מתכוננים למילוי חבילות המזון
מתכוננים למילוי חבילות המזון

עמותות הרווחה לקראת הפסח: יותר משפחות בחולון נזקקות לסיוע

מתנדבי עמותות הרווחה בחולון מדווחים: השנה המצוקה גדלה, יותר אנשים ומשפחות מבקשים עזרה במזון לחג

פורסם בתאריך: 31.3.19 10:57

חג הפסח מתקרב ולצד ההכנות לליל הסדר המסורתי, משפחות רבות ותושבים בעיר חולון נאלצים להיעזר בעמותות ובמתנדבים על מנת לעבור את החג. בחולון פועלות מספר עמותות המחלקות חבילות מזון לנזקקים, שבימים אלה ממש נערכות להכנת התרומות לחג.

אחת מהעמותות הידועות בעיר שעוזרת בכל עונות השנה ובייחוד לקראת חגי ישראל היא "תנו יד לחבר" בראשות חבר המועצה עמוס ירושלמי. ירושלמי, מלבד תפקידו הציבורי בעירייה, נחשב לאדם שאוהב לתת ולהעניק לתושבי העיר ולקראת חג הפסח הוא מציין מספרם של הנזקקים עולה: "אנחנו פועלים בכל ימות השנה ולא רק בפסח. יש הרבה אנשים בעיר עם בעיות לא קלות, משפחות, חיילים בודדים, קשישים ואנחנו פה בשבילם. אנחנו עובדים מול הרווחה בעירייה ועושים כמיטב יכולתנו לסייע".

השנה נראה כי המצוקה גדלה ולפי המספרים יותר אנשים ומשפחות יפנו על מנת לקבל עזרה כדי להעביר את החג. "המספרים כל הזמן עולים", מציין ירושלמי, "כרגע אנחנו עומדים על סיוע ל-600 משפחות וחלוקת חבילות המזון נפתחת מה-10.4 עד ל-17.4. בנוסף, אנחנו צריכים תרומות ממשפחות בעיר כדי להמשיך ולהעניק את חבילות המזון לאנשים הנזקקים. מספיק שכל משפחה תתרום חבילת מזון לקראת החג ואנחנו נהיה מסודרים. לדוגמה, חבילות המצות הן מצרך יקר מאוד ולפעמים חבילה אחת לא מספיקה למשפחה".

מה כוללות חבילות המזון?
ירושלמי: "אנחנו מספקים בחבילות את כל יסודות המזון: שמן, סוכר, אורז, שוקולד למריחה, עופות, קמח מצה, מיונז וכל הדברים הבסיסיים על מנת לארגן בכל יום ארוחה טעימה. עמותת 'לתת' עוזרת לי בזאת, כמו גם בתי הספר בחולון ואנשים פרטיים וטובים".


פעיל חברתי מוכר וידוע אחר בחולון הוא הרצי טלמון מ"יחידת המתנדבים של הרצי". הוא מדגיש כי הוא לא עמותה ולא ארגון אלא יחד איתו פועלים אנשים פרטיים שמזמנם הפנוי מגיעים ותורמים מכל הבא ליד. "אנחנו עושים הרבה מאוד דברים מבלי לגעת בכסף וזה דבר שקשה מאוד", הדגיש, "יש לנו חבילות מזון שמגיע מהמון מקומות ואנשים. אנחנו נעזרים ממשרד הרווחה בעירייה ובאנשי בתי הספר בעיר שמגיעים לתרום ולעזור. באים אלינו המון אנשים שאני לא יכול לספור אותם כי הנתינה לא תלויה בכמות הנזקקים, אך היקפי התרומות שלנו הם גדולים מאוד".

על ההכנות לקראת פסח, מספרר הרצי: "השנה היקף התרומות יהיה הרבה יותר גדול, לפי הדרישות והגורמים השונים שפונים אליי ומבקשים את עזרתי. אנחנו תומכים במשפחות החינוך המיוחד, בילדים חולי סרטן, בתלמידי בתי ספר, בחיילי צה"ל וגם בחיילים בודדים, במשפחות חרדיות, משפחות חד הוריות ויחידניות, בקשישים, בשורדי שואה ובכל מי שזקוק לעזרה – אנחנו כאן בשבילו. כמובן שלקראת פסח והחגים בכלל, הפעילות הרבה יותר רחבה. אנחנו מספקים חבילות גדולות מאוד כי הלב לא נותן לי שהמשפחה תפתח את החבילה ותחשוב על מחר – תמיד יש בשפע".

למעונינים לתרום לעמותת "תנו יד לחבר": בנק דיסקונט, סניף 49 – סוקולוב 68 חולון. מס' חשבון -2477221 ע"ש עמותת תנו יד לחבר.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר