ציור מהאוסף של דניאל ז"ל. צילום: גלריית גרשון
ציור מהאוסף של דניאל ז"ל. צילום: גלריית גרשון

"אמא קנתה בגרושים ציורים בשוק הפשפשים והיום הם שווים הון"

אוסף יצירות האמנות הענק של תושבת חולון ציפורה דניאל ז''ל מוצע בימים אלה למכירה ברשת באמצעות גלריית גרשון בתל אביב, ביניהן ציור נחשק של "הצייר הקדוש"

פורסם בתאריך: 29.3.19 09:48

אספני האמנות זה בשבילכם – אוסף האמנות הענק של תושבת חולון ציפורה דניאל ז"ל מוצע בימים אלה למכירה ברשת באמצעות גלריית גרשון בתל אביב. "אמא קנתה בגרושים ציורים בשוק הפשפשים והיום הם שווים הון", מספר בנה.

ציפורה דניאל ז"ל נפטרה לפני 11 חודשים בגיל 73 בגלל סיבוך של מחלת הסוכרת. ציפורה היתה אספנית אמנות מיוחדת במינה ועם השנים צברה עשרות אלפי ציורים, חלקם של אמנים מוכרים. את כולם היא קנתה מהציירים ומהסוחרים בשוק הפשפשים ביפו וכעת החליטו בניה למכור את הציורים בגלריית גרשון האינטרנטית, כך שאספני אמנות בכל העולם יוכלו ליהנות מהיצירות הללו. בין שלל היצירות, יש גם עבודות של הרב יהודה פטילון, המכונה "הצייר הקדוש", שאותן קנתה ב"כסף קטן" והיום הן נחשבות ליצירות יקרות הנמכרות באלפי דולרים בעולם.

ציפורה דניאל ז"ל

ציפורה דניאל ז"ל

"אמי אהבה מאד אמנות", מספר בנה שמואל דניאל. 'בבית בשיכון ותיקים נמצא אוסף האמנות שלה והחלטנו כל הבנים למכור את הציורים הללו למען הנצחתה כאשר הסכום שיגיע אלינו ממכירת הציורים יתחלק בינינו. אמי היתה קונה את הציורים האלה בשוק הפשפשים בגרושים עוד משנות ה-70. היא היתה הולכת בשמונה בבוקר לשוק והיתה חוזרת עם מלאי ציורים ויצירות של אמנים שונים".



ציפורה דניאל הסתבכה בשנים האחרונות עם מחלת הסוכרת. "זה גמר אותנו", אומר הבן שמואל. "הסוכרת החמירה עם השנים והרופאים החליטו לכרות את הרגל לפני שנה כדי לנסות להציל אותה, אבל קרה בדיוק הפוך. אמרו לנו שאם לא יכרתו לה את הרגל, המצב שלה יחמיר ואנחנו לא רצינו שזה יקרה. נלחמנו בהם, אבל בסוף לא יכולנו והרשינו להם לעשות זאת.

"אמי היתה צדיקה גדולה, קוראת כל יום בתהלים והיא הצאצאית של הצאצית של הצאצאית של הנביא הקדוש ציון דניאל, שהיהודים עולים אליו לקבר לאיראן להתפלל ולבקש בקשות. 'אמי עזרה לכולם, עשתה הרבה מצוות, תרמה לבתי כנסת, עזרה לילדים יתומים ואנחנו כואבים את פטירתה. אנחנו מעניקים את מפעל החיים של אמנו לציבור הרחב כדי שכולם יוכלו ליהנות מהיצירות'.

זוהר ברננד כהן, הבעלים של גלריית גרשון, סיפר על הקשר שנוצר עם שמואל ועל ההפתעה הגדולה: "שמואל פנה אלי שאנסה למכור את הציורים של אמו. מדובר באלפי ציורים, כמויות לא הגיוניות של ציורים שוכבות בבית שלה. יש הכל מהכל – גם ציור של הרב יהודה פטילון שבעבר אף אחד לא ידע מי הוא והיום כולם מחפשים יצירות שלו, בעיקר בקהל החרדי". על הגלריה עצמה סיפר: "אנחנו מוכרים דרך האינטרנט יצירות אמנות. אם מישהו רוצה להגיע לגלריה בתל אביב ולראות את הציורים במו עיניו, הוא מוזמן, אבל זה העולם החדש – מכירות פומביות דרך האינטרנט".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפסיקו לקשקש על "למען הנצחתה".
    אם הייתם רוצים להנציח, הייתם תורמים את הציורים למוזיאון.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתה לא מבין על מה אתה מדבר חבל עם היה לך ציור של גוטמן הייתה נותן מתנה למוזיאון לא היום לא מוצאים יצירות אומנות חשובות היום הכול מחשב

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מכיר את ציפורה דניאל הייתה אוספת ציורים של הקדוש לאון פטילון ליפניי 50 שנה קנתה מימנו כמה עבודות הבן שלה שמואל ירש את האוסף של ציפורה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הייתי רוצה לקבל ברכה מ בנו של לאון פטילון איש מאוד חכם

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היום שכולם יודעים מי זה לאון פטילון גם מנהל המוזיאון רוצה ציור של המקובל לאון ברכה לבית יד מיכחול של הצדיק הספר תהילים של פטילון שווה 10 אלף דולר ולא רוצים לימכור את זה זה נימצא אצל בנו יעקב פטילון

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש ללאון הצייר ציורים מאוד יפים יערות נופים מרגיעים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר