק להשתלת כליה דחופה".

רשימת ההמתנה להשתלות כליה בבתי החולים בישראל היא כמעט אינסופית וזמן ההמתנה אליה הוא בלתי אפשרי מבחינת נדב. "לכן", אומרת יערה, "אנו פונים אליכם בבקשה לעזור לנו למצוא תורם כליה מתאים – סוג דם O ובריא. אנא שתפו והפיצו את הבקשה. אם יש למישהו מידע על מקרים דומים של איתור עצמאי וכיווני פעולה, אנחנו רוצים לדעת. אנחנו מפחדים ויחד עם זאת מלאי אמונה. מחכים כבר לצחוק על זה אחר כך ובעיקר לחזור לחיים הפשוטים שלנו, של המשפחה שלנו", מסיימת יערה.

לפרטים נוספים ולשליחת טפסי התאמה ובדיקות יש לפנות לשרית, טל: 054-6516626.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר