כרמית שירה יהב

מפרישת החלה שכבשה את נשות חולון: "אלוהים ענה לי"

כרמית שירה יהב מוכרת בחולון כמי שמארגנת הפרשת חלה וביקורים באומן ובקברי צדיקים. "אני אוסרת על הבנות לבקש בקשות כמו 'הלוואי שהגרוש שלי ימות'", היא מדגישה ומבקשת: "רק אל תקראו לי רבנית"

פורסם בתאריך: 8.6.18 09:03

"נקלעתי למשבר נפשי קשה, חשתי שנשארתי לבד בעולם, ואז קרה דבר מופלא: התחלתי לדבר לבורא עולם ולהתפלל וגיליתי שזה נותן לי חוזק נפשי עצום. התחלתי לבקש בקשות מאלוהים ולנסות ולבחון אותו כל יום מחדש ולהפתעתי, כל פעם שביקשתי משהו, הבקשה בוצעה". את הדברים הללו אומרת בהתרגשות גדולה כרמית שירה יהב, המוכרת לרבות מנשות חולון כמי שמארגנת ערבי הפרשת חלה וביקורים בקברות צדיקים ובאומן.

היא בת 34, גרושה ואם לילדה בת עשר, היא מוזמנת ויוזמת הפרשות חלה בבתים בחולון ומוציאה קבוצות של נשים לאומן ומתעקשת על דבר אחר: "אני לא רוצה שיקראו לי רבנית. אני רק מעצימה נשים".

יהב מספרת כי בעברה מסלול חיים רגיל כחילונית. בצה"ל שירתה כרל"שית בפיקוד העורף, לאחר מכן עבדה בחברת ביטוח ובגיל 23 התחתנה. בגיל 24 הביאה לעולם את בתה ושנה לאחר מכן כבר עבה גירושים ופרידה מבעלה, אבי בתה. אז גם חל המהפך בחייה. היא נקלעה למשבר נפשי קשה. "כל הזמן הייתי בבית, הילדה היא זו שהחזיקה אותי. לא חשבתי שאתגרש כל כך מהר, אך הנסיבות הובילו לכך שנשארתי לבד בעולם".

כשהחלה, לדבריה, "לדבר עם אלוהים", גילתה שיש הקשבה, שבקשותיה ותפילותיה נענות. היא נמלאה אמונה ואז החליטה לנסוע לאומן. "חוויתי שם תגלית רוחנית והיא זאת שהביאה אותי לאן שאני היום".

"חוויה עוצמתית באומן"

"חוויה עוצמתית באומן"

מה עברת שם?

"אי אפשר להסביר זאת במילים אך מאישה שהיתה בשפל מבחינה נפשית, הרגשתי חוזקות ועוצמות כמו שלא חוויתי מעולם וכשחזרתי לארץ, שמתי מודעה בפייסבוק – מי מעוניינת לנסוע לאומן, ותוך יום 11 בנות אמרו כן והוצאתי את הקבוצה הראשונה לאומן".

לדבריה, "החוויה באומן היא חוויה שאי אפשר להסביר במילים, זו חוויה של ארבעה ימים במהלכם אנו מבקרות בשבעה קברים של צדיקים והבנות עוברות תהליך נפשי עמוק". ליהב חשוב להדגיש: "אני לא מחזירה אותן בתשובה אלא מנחה ומעצימה אותן".

הביקורים באומן מיועדים לנשים בלבד ולכל הסוגים. "לי פחות חשוב", היא אומרת, "אם האישה דתייה או אחת שהולכת עם ביקיני בים ויוצאת למסיבות בימי שישי. נהפוך הוא, כאן האתגר גדול עוד יותר. הוצאתי אפילו קבוצה של לסביות לאומן שאיתן חוויתי חוויה ייחודית.  אחת מהם חזרה להיות סטרייטית וכמה שיצאו לאומן כזוגות נפרדו וגילו את האהבה האמיתית שלהן לאחר הטיול".

הצלחת הנסיעות לאומן והביקוש אליהן, גרמה ליהב לארגן גם נסיעות לקברי צדיקים בארץ. "לכל קבוצה יש את הייחודיות שלה והקברים שלה", היא מסבירה. "למשל, יש קבוצות שהמטרה בהן היא מציאת זיווג או הריון או פרנסה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

יש סיפורי הצלחה בעקבות הביקורים בקברי צדיקים?

"יש אלפי סיפורי הצלחה. למשל אישה בת 40 שלא הצליחה להרות ולאחר הסיור איתי, היא נכנסה להריון, או אישה שעד גיל 45 לא מצאה זיווג מתאים וחודש לאחר הנסיעה התחתנה. יש סיפורים כאלה למכביר".

איך עובדים ערבי הפרשת חלה?

"האישה ככלל מצווה בשלוש מצוות: הדלקת נר, נידה והפרשת חלה. הפרשת חלה נועדה לכפר על החטאים על ידי כך שאת הבצק האישה מפרישה להקרבה לאלוהים וכך נפטרת מהחטאים. הטקס עצמו מרשים ועוצמתי והתחילו להזמין אותי כדי שאעביר אותו וזה תופס תאוצה. עלות הפרשת חלה כ-800 שקל וכל אישה המשתתפת בטקס תורמת לקופת צדקה שאותה אני מעבירה לנזקקים ולמוסדות הזקוקים לכך. חשוב להדגיש כי כל אישה יכולה לתרום כראות עיניה. גם בקברות הצדיקים כל אחת תורמת כפי יכולתה".

יהב מספרת כי בטקס עצמו נהוג לבקש בקשות וישועות מאלוהים. לרוב מבקשים בקשות של זיווג, פריון, פרנסה, מימוש עצמי ושלום בית, "אך יש בקשות יוצאות דופן שעליהן אני אוסרת, כמו 'הלוואי והגרוש שלי ימות', 'הלוואי שאהיה אלמנה'. עדיף", היא אומרת, "לא להשקיע את הזמן והמחשבות על דברים שליליים. זה מה שאני מייעצת לבנות". את המסרים החיוביים היא מעבירה גם בקבוצת ווטסאפ שיצרה, בה היא מעבירה מסרים על בסיס יומיומי, "ואם זה נתפס אצל אחת מהבנות, זה גורם לי אושר", היא מעידה.

אירוע הפרשת החלה שהיא מארגנת יתקיים ב-12.6, 20:30, במרכז הצעירים אליעזר בחולון. "אני מזמינה נשים לבוא, לקבל ישועות וללמוד על הפרשת חלה", היא מסיימת בחיוך רחב.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר