כיכר סטרומה. העבודות בעיצומן

העבודות בכיכר סטרומה: החולדות נעלמו אבל גם הלקוחות

העבודות בכיכר סטרומה בחולון בעיצומן. בעלי העסקים מדווחים על ירידה של 30 אחוז בכמות הלקוחות אבל מצפים בכליון עיניים לשדרוג האזור

פורסם בתאריך: 5.3.19 09:33

בחודש דצמבר הכריזה העירייה על תחילת עבודות השדרוג של כיכר סטרומה הוותיקה. על פי לוח הזמנים של העירייה, הכיכר המחודשת צריכה להיחנך בחודש מאי. האם כך יהיה? תמונת מצב מהכיכר:

כיכר סטרומה היא אחד האתרים הוותיקים ביותר בעיר. היא נחנכה בשנת 1944 ומאז מהווה עורק תחבורה מרכזי ביציאה המערבית של חולון. שמה של הכיכר הוותיקה נקשר לעתים לאירועים לא נעימים. למשל, לא פעם היוותה הכיכר מוקד להצפות בימים גשומים במיוחד כמו שאירע בעונת הגשמים הנוכחית. כמו כן, בשנה האחרונה התלוננו הדיירים ובעלי העסקים בסמוך לכיכר על מכת חולות שפשטה בשטחם. בעקבות כך יצאה העירייה במבצע להדברת החולדות.

בימים אלה ניתן כבר להבחין בניצני ההתחדשות במקום. בעלי עסקים מספרים כי החולדות לא מופיעות כבעבר ומביעים שמחה על פרויקט חידוש הכיכר. יחד עם זאת, הם מעלים ספק אם העבודות יסתיימו במועד.

"העבודות פה היו אמורות להתחיל בחודש דצמבר, בפועל הן החלו רק בינואר ואמורות להסתיים במאי, אבל אני לא מאמין שזה יקרה. ככה זה פה בארץ, אין מה לעשות", אומר אחד מבעלי העסקים במקום ומתאר את המציאות בתקופת העבודות. "יש פגיעה בכמות הלקוחות, בערך ירידה של 30 אחוז אבל אין מה לעשות. חלק מהלקוחות כאן היו באים עם הרכב, עוצרים בצד, קונים ונוסעים, כעת הם לא באים בגלל העבודות. אני רואה איך שבאים לכאן הפועלים. כל יום, עובדים שניים ומסתכלים עליהם שמונה. אבל זה לא רק פה ככה, זה בכל הארץ". סוחר אחר מציין: "אין לי תלונות, רק  האנשים המבוגרים שהיו יושבים פה במדרכה כבר לא כאן. אנחנו מחכים לסיום העבודות ומקווים שיסיימו בזמן".

מעיריית חולון נמסר כי "העבודות צפויות להסתיים במאי כמתוכנן".



במסגרת העבודות המתקיימות בכיכר מוטמן מוביל ניקוז גדול שתפקידו לקלוט את מי הגשמים שייאגרו מסביב לכיכר – אחת הנקודות הנמוכות ביותר בחולון מבחינה טופוגרפית ועקב כך חשופה להצפות רבות. בצורה זו מקווים לשים סוף לאירועי ההצפות שהתרחשו כמעט מדי עונת גשמים בשנים האחרונות.

בנוסף, העבודות כוללות שיקום של כיכר הפנימית והחיצונית, יותקן קו תאורה חדש שיכלול עמודי תאורה וגופי תאורה בטכנולוגיית לד, על הכיכר יוצבו שולחנות גבוהים וכסאות בר, שולחנות שש-בש ומדשאות קטנות למשחקי ילדים. הספסלים הקיימים בכיכר יועתקו לשדרות דב הוז, ובמקומם יוצבו ספסלים חדשים והמזרקה שבכיכר תפורק. גם האנדרטה שמוצבת בכיכר תטופל ובמסגרת שימורה יחוּפֶּה חלקה התחתון בדק מעץ ותתווסף במה לקיום טקסים. כאמור, מועד סיום העבודות הוא בחודש מאי.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר