פקק תנועה בחולון
פקק תנועה בחולון

היציאה צפונה במחלף חולון מזרח רק בעוד שלוש שנים

כמעט עשור חלף מאז פתיחתו של מחלף חולון מזרח ומאז לא נפתחה היציאה ממנו צפונה. במשרד התחבורה מבטיחים שבעוד כשנה יחלו העבודות להרחבת המחלף צפונה והן צפויות להימשך כשנתיים

פורסם בתאריך: 19.2.19 10:11

על תושבי חולון ובעיקר על נהגיה להתאזר בסבלנות – היציאה צפונה במחלף חולון מזרח צפויה להיפתח רק בעוד שלוש שנים. על פי סקר תנועה על כניסות כלי רכב מדרום, נמצא כי למעלה מ-30,000 כלי רכב נכנסים ביממה לאזור התעשיה והעסקים ממחלף חולון מזרח.

כמעט עשור חלף מאז פתיחתו של מחלף חולון מזרח אשר שינה את המציאות התחבורתית במזרח חולון. גולת הכותרת של פתיחת המחלף היתה פתיחת כניסה חדשה לחולון מהבאים מכיוון דרום בכביש 4, ובכך לחסוך זמן נסיעה יקר דרך אזור התעשיה. יחד עם זאת, באותה העת, יציאה מחולון בכיוון צפון לא נפתחה, ולכן גם היום כלי רכב רבים נאלצים לנסוע דרך אזור התעשיה בכיוון יציאה זה. לאחרונה נפתחה יציאה מכיוון רחוב המרכבה אל כביש 44, אשר הקלה במקצת על העומס. יחד עם זאת גם יציאה זו פקוקה בשעות העומס.

התכנית להרחבת מחלף חולון מזרח קודמה במסגרת תכנית החומש של משרד התחבורה בשיתוף עיריות חולון וראשון לציון. במסגרת התוכנית יורחב המחלף ותפתח יציאה מחולון לכביש 4 בכיוון צפון. משמעות הדבר הוא הקלה משמעותית לתנועה במזרח חולון בשעות העומס. כמו כן, שכונת נחלת יהודה, שנמצאת בראשון לציון, תחובר באמצעות המחלף המוגמר אל כביש 4. פרויקט הקמת מחלף חולון מזרח שעל גבי כביש 4 כולל בתוכו את השלמת המחלף, כולל רמפות בצד המזרחי וגישור מעל כביש 4. כמו כן, המיזם כולל גם ביצוע קירות תומכים ואקוסטיים, פיתוח סביבתי, העתקת ושדרוג תשתיות ניקוז ,חשמל ותאורה, לצד מערכות טכנולוגיות נוספות.



עיריית חולון בשיתוף עירית ראשון לציון קידמו את התכנון הסטטוטורי של היציאה צפונה ממחלף חולון מזרח אשר ממוקם בגבול המוניציפלי בין שתי הרשויות. על ביצוע התכנית אמונה חברת נתיבי ישראל אשר לאחרונה סיימה את התכנון המוקדם של התכנית.

עם זאת, עדיין מצפה לכולם דרך ארוכה עד לחניכת המחלף המוגמר. במשרד התחבורה מסבירים כי במידה שלא יהיו עיכובים, בעוד כשנה מהיום יחלו העבודות בשטח להרחבת המחלף והן צפויות להימשך כשנתיים. פירוש הדבר כי במקרה הטוב, רק בעוד שלוש שנים מהיום יוכלו תושבי חולון להשתמש ביציאה הצפונית של המחלף ועד אז ייאלצו להסתפק במצב הקיים.

הרחבת מחלף חולון היא עוד אחד מאבני הדרך של פיתוח אזור התעשיה ומזרח העיר אשר מתבצע בשנים האחרונות.

תגובות

2 תגובות
  1. יניב

    זאת אחרי הבטחה מלפני 6 שנים לאלביט שיפתח המחליף.
    עושים צחוק מאנשים

  2. למה? חכמי חלם

    למה לעזאזל גם מי שצריך לפנות אחכ ימינה לכיון אזור ולא לאיילון/תל אביב צריך גם לעמוד את כל הפקק הזה בגלל נתיב תחבורת ציבורית ריק? נא לשחרר לפונים ימיניה את האפשרות לעלות על הנתצ!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר