קורי וולדן. צילום: עודד קרני, בחירה גורפת. צילום: מנהלת ליגת ווינר בכדורסל
קורי וולדן. צילום: עודד קרני, בחירה גורפת. צילום: מנהלת ליגת ווינר בכדורסל

סוד ההצלחה של חולוניה: קורי וולדן, ה-MVP של הליגה החודש

קורי וולדן, בתפקיד הרכז של הפועל חולון, הוא השחקן הכי לוהט בליגה ונבחר כ-MVP של חודש ינואר בהסכמה גורפת של כל פרשני הכדורסל. הנה המספרים המדהימים שלו

פורסם בתאריך: 31.1.19 12:59

קבוצת הכדורסל של הפועל חולון מוליכה את טבלה ליגת ווינר-סל כבר כמה חודשים ונמצאת ערב מאבק מכריע על הזכות לעלות משלב הבתים לשמינית גמר גביע פיב"א האירופאי ובעיקר – מציגה העונה את הכוכב הכי לוהט בכדורסל הישראלי, קורי וולדן.

וולדן היה בעונה החולפת עוד זר ברוטציה. לקראת העונה הנוכחית נוצרה בעיה מקצועית כאשר לחולון לא היה רכז טבעי, אחרי שתמיר בלאט עזב להפועל ירושלים. המאמן דן שמיר חיפש פתרונות ומצא את ההצבה הכי מרשימה שלו: וולדן בעמדת הרכז. השחקן, שלא אהב בתחילה את תפקידו החדש, הבהיר פעם אחרי פעם שזה בדיוק התפקיד שתפור עליו. הוא מצטיין העונה בקביעות, משיג מאזנים מצוינים בהגנה ובנקודות, ועכשיו הוא נבחר כ-MVP של הליגה לחודש ינואר. עובדה זו רק מזכירה שגם בעונה החולפת כיכב במדי חולון הכוכב הכי לוהט של הליגה, גלן רייס ג'וניור, אבל אז זה נגמר אחרת. צורם יותר.

הבחירה בוולדן לתואר היתה פה אחד על ידי כל העיתונאים המרכיבים את פאנל התקשורת, מהלך לא מוכר עם הסכמה גורפת. הגארד הוביל את הפועל חולון לארבעה נצחונות מארבעה משחקים בחודש החולף ועזר לה לשמור על המקום הראשון בטבלה (עם משחק עודף על מכבי ת"א, אותה תארח למשחק המרכזי של המחזור הקרוב).

המספרים של וולדן בינואר מרשימים ומדהימים:: 24.8 נקודות, 4.3 ריבאונדים, 7.3 אסיסטים, 2.5 חטיפות ומדד מדהים של 39.8. הוא דייק ב-73% לשתיים, "קבר" 2.0 שלשות ב-42%, הלך לקו 11.3 פעמים בממוצע במשחק ודייק משם ב-96%. הוא קלע יותר מפי שניים מכל שחקן אחר של חולון בחודש ינואר. קורי נכנס מצוין לנעליו של קאליף ווייאט הפצוע כיוצר העיקרי בקו האחורי והעניק לסקוטי ריינולדס ששב לקבוצה ימי חסד הדרושים כדי להתאקלם מחדש במערכת.



ההגנה הלוחצת שלו ואינטנסיביות הבלתי פוסקת במשחקו מוכרת מהשנה שעברה, למרות שהחמיץ אז משחקים רבים בשל פציעות. השנה הוא מראה גם יכולות התקפיות מרשימות. פעם אחרי פעם בחודש ינואר הוא התעלה במאני טיים, התעלם מהעייפות (4 דקות מנוחה בלבד למשחק) והוביל את חולון למהפכים בדקות האחרונות.

ואכן, מעמדה של שחקן משלים אשתקד הפך קורי לכוכב על, שהקבוצה תלויה בו. תעיד על כך העובדה שחולון נוצחה בשני משחקיה האחרונים בליגת האלופות מול טנריפה וטלקום בון, מהם נעדר בשל אבל משפחתי. השבוע הוא חזר ארצה ובמחזור הקרוב הוא ינסה לעזור לחבריו לעלות לפלייאוף במפעל האירופאי במשחק ביתי על כל הקופה – נגד נאנטר הצרפתית.

"לפני ההתייחסות לבחירה כשחקן החודש, כולנו שולחים תנחומים וחיבוקים לקורי ולמשפחה שלו", אומר המאמן דן שמיר. "בפן המקצועי, לקורי אכן היה חודש אדיר ואני שמח על ההכרה שהוא מקבל. הוא אחד השחקנים האהובים עלי, שלא תמיד מוערך מספיק על התרומה הגדולה שלו לקבוצה. אני מאחל לקורי ולכולנו עוד הרבה חודשים כאלה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר