הבריכה בבריזה חולון
הבריכה בבריזה חולון

העליון דחה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 100 מיליון שקל נגד ה"בריזה"

בתום סאגה משפטית ארוכה דחה בית המשפט העליון בקשה לתביעה ייצוגית בטענה לאפלייה במחירי המנויים: חוייב לשלם הוצאות משפט בסך 35 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 12.2.19 16:58

בית המשפט העליון הותיר על קנה את פסיקת בית המשפט המחוזי בתל אביב ודחה על הסף בקשה לתביעה ייצוגית בסך 100 מיליון שקל נגד החברה לבידור ובילוי, המפעילה את קאנטרי בריזה, זאת בטענה לאפליה במחירי המנויים, שכן החברה לבידור ובילוי שמפעילה את המקום נוהגת להעניק הנחות לוועדי עובדים. בנוסף, חייב בית המשפט את המבקש לשלם לחברה לבידור ובילוי הוצאות משפט בסך 35 אלף שקל.



לפני כארבע שנים ביקש תושב העיר להגיש תביעה ייצוגית נגד "בריזה", בטענה כי הופלה לרעה במחיר המנויים. לטענתו ביקש לרכוש מנוי למשפחתו, בת חמש נפשות ונמסר לו כי מחיר המנוי עומד על 11 אלף שקל. לטענתו מבירור שערך גילה כי במקום נהוג להעניק לוועדי עובדים הנחה בשיעור של 50 אחוז ולכן מדובר באפליה. עוד טען כי החברה היא זרוע של עיריית חולון ולכן עליה לנהוג באופן שווה בין המנויים.

מנגד, טענה החברה כי היא אכן מעניקה הנחות לחברי ועדים גדולים וכי הדבר אינו מהווה אפליה וניתן על בסיס כמות המנויים. כמו כן נטען כי חברי הוועדים משלמים סכום נמוך יותר משום שהם מקבלים סבסוד ממקום עבודתם. עוד נטען כי החברה לבידור ובילוי אינה קשורה לעירייה, אלא זרוע נפרדת ורשאית להתקשר בעסקאות ולהציע הנחות על בסיס קריטריונים רלוונטים. בנוסף נטען כי החברה אף משלמת דמי שכירות לעירייה ופועלת כגוף עצמאי.

השופטת בית משפט המחוזי בתל אביב צילה צפת דחתה את הטענות של המבקש, וציינה כי גם בקניית מנוי של חמישה אנשים המחיר זול יותר מאשר קניית מנוי בודד. עוד ציינה השופטת כי אינה רוצה ליצור מצב בו לחברה או לתאגידים העירוניים יהיה אסור לפעול בסביבה עסקית, לקיים מו"מ עם גופים גדולים ולהציע הנחות כלל שכן הדבר עלול לפגוע כלכלית באותן החברות ועקב הקטנת מספר המנויים הדבר יגרום להתייקות המחיר ליתר המשתמשים.

כמו כן, הטילה השופטת על המבקש הוצאות משפט בסך 35,110 שקל. בשם לא הסתיים העימות המשפטי והתושב הגיש ערעור לבית המשפט העליון. היום דחה גם העליון את הבקשה לתביעה ייצוגית.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר