תחבורה ציבורית

תשכחו מכסף קטן: בקרוב נסיעה באוטובוס רק באמצעות "רב קו"

החל מ-21 בדצמבר יופסקו מכירות כרטיסי הנייר והטענות חוזי נסיעה בקווי האוטובוס העירוניים של חברת דן. איפה ואיך מטעינים הכרטיס? כל הפרטים

פורסם בתאריך: 20.11.18 15:05

רפורמת "כרטוס ללא נהג" עולה שלב ומגיעה לאזורנו. במסגרתה, לא תתאפשר יותר מכירת כרטיסים אצל הנהג בקווי האוטובוס העירוניים. לאחר עשור מאז כניסתו של כרטיס הרב קו לשימוש בתחבורה הציבורית בישראל, החל מ-21 בדצמבר יופסקו מכירות כרטיסי הנייר והטענות חוזי נסיעה בקווי האוטובוס העירוניים של חברת דן, על כך הודיע אתמול משרד התחבורה.

בהמשך, צפויה הרפורמה להתרחב אל שאר המפעילים בגוש דן החל מ-18 לינואר. בתקופת ההסתגלות תתאפשר באוטובוס טעינה של נסיעה בודדת על גבי רב קו בלבד. על מנת שלא להכביד על אוכלוסיית המבוגרים, מכירת כרטיס אזרח ותיק אצל הנהג תימשך לפי ההסדר הקיים היום.

מרגע יישום הרפורמה, לא תתאפשר יותר מכירת כרטיסי נסיעה והטענת חוזים אצל הנהג ועל הנוסע יהיה להטעין נסיעות או ערך צבור על כרטיס הרב קו שלו טרם העלייה על האוטובוס (בקווים שבהם אין מכונות תשלום). למעשה, הנסיעה באוטובוסים תתאפשר רק באמצעות תיקוף כרטיס הרב קו ברגע העלייה לאוטובוס. הדבר יובל לכך שהנהגים יוכלו להיות מרוכזים רק בנהיגה עצמה, וכמו כן זמן ההמתנה בתחנות צפוי להתקצר. כבר כיום קו 189 פועל במתכונת זו בהצלחה רבה כאשר בתוך כל אוטובוס מוצבות שתי עמדות תשלום והטענה של רב קו.

בנוסף לכך הסדר "עלייה מכל הדלתות", המונהג כיום בקווים מרכזיים בגוש דן, צפוי להתרחב בהדרגה גם אל קווים נוספים. כיום מונהג הסדר זה בחולון בקווים 71,171,189 ,271 ותורם לקיצור זמן העלייה והירידה מן האוטובוס, במיוחד בשעות העומס. בנוסף לכך, אתר THE MARKER  פרסם כי חברת דן צפויה להתקין מכשירי תשלום בכרטיס אשראי על צי האוטובוסים שלה החל מן המחצית הראשונה של שנת 2019.

הנוסעים יוכלו להטעין את כרטיס הרב קו באשראי ובמזומן על ידי אחת מנקודות ההטענה ומכשירי כספונט המוצבים בנקודות מרכזיות ברחבי העיר. בחולון פזורות עשרות נקודות הטענת רב קו בקיוסקים ובפיצוציות וניתן לאתרן בקלות רבה על ידי המפה שבאתר "רב קו אונליין".



 

בנוסף לכך משרד התחבורה צפוי להרחיב את שירות ההטענות גם אל סניפי הדואר. כמו כן ניתן להטעין את כרטיס הרב קו בכל עת גם באמצעות מכשיר הטלפון הנייד על ידי השימוש באפליקציית "רב קו אונליין" או לחלופין על ידי המחשב באמצעות קורא כרטיסים.

רפורמת הכרטוס החכם בתחבורה הציבורית החלה את דרכה לפני כעשור עם השקת כרטיס הרב קו בדצמבר 2008 בקווי חברת דן. בשנת 2011 עלתה הרפורמה שלב עם ביצוע הפעימה השנייה של הרה-ארגון בקווי האוטובוס של תל אביב, חולון, בת ים, רמת גן וגבעתיים כאשר הופסקה מכירת כרטיסיות וחוזי חופשי יומי וחודשי על גבי כרטיסי נייר. כעת הרפורמה עולה עוד שלב עם ביטול מכירת כרטיסי נסיעה וטעינת חוזים אצל הנהג.

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברוב המקומות בחוץ לארץ שהייתי התשלום מתנהל בצורה הזו ובאמת תהיתי מתי זה יתנהל כך גם בארץ.
    לדעתי זו רפורמה מבורכת שתיתן לנהג את השקט בשביל להתרכז בכביש וגם הנסיעה תהיה מהירה יותר ללא עיכובי התשלום בכל תחנה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר