קלפי

לאן נעלמו פתקי ההצבעה של גונן ומדוע ישראל מופיע על פתק לבן?

טענות לניסיון להטיית תוצאות באמצעות פתקים לא תקניים וכן על ידי העלמת פתקים של אחת הסיעות בקלפי בחולון

פורסם בתאריך: 30.10.18 11:02

מערכת הבחירות לראשות ולמועצת העיר חולון החלה הבוקר עם פתיחתן של עשות קלפיות בעיר, וכבר בשעות הראשונות התגלה חשד לניסיון להטיית תוצאות באמצעות פתקים לא תקניים וכן על ידי העלמת פתקים של אחת המתמודדות.

בקלפי בבית הספר הרצוג בשכונת תל גיבורים גילו פעילי סיעתה של המועמדת לראשות העיר קרן גונן, כי מדוכן הפתקים בקלפי נעלמו קלפי סיעתה. במקביל, גילו פעילי סיעת הצעירים כי שמו של המועמד ראש הסיעה, מורן ישראל, הודפס על פקים צהובים וכן על פתקים לבנים המיועדים להצבעה לבחירות למועצה ולכן אינם תקניים.

פתקי הצבעה בשני צבעים למורן ישראל

פתקי הצבעה בשני צבעים למורן ישראל

לאן נעלמו פתקי ההצבעה לסיעה של קרן גונן?

לאן נעלמו פתקי ההצבעה לסיעה של קרן גונן?

בבחירות המקומיות ההצבעה היא עבור ראש העיר ועבור מועצת העיר. כדי להצביע עבור ראש העיר יש לבחור בפתק צהוב עם שם המועמד ולהכניסו למעטפה צהובה. כדי להצביע עבור מועצת העיר יש לבחור בפתק לבן עם שם הרשימה ולהכניסו למעטפה לבנה. לכן, פק לבן שבו מופיע שם המועמד אינו חוקי וספירתו תיפסל. לכן, תמוה כיצד הגיעו הפקים הלבנים עם שמו של המועמד לראשות העיר מורן ישראל אל הקלפי.

מהמטה של מורן ישראל נמסר: "הפתק הלבן עם שמו של מורן ישראל אינו חוקי ואנחנו מגישים תלונה לוועדת הבחירות. צר לנו שמישהו מנסה לגנוב את הבחירות בחולון. אנחנו מצפים מוועדת הבחירות לפעול מיד כדי שמקרים כאלה לא יחזרו עצמם. כדי שחולון תתקדם בשנים הקרובות, מצביעים למורן ישראל רק בפתק הצהוב ולמועצת העיר מצביעים בפתק הלבן".

במקרה של קרן גונן, הפעילים הופתעו לגלות כי הפתקים הלבנים עם שם הסיעה – חולון בראש – לא נמצאים כלל בדוכן הפתקים בקלפי. כלומר, לבוחרים כלל לא ניתנה הזדמנות לבחור בסיעה זו עבור מועצת העיר. גונן מסרה בתגובה: "זוהי שחיתות. כבר בשבע ורבע בבוקר דאגו להעלים את פתקי ההצבעה של הסיעה שלי. כמו כן, לא הופיע בקלפי פוסטר פרסום רשימות על פי חוק ואף אחד ממנהלי הקלפי, כך מתברר, לא יודע את עבודתו".

 

 

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר