ד"ר מיכל צרפתי, מנהלת מחלקת קיימות בעיריית חולון
ד"ר מיכל צרפתי, מנהלת מחלקת הקיימות בעיריית חולון

ד"ר מיכל צרפתי מונתה למנהלת מחלקת הקיימות בעיריית חולון

מחלקת הקיימות החדשה של העירייה תקדם יוזמות מקומיות ושיתופי פעולה עם תושבים תוך דגש על נושאי בריאות וסביבה בכל תחומי החיים לשיפור איכות החיים בעיר

פורסם בתאריך: 2.12.18 13:54

ד"ר מיכל צרפתי מונתה לתפקיד מנהלת מחלקת הקיימות החדשה בעיריית חולון, העוסקת בהטמעת עקרונות הקיימות בתחומים עירוניים שונים לרווחת התושבים ולשמירה על איכות הסביבה והחיים. פעילות המחלקה נעשית בהתאם להצטרפותה של חולון לברית ערים לאיכות חיים וסביבה של פורום ה-15

ד"ר צרפתי היא אקולוגית-אנטומולוגית, בעלת ניסיון רב במחקר ובפיתוח בשוק הפרטי. בשנה האחרונה שימשה יועצת מדעית למנכ"ל משרד הפנים, במסגרת תכנית "ממשק" מבית האגודה הישראלית לאקולוגיה ובין היתר יצרה כלי יישומי לניהול מקיים של רשויות מקומיות וכתבה מסמך המלצות לבעלי תפקידים בשלטון המקומי. במסגרת תפקידה החדש, היא עוסקת בימים אלה בגיבוש תכנית עבודה רב-שנתית לקידום תחום הקיימות כתפישה אסטרטגית מקיפה, רוחבית וחוצת אגפים ומחלקות.

עם מינויה של ד"ר צרפתי לתפקיד הוקמה, למעשה, מחדש מחלקת הקיימות של העירייה ו"עברה דירה" אל האגף לאדריכלות ותכנון עיר, במינהל התכנון וההנדסה. מעבר זה מייצר ערך מוסף לשילוב התחום כבר בשלבים המוקדמים של התכנון, ובכך מאפשר לחולל שינוי יסודי בחיי היומיום של העיר. פעילות המחלקה נעשית בהתאם להצטרפותה של חולון לברית ערים לאיכות חיים וסביבה של פורום ה-15 שמורכב מהרשויות המקומיות הגדולות העצמאיות, שאינן מקבלות מענקי איזון או מענקי פיתוח ממשלתיים.



המחלקה במתכונתה החדשה תעסוק בהטמעת עקרונות הקיימות בתחומים עירוניים שונים. היא תקדם יוזמות מקומיות ושיתופי פעולה עם תושבים, כמו גם שיתופי פעולה עם המגזר הפרטי, הערים השכנות וגופי ממשלה שונים. בין היתר, תקדם המחלקה תפישת עולם תכנונית בריאה ובת קיימא שמשלבת בנייה ירוקה בהתחדשות העירונית ובהקמת שכונה חדשה ומקיימת בדרום העיר; תשלב היבטים של בריאות ושל סביבה בכל תחומי החיים של התושבים ובכך תשפר את איכות חייהם, לדוגמה: צמצום זיהום האוויר מתחבורה, התייעלות וניצול מושכל בצריכת האנרגיה ובשימוש במשאבים; תקדם שימור אתרי טבע עירוניים ושיקומם לרווחת התושבים; תשים דגש לחינוך לקיימות במוסדות החינוך ובקהילה; תעניק תמיכה לפעילויות קהילתיות שמשלבות היבטים של חקלאות עירונית (גינות קהילתיות), חיזוק הכלכלה המקומית, צמצום פערים והחוסן העירוני.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר