העץ שעקר את המצבה. "בעיה עם הגנן"
העץ שעקר את המצבה. "בעיה עם הגנן"

המתים הרי לא מתלוננים: צפו בהזנחה בבית העלמין חולון

לכלוך והזנחה בין הקברים והמצבות בבית העלמין דרום חולון-בת ים, ומה יש לחברה קדישא לומר על זה?

פורסם בתאריך: 14.8.18 11:36

עשבים שוטים, לכלוך וזוהמה – כך מתארים המבקרים בבית העלמין בחולון את ההזנחה בבית הקברות על גבול בת ים חולון, זה המשמש את תושבי העיר ומשפחותיהם. בחברה קדישא מודים ולא מתחמקים: "אנחנו מודעים לבעיה, יש לנו בעיה עם הגנן".

לאחרונה הגיעו ל"השקמה-חולון" תלונות רבות על נושא הניקיון, הגינון והסדר בכלל בבית העלמין חולון, היושב בתחומה המוניציפלי של בת ים ועליו מופקדת חברת קדישא. תושב חולון, שפקד השבוע את בית העלמין כאשר עלה לקברם של קרובי משפחתו, מתאר: "יצאתי מבית העלמין עם תחושת גועל, כאילו יצאתי ממזבלה. המקום אינו מכבד את המתים – יש לכלוך במעברים, ערימות גזם ליד הקברים, ליד הקברים של סבא וסבתא היקרים ז"ל נמצא קבר שעץ יוצא מתוך המצבה שלו. העץ ממש עקר את המצבה מהמקום".

צפו בהזנחה בבית העלמין חולון: 

אותו תושב תוהה: "עכשיו השאלה היא כשאדם נפטר ובני משפחתו רוצים לקבור אותו בחולון, באה חברה קדישא ודורשת סכומים לא הגיוניים ומנצלת את המצב הרגיש של בני המשפחה שאיבדו את היקרים מכל ועושה קופה, אבל לשמור על סביבה נקייה ונעימה, זה כבר לא מעניין את חברה קדישא. פשוט בושה".

בביקור בבית העלמין אכן ניכרת ההזנחה. הניקיון והסדר אמנם נראים בשטחים הציבוריים אך במעברים בין הקברים והחלקות, הזוהמה ניכרת, עם פסולת רבה שלא נאספת וגזם שמושלך בין הקברים ולא טורחים לאספו.

אחת המבקרות במקום מספרת: "כשרצינו לקבור את אבי, באו אלינו בדרישות כספיות גבוהות וטענות שאין מקום. לאחר שגייסנו את הכספים וקברנו, אנו מגיעים לכאן כל שבוע ונדהמים מחדש – האשפה לא נאספת ויש לכלוך מכל עבר. זה יפה שקרובי המשפחה שותלים צמחים סביב הקברים, אך מה עם העלים והענפים – מדוע איש בהנהלת בית הקברות לא דואג שינקו.  עם כל הכספים שמקבלים, אפשר היה להשקיע בגינון ובטיפוח. מגיעים לכאן אנשים מבוגרים שצריכים לעבור מסע מכשולים בדרך".

מחברת קדישא נמסר: "כל תלונה תטופל לגופה. כשאנשים מתקשרים, אנו מטפלים בתלונות. אנו לא מכחישים, נושא הגינון הוא בעיה כואבת. יש לנו בעיה עם הגנן שזכה במכרז שלגביו מגיעות תלונות והוא אינו מטפל בהן. בסופו של דבר, זה נופל עלינו ואנו עושים את המיטב".



תגובות

2 תגובות
  1. טובה

    בעינין בית העלמין בחולו: גם אני ביקרתי שם השבוע עם מישפחתי. ונידהמנו ממצב ההזנחה של הצימחייה הפרוע וחוסר הניקיון. ואם לפי טענתם של חברת כדישא על המכרז שזכה בו הגנן ושאינו עומד בדרישות. אז מבחינתי הוא מפר כל חוזה ותנאי. בבית מישפט יבטלו לו את הזכייה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שא/שם זה המנהג החילוני לשתול צמחיה ליד הקבר מה הקשר בדור הראשון מטפחיפ בדור השני קצת הדור השלישי כבר לא מענין אותם ומי שסובל זה רק הקברים ותמיד חברה קדישא אשמה כי כך המצב האם אתם משלמים ארנונה כל דבר קדישא סחטנים די נמאסתם עם הלכלוך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר