האם השכונה הוותיקה בחולון הולכת ומתחרדת? תלוי את מי שואלים

תושבת קריית שרת: "נסעתי בשבת במכונית ומבית הכנסת צעקו לעברי 'שאבס שאבס'". חסידי הרב מוגרבי: "באנו לחיות בשלום אבל לא יזיק לשמור שבת"

פורסם בתאריך: 10.12.18 15:01

שכונת קריית שרת, אחת השכונות הוותיקות בחולון, מאופיינת באוכלוסיה מגוונת, מתגוררים בה תושבים מעדות שונות ומעליות שונות, במעין קיבוץ גלויות – גיאורגיה, רוסיה, אתיופיה ועוד. בשכונה מתגוררים זה לצד זה זוגות צעירים רבים שרכשו את דירתם הראשונה בבניינים ישנים ומאידך, זוגות בגיל הביניים ומשפרי דיור. בתוך כל זאת, לאחרונה נשמעות תלונות מצד מספר תושבים בשכונה כי יותר ויותר חרדים עברו לגור בה ונוכחותם מתבטאת, בין השאר, בהקמת בתי כנסת והפיכתם לכוללים גדולים וכן, לטענת התושבים, בתופעה של השחתת מודעות חוצות שבהן מופיעות נשים וכן רכב הנוסע מדי יום שישי בשכונה ומכריז על זמני כניסת ויציאת השבת.

קריית שרת נחשבת לשכונה אטרקטיבית למגורים עקב קרבתה למתחמי הבילויים פארק המים ימית 2000, היכל הקרח, היכל הספורט טוטו, פארק פרס ומתחם לה פארק, עם האגם והאטרקציות סביבו, כמו גם בשל הנגישות התחבורתית בשכונה עם היציאה דרומה וצפונה לכביש 4 ולכביש איילון. אולם, עתה יש מקרב תושבי השכונה החוששים שקריית שרת עומדת לשנות את פניה ו"להתחרד".

מספר אחד התושבים: "לפני כעשר שנים הרב מוגרבי נכנס עם חסידיו לשכונה וקבע בה את מושבו בבית הכנסת 'זכור אברהם'. סביב בית הכנסת החלו לשכור החסידים שלו דירות וכך רחובות מפרץ שלמה, גבעת התחמושת ורחוב צפת התמלאו בחסידיו". לדבריו, "קריית שרת היא השכונה עם הכי הרבה בתי כנסת בחולון".

תושבת אחרת מספרת: "לאחרונה נוסע בשכונה רכב שמכריז בקולי קולות על זמני כניסת ויציאת השבת מדי יום שישי. קריית שרת הפכה לבני ברק. רבים מתלוננים על קריאות המואזין מהמסגדים אבל זה מטריד באותה מידה ואין אף אחד שאוכף את התקנה הזו. מעבר לזה, בתי פוחדת לחלוף ליד בתי כנסת בשכונה –  כמה פעמים כבר קיללו אותה והיא וחברותיה אף ספגו יריקות מאברכים. אני ממש שוקלת לעבור מכאן, זו לא קריית שרת שאני מכירה". שכנתה מוסיפה: "שבת אחת נסעתי עם המכונית ליד בית הכנסת וצעקו לעברי 'שאבס, שאבס'".



תושב אחר מהשכונה מצביע על מודעות פרסום ברחבי השכונה שבהן נראו נשים והושחתו באמצעות ספריי שחור. "כאן זה לא בני ברק", הוא אומר ומוסיף: "אני לא רוצה לחיות במקום שבו קיימת הדרת נשים. זה לא נורמלי מה שקורה פה, ולהערכתי המצב ילך ויחריף ובסוף תהיה פה התפרצות בין חרדים לחילונים".

מספר אברכים מבית הכנסת "זכור אברהם" מצרים על התופעות שעליהן מתלוננים התושבים ואומרים: "באנו לחיות בשלום, לא באנו להפריע לאף אחד. זה נהוג בכל קהילה חסידית שכולם מתרכזים ליד הרב שלהם, אין בזה פסול ויחד עם זאת אין גם כל כוונה להפוך את חולון לבני ברק". עם זאת הם אומרים: "יש מקום להפוך את חולון למסורתית יותר. כל בתי העסק שפתוחים בשבת צריכים להיות סגורים ולא יזיק אם יום אחד בשבוע תושבי חולון ישמרו שבת. כל תופעות השחתת רכוש וקללות לעבר תושבים זרות לנו ואנו מגנים אותן בכל תוקף".

תגובות

9 תגובות
  1. דוד

    לא רק השחונה מתחרדת כול העיר נהפכה להיות חרדית אוד קצת לא נוכל לעבור בכביש מבלי לחטוף אבן בראש אצלי ברחוב אין אפשרות לשמוע מוזיקה בבית למה כי זה פוגע בחרדים וברגשות שלהם !!!

  2. יסמין

    חוצפה
    תנו לחיות איך שנראה לנו
    לא טוב לכם – לכו למקומות שכבר כבשתם והרסתם

  3. עופרה

    התגובה של החסידים מדברת בעד עצמה. מי שרוצה לשמור ישמור ומי שלא לא. שלא יגידו לנו מה לעשות.

  4. דיקלה למברה

    לכתבה על קריית שרת – מה העירייה מתכוונת לעשות ? הרי מי שישב בקואליציה עם מפלגת אמת הם ש"ס. ואכן בשנים האחרונות יש ריבוי הקמת מוסדות חרדיים . מפחיד אותי המשפט שאמר החסיד-להפוך את חולון לעיר מסורתית .
    מדובר על אנשים שמקבלים הקלות רבות במיסוי מה שיביא להכבדה על החילוניים ואולי לבריחה של החילונים מהעיר.יש לזכור עיר צריכה מיסים כדי לשגשג .

  5. אנונממי

    עדיפה שכונה מתחרדת משכונה עבריינית.
    אשרינו שזכינו לרב גדול כמו הרב מוגרבי בעיר הזו.

  6. דנה מזרחי

    שיחנקו על החסידים האלה.!
    זו שכונה שגדלתי בה וחבל שלא תמשיך בדרך החילונית שלה. שהם ינסעו לבני ברק או לירושלים ושיצאו מקרית שרת

  7. יורם

    תתיבשו לכם שאתם צריכים חנוכת בית או מוהל או קברן להבדיל או מקדש לחתונה או חבראהקדישא כולם יודעים לבוא אליהם לבקש עזרה מה עשו לכם הדתיים אני 50 שנה גר פה כאדם חילוני וזוכר כמה פשע ורשע היו כאן מי יכל להכנס לגסי כהן או לקרית שרת כמה פשע ואלימות נמנע בזכות הרב שלהם שאסף אותם מהגינות ומהמחששות ומכל הטינופת של הנוער שגדל כאן

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר