גני הילדים מימין, האנטנה על גג הבניין משמאל
גני הילדים מימין, האנטנה על גג הבניין משמאל

לא רק "אורט": מסתמן מאבק להסרת אנטנות סלולריות ליד גני ילדים

בעצומה שהופצה השבוע דורשים תושבים והורים לילדים בגנים סמוכים לאנטנות להסירן מחשש לפגיעה בבריאותם. העירייה: "המתקן עומד בערכי התקן לפליטת קרינה"

פורסם בתאריך: 21.11.18 14:58

בעקבות המאבק נגד האנטנות הסלולריות ב"אורט חולון", מסתמן תחילתו של מאבק דומה נוסף בחולון, הפעם של תושבים, ביניהם הורים לילדי הגנים "קוקיה ו"נחליאלי", שפרסמו עצומה הקוראת להסיר אנטנות סלולריות המוצבות בסמוך לגני הילדים.

לאחר המאבק הארוך של הורים, תלמידים ומורים בבית הספר "אורט חולון" בנוגע להסרת האנטנות, מאבק שכולל השבתת הלימודים זה כבר חודשים וחצי, הפגנות ואף הגיע לדיון בוועדת הפנים של הכנסת, כעת מסתמן מאבק נוסף באותו נושא.

השבוע הוקמה ברשת עצומה אינטרנטית שמטרתה להסיר שתי אנטנות סלולריות ברחוב ביאליק 150 בחולון. בעצומה נכתב כי האנטנות ממוקמות בסמוך לשני גני הילדים "קוקיה" ו"נחליאלי", שממוקמים בכתובת ביאליק 125 בחולון. לפי העצומה, אנטנות אלו נקראות "מתקן גישה אלחוטי" והן אנטנות סלולריות פעילות לכל דבר. "מתקני גישה אלה מסכנים את בריאות הציבור ובייחוד את בריאות הילדים בגני הילדים, כפי שמשתמע מדו"ח משרד הפנים, התקשורת והגנת הסביבה שהוגש ליועץ המשפטי לממשלה ב-2009", נכתב בעצומה.

ההורים טוענים כי קיים חשש לחולי בקרב הילדים בטווח הרחוק. "רמת הקרינה שנמדדת מצביעה על החום הנפלט מהאנטנה, אבל כמובן שההשלכות של רמת הקרינה אינן נמדדות רק ברמת החום הנפלט בטווח הקצר. יש להן נזק בטווח הרחוק, כשהיום המחקרים מצביעים על שיעור תחלואה גבוה מסרטן במיוחד בקרב אותן אוכלוסיות רגישות – ילדים!".



הקריאה המרכזית בעצומה היא לעיריית חולון על מנת שתסיר את האנטנות במהרה. "לשלטון ולראשי הערים יש בהחלט את הכוח והאפשרות להסיר את האנטנות האלו", כפי שנעשה בראשון לציון ובכפר סבא, טוענים כותבי העצומה.

מעיריית חולון נמסר: "בכתובת האמורה מצוי מתקן גישה אלחוטי של חברת PHI, שלו היתרי הקמה, הפעלה וקרינה מהמשרד להגנת הסביבה – מתקן מסוג זה אינו דורש היתר בנייה ממינהל ההנדסה בעירייה. המתקן נבדק באחרונה בחודש פברואר 2018 ונמצא עומד בערכי התקן לפליטת קרינה שקבע המשרד להגנת הסביבה. בכתובת זו לא מצויים גני ילדים עירוניים".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "מיקומי מוקדי השידור בישראל נקבעים על-ידי החברות והרשויות המקומיות. מבדיקת המשרד מוקד השידור פועל גם כיום בהתאם לתנאים בהיתר ואינו מסכן את הדיירים. יצוין כי מוקדי השידור פועלים לפי היתרי הקמה והפעלה מכוח חוק הקרינה הבלתי-מייננת. בהיתרים נקבעו על ידי המשרד תנאים מחמירים המגבילים את החשיפה המרבית באזורים מאוכלסים לעשירית מהסף שנקבע על ידי ארגון הבריאות העולמי כבלתי-מזיק לכלל האוכלוסיה. בנוסף, המשרד להגנת הסביבה מחייב את החברות, להן שייכים מוקדי השידור, לבצע מדידה תקופתית שנתית עבור כל מוקד ולהעבירה למשרד לצורך פיקוח ובקרה. בנוסף, המשרד מפעיל מערכת לפיקוח רציף המודדת בכל רגע נתון את הספקי השידור של האנטנות, ובכך מוודא כי האנטנות אכן עומדות בתנאים שנקבעו בהיתר".

תגובות

תגובה אחת
  1. מאיר יונה

    יש להזכיר שבקרבת האנטנה נמצאים 4 גנים
    ועוד שני גנים נוספים ברחוב העלייה השנייה
    שהם מאוד קרובים
    כמו כן בית הספר בן צבי נמצא במרחק של 300מטר אוירית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר