בשורה לנבחנים

יו"ר מורי הנהיגה בחולון: "בשורות ללומדים נהיגה ולנבחנים בטסטים"

אבי ימיני, יו"ר מורי הנהיגה בעיר חולון, על השינויים בתחום מבחני הנהיגה, כיצד ייראו הטסטים בחולון והרחובות הכי מכשילים בעיר

פורסם בתאריך: 13.6.18 09:20

משרד התחבורה עומד לבצע רפורמה בכל הקשור למבחני הנהיגה בישראל והיא עתידה להתרחש החל מ-15 ביולי במטרה לקצר את זמני ההמתנה לטסט. כיום, זמן ההמתנה לטסט הוא כארבעה חודשים בממוצע, ואם נכשלתם בטסט, תיאלצו לחכות ארבעה חודשים נוספים.

אבי ימיני, יו"ר מורי הנהיגה בחולון, מכיר את הבעיה מקרוב: "זו בעיה ארצית הנובעת מחוסר משווע של כוח אדם, ההמתנה היא ארוכה מאוד. הרפורמה תוציא את מבחני הנהיגה מהמדינה  על פי חלוקה לשני אזורים, מהצפון עד פתח תקווה ומפתח תקווה עד אילת. באזור הצפוני זכתה חברת מילגם ובאזור הדרומי חברת טלדור. החברות הללו אמורות לעמוד בסטנדרטים שלא היו עד היום מבחינת זמני המתנה ושירות".

ימיני, יו"ר מורי הנהיגה בחולון. "שיפור בשירות"

ימיני, יו"ר מורי הנהיגה בחולון. "שיפור בשירות"

בשורות נוספות שעליהן מספר ימיני הן כי "הטסט אמור להיות מצולם, ובימים אלה משרד התחבורה מתקין על חשבונו מצלמות ברכביהם של מורי הנהיגה כך שהטסט יצולם ויוקלט. נגמרו הימים שטסטרים גוערים בתלמידים. בנוסף, המבחן יתבצע במסלולים קבועים וידועים מראש, ולא ייווצר מצב שטסטר ימציא מסלול, כך שאם המורה לא הכין את התלמיד למסלול זה, רוב הסיכויים שייכשל בטסט. הבחינה והמסלולים יאושרו על ידי משרד התחבורה והכל יהיה מוסדר".

עוד שיפור בתחום הטסטים יהיה הארכת זמן ממוצע של טסט מרבע שעה ל-25 דקות. בנוסף, אם נכשלת בטסט, תוכל תוך עשרה ימים לגשת לטסט הבא. "זהו שיפור דרסטי בשירות", אומר ימיני. ימיני מבקש להדגיש כי זמני המתנה של הטסטים כיום אינם בידי מורי הנהיגה אלא קשורים למשרד התחבורה. "כיום", הוא אומר, "אין מספיק כוח אדם. בכל הארץ יש פחות מ-100 בוחנים, וכעת כל זכיין מחויב להחזיק כ80- בוחנים לפחות".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

טיפים לנבחנים בחולון

לדברי ימיני, בחולון כ-150 מורים לנהיגה. בכל חודש ניגשים לטסט כ-1,200 תלמידים. אחוזי ההצלחה הם כ-30 אחוז. "הסיבות העיקריות לטסט כושל הן אי שמירת מרחק ורווח ופניות לא נכונות ובלתי זהירות. בחולון, הרחובות המועדים לפורענות שהרוב נכשלים בהם הם רחוב המעפילים, דב הוז ואילת". החדשות לקהל הנבחנים מחולון הן ש"כעת הטסטים ייצאו מרחוב רבי עקיבא. יש מגרש ויכשירו אותו ומשם ייצאו הטסטים. המקום כבר אושר".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר