הרב זמיר כהן
הרב זמיר כהן. צילום מתוך מודעת מרכז אליעזר בחולון

בקהילה הלהט"בית בחולון מוחים על ביקורו של הרב זמיר כהן בעיר

הרב זמיר כהן, יו"ר ארגון הידברות לחזרה בתשובה, מגיע להרצות בחולון ובקהילה הגאה טוענים: "הוא הומופוב שאומר שאפשר לתקן הומואים". העירייה: "יש ביקוש גדול להרצאה"

פורסם בתאריך: 22.11.18 11:43

הרצאתו של הרב זמיר כהן בחולון בשבוע הבא מעוררת תרעומת בקרב הקהילה הלהט"בית בעיר, שנציגיה אף מתכוונים להגיע ולהפגין נגד הרב שלטענתם הוא הומופוב.

בשבוע הבא (שלישי 27.11.18) יגיע הרב זמיר כהן להרצאה במרכז אליעזר – מרכז הצעירים של חולון, בנושא "המדע שביהדות". כהן הוא יו"ר ומקים ארגון הידברות, העוסק בחזרה בתשובה. הוא חיבר ספרי הלכה שונים ופרשנות מקראית.

תושבים מחולון המשתייכים לקהילה הגאה מתנגדים להרצאת הרב בעיר ומתכוננים להפגין בזמן ההרצאה. ההתנגדות נובעת מאמירות הרב כלפי הומואים שפורסמו באתר הידברות. אמירות כמו: "אתה הומו? תתחתן עם אישה עדינה מאוד מאוד", "גם הומו מוחלט יכול ללא ספק להשתנות". יש לציין שבאותם מאמרים נאמר כי: "הרב קורא לקירוב ההומואים ולא לריחוקם".

תושבת חולון השייכת לקהילה הגאה התייחסה לנושא: "אני אדבר בשם הקהילה הגאה בחולון. אם בן אדם היה בא לדבר נגד יהודים, אני לא חושבת שהיו נותנים לו במה במדינת ישראל, גם אם נושא ההרצאה הוא מדע. יש פה קהילה גדולה של אנשים שהוא דיבר בגנותם במשך שנים, הוא הומופוב שאומר שהומואים זה משהו שצריך להשתנות ואפשר לתקן.

"ההרגשה היא שהסתה נגדנו זה משהו שולי, וזה ממש לא כך. היה רצח בירושלים ובבר-נוער, אנחנו סובלים מאלימות וזה מפריע לי שמתחת לבית שלי יש הרצאה של הומופוב. אני רוצה להרגיש בטוחה במקום שאני גרה בו. חולון היא עיר שמחשיבה את עצמה כמתקדמת ועושה המון דברים חיוביים, אז למה להרוס ולתת לקבוצת אנשים לגיטימציה להסית? אם לא יבטלו את ההרצאה, אנחנו נתכנס מתחת לבניין. אני לא מוכנה לקבל את זה ולהיות רגועה עם זה, בייחוד שאני מגדלת את הילדים שלי באותו רחוב".



ליאור יצחק, פעיל חברתי, תושב העיר, מצטרף לקולות המחאה: "עיריית חולון ביד אחד מאפשרת פתיחת הוסטל לבני נוער וצעירים מקהילת הלהט"ב וביד השנייה מסבסדת ומארחת במרכז הצעירים העירוני הרצאה של רב שכל תכליתו החזרה בתשובה תחת כסות של מופע טיפים לכל המשפחה. בין השאר  הרב מספר לקהל כי ניתן להתגבר על הומוסקסואליות באמצעות נישואים לאישה עדינה, מפיץ עובדות מדעיות לכאורה ותיאוריות מופרכות ומביע סלידה מהתרבות החילונית".

מנגד, יש תושבים שמצודדים ברב זמיר כהן ורוצים לשמוע את קולו בעיר. אומר תושב העיר: "מה מפריע לקהילה הגאה? אני עוקב אחרי התכניות של הרב זמיר כהן למעלה מעשר שנים והכל נעשה בכבוד ובנועם, הוא לא מטיף והכל ברוח נעימה. הרבה אנשים בארץ מאוד אוהבים אותו ומעריכים אותו, לדעתי הוא אחד הצדיקים הגדולים של הדור.

"ידוע שלתורה יש עמדה בנושא הלהט"בים, אין לי בעיה איתם ואני מכיר לא מעט אנשים מהקהילה. בסופו של דבר, כל רב שיגיע להרצות יגיד אותם דברים כי ככה כתוב בתורה. למעשה, זו לא דעה אישית שלו וההלכה ברורה מאוד בנושא הזה. אז לא ייתנו לאף רב להיכנס לעיר?".

מעיריית חולון נמסר: "חולון היא עיר מכבדת וסובלנית לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע, מין ונטייה מינית. אליעזר – מרכז הצעירים של חולון – הזמין את הרב להרצות במקום בנושא דת ומדע בעקבות פניות תושבי העיר, צעירים דתיים, שביקשו מהעירייה לתת מענה גם לציבור זה ואכן, הביקוש להרצאה רב ומרבית הכרטיסים כבר נמכרו.

"מחלקת הצעירים מציעה פעילויות מגוונות לצעירי העיר בגילי 40-18 ובין היתר, גם משתפת פעולה עם הקהילה הגאה. זכותו של כל אדם לצרוך את התוכן המתאים לו על פי העדפתו האישית ומחויבותה של העירייה לספק מענה מגוון לכלל התושבים".

מארגון הידברות, שבראשו עומד הרב זמיר כהן, טרם נמסרה תגובה.

תגובות

7 תגובות
  1. סתאא

    לא שאני מתה על רבנים אבל אם להומאים מוצר לעשות מצעד שלא ברור מה הגאווה בו אז למה לזמיר אסור

  2. ז..

    האם לכל התגובות אתם כותבים שכבר יש תגובה שלנו אותו דבר או שאתם לא רוצים לשמוע את האמת

  3. בתיה לוצמייננשוונץ

    איזה חוצפה של פאשיסטים שמאלנים. לאזרחי ישראל יש זכות יסוד להסתובב בכל רחבי הארץ בוודאי בחולון, ויש להם כמובן חופש פולחן חופש דת ורשאים להיפגש ולהרצות וכמובן לתת דרור לדעתם ומחשבותיהם כמו כל אדם אחר וכל שכן כאשר מדובר באירוע שאנשים מגיעים אליו מרצונם החופשי לגמרי, ואף משלמים בעבור כרטיס השתתפות שוב מרצונם החופשי וממיטב כספם. ברי כי הם אינם נדרשים לרשות מאיזה שרלטן מחולון. אם לאיזה הומוסקסואל 'פעיל חברתי' בולשביקי מחולון לא נוח עם זה וודאי אם הוא מתנגד לחלוטין לכך, הוא יכול לדחוף את זה, והוא יודע בדיוק לאן. אולי אפילו יהנה מזה. איזה יופי זה דמוקרטיה, אה? כל טוב

  4. עמית

    כל הכבוד לרב,ושההומואים ירגעו קצת הם לא כאלה חשובים והם לא מרכז העולם.

  5. אורנה

    הלוואי שהרב זמיר כהן הצדיק יגיע כל שבוע להעביר הרצאות בחולון .זו זכות גדולה לתושבי חולון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר