עיריית חולון תדרוש ממשרד התחבורה עמדות טעינה נוספות לרב-קו

העירייה אימצה את הצעתו של חבר המועצה בר שי מסיעת צעירים להנגשת טעינת הרב-קו, שאומר: "הרפורמה של משרד התחבורה חצי אפויה"

פורסם בתאריך: 14.1.19 15:38

בחודש שעבר החלה רפורמת הרב-קו בגוש דן, שהעבירה את טעינת חוזי הנסיעה לרחובות והסירה את האפשרות לתשלום אצל הנהגים. אולם, בישיבת מועצת העיר שהתקיימה אמש (ראשון), דרש חבר המועצה בר שי בבקשה להנגיש לתושבי חולון עמדות הטענה. ״על העירייה להנגיש לתושביה את מה שמשרד התחבורה כשל לעשות, ולדרוש עמדות הטענה נוספות״, אמר חבר מועצת העיר מטעם סיעת צעירים.

רפורמת הרב-קו החלה לפעול בגוש דן בחודש שעבר ותושבים רבים נאלצו להתמודד עם מחסור בעמדות הטענה, מיעוט במידע ואפשרויות לטעינת כרטיסי הנסיעה במזומן. רפורמת הרב-קו העבירה למעשה את טעינת כרטיסי הנסיעה, שהיו באחריותם הכמעט בלעדית של נהגי האוטובוסים, אל האפליקציות, עמדות הכספונטים ובתי עסק. המשמעות היא שנסיעה במזומן כמעט בלתי אפשרית ויש להיערך לנסיעה ולהטעין את כרטיס הרב-קו מראש.

עם כניסת הרפורמה, יצאו פעילי תנועת צעירים יחד עם חבר מועצת העיר מטעם התנועה בר שי אל תחנות האוטובוס בשדרות קוגל כדי להנגיש את המידע לתושבים ולעזור למי שאינו מכיר את הרפורמה, לטעון את כרטיסי הרב-קו. במהלך הפעילות בדקו הפעילים גם את עמדות ההטענה בבתי העסק וגילו כי רוב בתי העסק אינם פעילים בשעות היציאה אל העבודה, וכן קיים מחסור בעמדות הטענה במזומן.

בהמשך לפעילות, העלה חבר המועצה בר שי הצעה לסדר, ובה הציע לעיריית חולון לפנות למשרד התחבורה ולהציע מיקומים לעמדות טעינה נוספות וכן להנגיש את המידע על עמדות הטעינה הקרובות בתחנות האוטובוס ברחבי העיר. ״הרפורמה שאותה הביא משרד התחבורה חצי אפויה, וקיים מחסור משמעותי במידע ובעמדות טעינה ברחבי העיר בכלל ובשכונות תל גיבורים וג׳סי כהן בפרט. על העירייה להנגיש לתושביה את מה שמשרד התחבורה כשל לעשות״, אמר בר שי במהלך העלאת הנושא לסדר היום במועצת העיר.



בפעילות שקיימה תנועת צעירים השתתף גם מקס מורוגובסקי, חבר התנועה ורכז הפרויקטים בארגון הנוסעים הארצי "תחבורה בדרך שלנו". "הרפורמה של משרד התחבורה גרמה לבלבול רב בקרב נוסעי התחבורה הציבורית", ציין מורוגובסקי. "כשתהינו באוזני נציגי המשרד מדוע לא ניתן זמן רב יותר להיערכות ומדוע לא נפרשות עמדות טעינת רב קו בתחנות עיקריות, כדי לא לטרטר נוסעים ממהרים לחפש קיוסק, נאמר לנו שהעיריות מערימות קשיים. בעקבות ההצעה לסדר", הוסיף, "בחולון יש עכשיו הזדמנות לקדם פרישה של מכונות טעינה, ומידע מסודר יותר על אפשרויות הטעינה מסביב לתחנה, ובכך לשפר את השירות לנוסע״.

בתשובה להצעה, אמר ראש העיר מוטי ששון: ״בכוונת אגף התנועה בעירייה לפנות למשרד התחבורה ולהעביר צורך זה של התושבים, לבקש עמדות טעינה נוספות ברחבי העיר ובמקומות מרכזיים שיאפשרו טעינה גם במזומן וגם בשעות הבוקר המוקדמות. כמו כן, בפנייתנו למשרד התחבורה נציע הוספת פרסום על מיקום מתקני טעינה ברחבי בעיר״.

תגובות

3 תגובות
  1. מיכל מגדסי מנהלת מרכזי היום

    נשמח לפתוח עמדת טעינה לרב קו אצלינו במרכזי היום לקשיש חולון – רחוב המעפילים 64 ורחוב דובנוב 17. גם יהיה נגיש לקשישים וגם לאוכלוסייה חדשה שתחשף אלינו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה שטוב שתיירים לא יסעו ב אוטובוסים והמוניות יקרעו אותם במחיר

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר