שי ואוריה חזן-שגיב. "עיזרו לנו להיות הורים"
שי ואוריה חזן-שגיב. "עיזרו לנו להיות הורים"

זוג הגברים מחולון: "דרושים לנו 350 אלף שקל כדי להקים משפחה"

סיפורם של זוג האוהבים הנשוי מחולון, שבלית ברירה יצאו בגיוס כספים המוני כדי להגשים את מה שהם הכי מייחלים לו: להיות הורים

פורסם בתאריך: 24.7.18 15:09

שי (32) ואוריה (35) חזן-שגיב מחולון הם עוד זוג מהזוגות שעליהם כולם מדברים לאחרונה. "אנחנו יחד כבר כמעט חמש שנים. נישאנו לפני שמונה חודשים כשהמטרה אז וגם היום היא אחת: להקים משפחה ולהיות הורים", הם אומרים. "תמיד ידענו שנרצה ילדים ומשפחה – כזו שנקים ביחד, משפחה שמורכבת משני אנשים שאוהבים זה את זה. עוד במפגשים הראשונים שלנו השיח המרכזי היה על החזון המשותף: להתחתן ולהקים משפחה".

שניהם נפגשו כשהיו כבר שבעים מהרפתקאות ועייפים מחיפושים ו"מהר מאוד הבנו שיש כאן משהו אחר, משהו מיוחד. לא היה פיצוץ על ההתחלה, הקשר נבנה לאט לאט, שלב אחרי שלב, בנינו חברות צמודה מאוד ולאט לאט האהבה השתלטה על הכל".

חזן-שגיב ואברי גלעד (מימין) בטקס החתונה

חזן-שגיב ואברי גלעד (מימין) בטקס החתונה

אחרי ארבע שנות זוגיות התחתנו, מנחה הטלוויזיה אברי גלעד חיתן אותם ובמהלך הטקס נשאלו על ידו: "מה הן חמש המחויבויות שאתם מבקשים אחד מהשני?". "כמובן זה התחיל ב'ממחר אתה מוריד את סטאר (הכלב שלנו) בלילות' ומהר מאוד המשיך ל'ממחר בבוקר מתחילים במלחמה על גיוס כספים להליך הפונדקאות'".

ואכן, תקופה קצרה לאחר החתונה, אחרי שהאופוריה התמוגגה לה, הם מספרים, "התחלנו לברר ביחד מה היא הדרך הנכונה ביותר. מהר מאוד הבנו שבארץ אין אפשרויות אימוץ או פונדקאות לזוגות כמונו, אפילו שאנו עומדים בחובותינו כאזרחים ואפילו ששירתנו בצה"ל, המדינה לא מחזירה לנו בחזרה".

חזן-שגיב. "אהבה גדולה"

חזן-שגיב. "אהבה גדולה"

באחד ממפגשי הפונדקאות הרבים אליהם הלכו, הבינו את מורכבות הדבר. "זה מתחיל בסכום המופרך של חצי מיליון שקל, ובהנחה שהצלחנו להשיג את הסכום הזה, מתחיל החלק המורכב באמת – חיפוש אחרי הסוכנות המתאימה עבורנו שתלווה אותנו יד ביד בהליך המורכב,  איתור תורמת ביצית ממאגר תורמות שהסוכנות תספק לנו, איתור פונדקאית שתתאים לנו גנטית, הטסת הפונדקאית לקליניקה לשאיבת ביציות, מתן זרע, הליך יצירת העוברים, גידולם במעבדה, החזרת עוברים בתקווה שייקלטו, ובמידה ונקלט – מזל טוב, אנחנו בהריון.

"אבל זה לא נגמר פה, כי אז יתחילו כל הבדיקות השגרתיות, שבדרך כלל זוג חווה אותם ומתרגש מהם יחדיו, אלא שמקרה שלנו, הכל יבוצע ללא נוכחותנו הפיזית, מקסימום בסקייפ. במידה שהכל יתנהל כשורה ולא היתה לידה מוקדמת מהצפוי, טסים לתקופה של בממוצע חודש ליעד שבו נערך הליך הפונדקאות, חווים את הלידה – הרגע לו אנחנו כל כך מצפים".

חזן-שגיב. "שירתנו בצה"ל אבל אנחנו נחשבים לאזרחים סוג ב'"

חזן-שגיב. "שירתנו בצה"ל אבל אנחנו נחשבים לאזרחים סוג ב'"

אולם, ההליך לא נגמר גם כאן – עכשיו הביורוקרטיה נכנסת לתמונה: הוצאת דרכון לילד, רישום הפונדקאית כאם של הילד (תלוי במדינה שבה מבצעים את ההליך), ואם מדובר בבן, יש לבצע את ברית המילה רחוק מכל המשפחה, במדינה זרה, עם רב רפורמי לא מוכר, ולאחר כל זאת, "הילד שלנו, גם אחרי כל הסבל הזה, לא ייחשב ליהודי בעיניי הרבנות בישראל".

אם מישהו במקרה חושב שפה נסתיימו התלאות לזוג, הוא טועה. "מעבר לחצי מיליון שנניח כבר הוצאנו, יש להוסיף ליווי משפטי בארץ. המדינה לא מקלה עלינו גם בנושא הזה של רישום הילד בתעודת זהות, רישום האב הלא ביולוגי כאב מאמץ, וכל זה כי ראש הממשלה שלנו", הם אומרים, "בחר להשאיר אותנו ועוד אלפי זוגות כמונו מחוץ לחוק. אנחנו לא שווים, אנחנו סוג ב'".



זו הסיבה שבגינה החליטו הזוג חזן-שגיב לצאת בהליך פונדקאות במדינה זרה ולהשיג את הכסף עבור ההליך בגיוס המונים. "בסך הכל רצינו להקים משפחה במדינה שבה נולדנו, האהבה שלנו אולי נתפשת שונה אצל חלק מהאנשים, אבל זו אהבה, אהבה כל כך עצומה שהלב מתפוצץ מרוב אושר. אם נחזור אחורה ונדבר על הסכום שציך להשקיע כדי להקים משפחה במצבנו, אז מדובר בחצי מיליון שקל – סכום שרוב הזוגות לא יכולים לגייס גם לא בעשר שנים. אנחנו עובדים במספר עבודות על מנת לחסוך כל שקל, שלא נדבר על ההוצאות שכבר קיימות:  שכירות, מסים, תשלומים שוטפים ומחיה. אז כן, אנחנו עובדים ומרוויחים למחייתנו, אך סכום כזה, זה לא משהו שניתן להשיג.

"פנינו למנהלת הבנק שלנו, שבחיוך מקסים היא ניסתה בעדינות להסביר לנו שסכומים כאלה לא נותנים ולמעשה שלחה אותנו הביתה לחשוב איך להשיג את הכסף בדרך אחרת. האופציה היחידה שנותרה היא פרויקט גיוס המונים שיצאנו אליו ביום חמישי האחרון.  הקמפיין מיועד להשיג 350,000 שקל ואת השאר נשלים בהלוואה שאותה נוכל לקבל אך ורק בתנאי שיש לנו את הסכום ההתחלתי הזה. מכאן אנו פונים לכל מי שיכול לתרום ולעזור לנו להגשים את החלום שלנו".

השניים מסבירים כי מדובר בקמפיין מסוג ״הכל או כלום״ – זה אומר שרק אם יצליחו להשיג תרומות בסך 350,000 שקל ומעלה ולא יאוחר מ-60 יום, יוכלו לקבל את התרומות. "אז עכשיו אנחנו פונים ללב הרחב של כולכם, בבקשה לתרום ולעזור לנו להתקדם עוד צעד לעבר החלום שאנחנו כבר לא יכולים לחכות עד שנגשים אותו. . התרומות מתחילות החל ב-50  שקל וכל עזרה ולו הקטנה ביותר תעזור לנו להתקדם עוד צעד אל החלום הגדול שלנו להיום הורים, להקים משפחה כדת וכדין בישראל, במדינה שלנו".

לתרומות – ליחצו כאן

תגובות

6 תגובות
  1. אברהם הגבר

    סיפור כמו בסרט תורכי הדמעות זולגות
    . מעדיף לתרום להוצאת ספר תורה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הקב"ה ברא את אדם ואיב לא אדם ואיב
    זאת לא דרכו של עולם. נקודה

  3. הגיוני

    כמה התבכיינות.
    אתם יכולים להוליד ילד באופן נורמלי עם אם בהסכם הורות משותפת וכך לא תזדקקו לשנורר תרומות ולילד תהייה גם אם.

  4. חולוני

    צאו מהחושך שלכם, מי אנחנו שנמנע מהם להקים משפחה כמו כולנו, מי אמר שהם פחות טובים מאתנו?
    יאללה כבר, ימי הביניים עברו מזמן.
    אתם נראים זוג מקסים
    מאחל לכם הצלחה ענקית.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר