לוח החשמל בבניין ברחוב הבקעה. צילום: כב"א חולון
לוח החשמל בבניין ברחוב הבקעה. צילום: כב"א חולון

אסון כבד נמנע ובכיבוי אש מזהירים מפני מקרים נוספים בחולון

בעקבות השריפה בסוף השבוע בבניין מגורים בחולון, חוקר השריפות שנכח בזירת האירוע: "תשתיות החשמל בבניינים ישנים אינן עומדות בתקן ואין לנו את הכוח לאכוף"

פורסם בתאריך: 17.3.19 15:55

ביום שבת בצהריים קיבלו שירותי הכיבוי בחולון קריאה על שריפה בבניין ברחוב הבקעה. מקור הדליקה היה תקלה בארון חשמל ישן. שני דיירים נפגעו קלות משאיפת עשן. שירותי הכיבוי מדגישים כי שמירה על נהלי הבטיחות מצילה חיים.

בצהרי השבת נקראו לוחמי האש לכבות שריפה בבניין מגורים ישן ברחוב הבקעה. מקור הדלקה היה שריפה של לוח פיקוד חשמל בתוך ארון חשמל ישן עשוי עץ ולא תקין. כתוצאה מן העשן הסמיך, שני דיירים נפגעו משאיפת עשן. אחד מהם פונה אל בית החולים לקבלת טיפול רפואי.

חוקר השריפות ניסים אבו חצירא שנכח בזירת האירוע מסר: "בקומה הראשונה היה ארון חשמל שהבסיס שלו מעץ וזו כבר סכנה בפני עצמה. היתה אחזקה לקויה של לוח הפיקוד, היה שם כשל חשמלי שגרם לשריפה. למרבה המזל, מקום האירוע היה קרוב לתחנה, הכבאים הגיעו מהר ומנעו נזק נוסף. מדובר במבנה מגורים ישן עם אוכלוסיה חלשה ממעמד סוציואקונומי בינוני-נמוך, הרבה אנשים עם חולי ובעיות מוגבלות.

"אני רוצה להדגיש כי לרוב, ברגע שיש בורג לא מחוזק, הוא משתחרר כתוצאה מעייפות החומר ויוצר מרווח של כמה סנטימטרים וגורם לקשת חשמלית. זה ממש כמו ריתוך. לכן, צריך לבדוק טוב את המפסקים כדי שיתאימו לצרכנים ואת הפחת שיהיה תואם למה שחברת חשמל מספקת. כמו כן, ראיתי שם תופעה נפוצה נוספת: היות והיום כל הטכנולוגיה עוברת לצנרת פלסטיק, כל הבניינים הישנים מושתתים על ידי הארקה של צנרת של המים. ואם לוקחים מהשעון צינור פלסטיק ומעבירים אותו אותו ישירות לדירה, אז אין הארקה בדירה".

אבו חצירא מסביר כי קיימת היום בעיה בהרבה בניינים ישנים שהתשתיות שלהם אינן מתוחזקות היטב ואינן עומדות בתקן. דבר זה עלול לסכן חיים ולגרום לשריפות. "תשתיות החשמל בבניינים ישנים אינן עומדות בתקן. לצערנו, אין לנו את הכוח לאכוף את זה. אם היה מדובר בעסק, מבחינת החוק יש לנו יכולת. אבל בכל הקשור לבנייני מגורים, כל מה שנותר הוא לקיים הסברה", הוא אומר.



נהלי הבטיחות ששמירה עליהם מצילה חיים

מומלץ לערוך בדיקת חשמלאי מוסמך כל 5 שנים –בדיקת חשמל מצילה חיים.

מומלץ להחליף את הארונות מעץ לחומרים לא דליקים (ארונות מתכת).

מומלץ לצבוע את הארון בחומר מעכב בעירה.

אסורה אחסנה בחדר מדרגות.

יש לוודא כי תאורת חירום תקינה בחדר המדרגות. במידה ואין, מומלץ להתקין .

יש לדאוג לתחזוקת ציוד כיבוי אש ולנגישות מהירה לציוד.

זיכרו, שריפות רבות מקורן בתקלות או בחיבורי חשמל שאינם תקינים – הדרך הטובה ביותר לטפל בשריפה היא למנוע אותה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר