דלת כניסה. טיפים למיגון הבית
דלת כניסה. טיפים למיגון הבית

לרגל יום המשפחה, מהו שם המשפחה הנפוץ ביותר בחולון?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את שמות המשפחה השכיחים ביותר בישראל. מהו שם המשפחה הפופולרי ביותר בחולון ואצל שכנותיה?

פורסם בתאריך: 4.2.19 16:35

לרגל יום המשפחה, פרסמה הבוקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את רשימת שמות המשפחה הנפוצים ביותר. מהו, אם כן, שם המשפחה הנפוץ ביותר בחולון ועד כמה הוא נפוץ בישראל בכלל?

לפי נתוני הלמ"ס, שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל הוא כהן. אחריו מגיעים לוי, מזרחי, פרץ, ביטון, דהן, אברהם, אגבריה ופרידמן. כמו כן, ביישובים הערביים רמת ההומוגניות של שמות המשפחה היא גבוהה בהרבה מאשר ביישובים היהודיים.
ומה באשר לחולון? אם כן, באופן לא מפתיע בכלל, שם המשפחה הנפוץ ביותר בעיר הוא כהן. השם שני הנפוץ ביותר הוא לוי ואחריו מזרחי. כך גם בבת ים, בראשון לציון ובתל אביב.
לעומת זאת, ביישובים הקטנים המצב קצת שונה מזה שבערי האזור. כך, בבית דגן שם המשפחה השלישי הנפוץ היה אברהם, במשמר השבעה השם כהן נמצא במקום השני אחרי אבייב, ואילו במקווה ישראל, שלושת שמות המשפחה הנפוצים היו צור, אסרף וקשרי.


עוד עולה מן הנתונים כי הומוגניות שמות המשפחה הנפוצים בחולון נעמדת על 6% מכלל תושבי העיר ובכך נמצאת מעל השכנות ראשון לציון עם 5.3%, בת ים עם 4.9% ותל אביב עם 4.4%, אך מתחת לאזור שמובילה עם 6.8%. העיר ההטרוגנית ביותר היא נצרת עילית שבה ארבעת שמות המשפחה הנפוצים היו של 2% בלבד מהאוכלוסיה, לעומת אום אל פאחם למשל שבה 87% מהתושבים נשאו את אחד מארבעת השמות הנפוצים.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר