סוכה במרחב הציבורי

האם בחולון נרשמים דו"חות על בנייה לא חוקית של סוכות?

החלטתם לקיים את מצוות הקמת הסוכה? תחשבו פעמיים איפה אתם בונים אותה

פורסם בתאריך: 23.9.18 10:18

חג הסוכות הגיע ואיתו תלונות תושבים מחולון על בניית סוכות לא חוקיות במרחב הציבורי. בשבוע האחרון הוקמו לקראת החג יותר ויותר סוכות מחוץ לחצרות ושטחי מבני מגורים, בין היתר על מדרכות ובחניות ציבוריות וכן בחניות פרטיות. בעקבות זאת, פנו תושבים למוקד העירייה ולמקום הגיעו פקחים שדרשו ממקימי הסוכות הללו לפרקן. אולם, בניגוד לפרסום ברשתות החברתיות, הפיקוח העירוני לא קנס את בעלי הסוכות הבלתי חוקיות.

שי, תושב קריית בן גוריון, החליט השנה לקיים את מצוות הקמת הסוכה בשטח ציבורי – בחזית בניין המגורים על המדרכה. לאחר מספר שעות, הגיעו למקום פקחי העירייה, שדרשו ממנו לפרק את הסוכה, השאירו בידיו מכתב אזהרה והסבירו לו כי הוא צפוי לקנס אם לא יעשה כך. "אני לא מבין את עיריית חולון", הוא אומר, "לנו אין מקום לבנות את הסוכה בבניין אז בניתי אותה בחזית הבניין על המדרכה. זה לא מפריע לאיש, היא לא מסכנת איש. מדובר רק בשבוע אחד בשנה, אז תנו לנו לשמוח".

במקרה אחר, דוד, תושב שכונת קריית שרת, גילה שאחד משכניו לבניין המגורים החליט להקים סוכה רחבת ידיים בחניית הבניין, כך שהיא חולשת על מספר חניות. "כל שנה לאחר יום כיפור", מספר דוד, "השכנים מתחילים לבנות סוכה על חשבון שלוש חניות בשטח הבניין ובתשובה להם אומרים ש'השכנים הסכימו לכך', אבל אותם שכנים שכביכול הסכימו לא ממותרים על החניה בחצר הבניין ועדיין חונים בה. לא מספיק שבשנים האחרונות גברה פה מצוקת חניה, עכשיו גם בונים סוכה בחניון. אנחנו מתלוננים על התופעה הזאת כל שנה מחדש והעירייה מגיעה ואיכשהו הסוכה עדיין עומדת לתפארתה. הגיע הזמן להפסיק עם החוסר האכפתיות המוחלט הזה כלפי השכנים. בנוסף לזאת, הילדים שיורדים לסוכה משחקים בחניה ופוגעים במכוניות החונות".



דוד מספר כי לאחר שפנה שוב למוקד העירוני בתלונה, "הגיעו פקחיות מטעם העירייה וצילמו את הסוכה והשטח, נתנו למקימי הסוכה טופס ונסעו. לאחר כארבע שעות הגיעה ניידת, גם היא השאירה בידיהם טופס, אך בזאת נגמר העניין והסוכה לא פורקה" .

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "המדיניות העירונית היא לאפשר הקמת סוכות על מנת לקיים את מצוות החג, וזאת רק במידה שלא נגרמת הפרעה לסביבה".

חשוב לציין ובניגוד למה שפורסם ברשתות החברתיות, נמסר בעיריית חולון כי נכון לרגע זה, הפיקוח העירוני לא נתן כל קנס על הפרעה בגין בניית סוכה. מהעירייה מסרו כי "ניתנו דרישות ספורות לפירוק סוכות שהיוו הפרעה לציבור, כמו סוכות שנבנו על כביש או על מדרכה והן מפריעות למעבר רכבים והולכי הדרך, או סוכות שנבנו בגנים ציבוריים. יש לציין כי הפיקוח העירוני אינו אוכף בשטחים פרטיים".

תגובות

6 תגובות
  1. השכן שלא ישן

    דוד המשועמם, כל שנה אתה מצלם ומתלונן וכל שנה לא מבין שרוב השכנים (אני שכן מהבניין שלך), בעד הסוכה, בעד מסורת ישראל ומוכנים "להקריב" 2 חניות (לא 3 כמו שאתה מתעקש, כי אפשר לחנות בין הסוכה לשורה האמצעית), בשביל להרגיש קצת את החג. בכיין.

  2. מוטי שפירא

    לא מבין. זה שבונים בן כמה על מגרש החניה שלו היה צריך פשוט לפרק להם את הסוכה ולא להזמין את העיריה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני הגשתי תלונה שבונים לי סוכה מתחת לחדר שינה ועוד מזמינים אורחים ומוזיקה.חוסר התחשבות.

  4. חולוני לשעבר

    לפני מספר שנים התגוררתי בחולון,מחלקת הפיקוח של העיריה מנוהלת עי רשעים שאין להם רחמים גם על נכים. כנכה,מידי יום הייתי חוטף דוחות חניה למרות תו נכה על הרכב. עיר ללא רחמים.

  5. תושב קרית שרת

    הסוכה המצולמת היא בחניה של אלופי צהל 5-17 וחבל מאוד שיש כמה שכנים שונאי מסורת שמחפשים את הרע. השכן שבונה את הסוכה מידי שנה ממש מקיים את המצווה ונמצא בסוכה 24/7 עד צאת החג. אין קריוקי, אין מסיבות, אין חפלות. נטו קיום מצווה. אז "נסבול" שבוע בלי חניה או שניים.

  6. אלונה ספטון בחנקין

    הפיקוח העירוני לא עושים כלום.כמה שנים קודם לכן היו בונים סוכה מול הבית ומפריעים לי בכוונה.היו משאירים את הסוכה מעבר לשבוע.שהייתיכה להגיע לבית משפט להוציא צו הטרדה.כיום במקום סוכה יותר מעשר שנים כל אחד לוקח לעצמו את החצר והשביל ובונה חצר בסגנון סוכה.שינו את כל המבנה של הבנין כמו מעברה.לא רשום בטאבו.פיקוח עירוני לא עשה כלום.ולא התערבו ולא קנס.רק בית משפטכל הריב כאן זה על החצרות שנלקחו ללא רשות.בית משותף שהחצרות נלקחו למטרה אישית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר