התחנה הקיימת שאינה עובדת יותר
התחנה הקיימת שאינה עובדת יותר

לאן נעלמה תחנת האוטובוס הקבועה? חפשו באינטרנט

ב"מטרופולין" הודיעו כי התחנה לצד בית אבות משען נדדה כ-100 מטר אבל במציאות אין לה זכר ותוכלו למצוא אותה אך ורק באתר משרד התחבורה

פורסם בתאריך: 2.4.19 11:46

לפני כשבועיים עברה הפעלת הקווים 2 ו-2א' מחברת האוטובוסים אגד אל חברת מטרופולין (תחת המספרים 2 ו-22) במסגרת ביצוע הפעימה השנייה של מכרז שרון- חולון. כעת נשמעות תלונות מתושבי אזור רחובות ההסתדרות, שנקר ופיכמן כי שני הקווים לא עוצרים יותר בתחנה הצמודה לבית אבות משען.

תושבי אזור רחוב ההסתדרות  מדווחים כי מאז שעברה הפעלת הקווים 2 ו-2א' אל חברת מטרופולין, חדלו האוטובוסים להוריד ולהעלות נוסעים מן התחנה שצמודה לבית אבות משען בצומת הרחובות ההסתדרות ושנקר שמספרה הוא 38782. מדובר בתחנה אשר משרתת גם את נוסעי הקווים 289 ו95 הממשיכים לעצור בה גם היום.

עם העברת שני קווי "אגד" אל "מטרופולין" שונה קו 2א' לקו 22 והודבק הלוגו של המפעיל החדש בכל תחנות הקו. יחד עם זאת, גם ברגע זה עדיין מופיעות המדבקות הישנות מתקופת "אגד" (עם המספרים 2 ו-2א') בתחנה המדוברת.

"יש ברחוב ההסתדרות תחנה אחת בלבד שמשרתת את התושבים. אני נוסעת באוטובוס הזה יום יום, ופתאום האוטובוסים עוברים ולא עוצרים בתחנה", אומרת תושבת חולון אשר עולה ויורדת בתחנה זו. "סימנתי עם היד לעצור. בסוף אחד הנהגים עצר ואמר לי, 'אני עשיתי לך טובה'. אמרתי לו: 'איזו טובה עשית לי? זו תחנה'. הוא אמר לי: 'נכון אבל אנחנו לא עוצרים פה'. מה פתאום הם לא עוצרים פה? אני נוסעת שנים ועולה בתחנה הזו", היא אומרת בכעס.

עוד היא מספרת כי בעקבות האירוע היא פנתה אל חברת מטרופולין ושם נאמר לה כי הם אינם מכירים כלל את התחנה. "כשדיברתי איתם, הם ביקשו ממני את מספר התחנה. מסרתי להם אותו ואז הם אמרו לי שהיא בכלל לא מופיעה וכי עלי לפנות אל משרד התחבורה".

מבדיקה שביצענו, אכן מספר התחנה אינו מופיע במסלולי הקווים 2 ו-22 באתר חברת מטרופולין, ונראה שהיא פשוט בוטלה עבורם. גם כשבדקנו באתר משרד התחבורה גילינו כי התחנה פשוט לא קיימת במסלולי הקווים. יחד עם זאת, הן באתר מטרופולין והן באתר משרד התחבורה מופיעה תחנה אחרת (שמספרה הוא 33230), בסמוך לרחוב האבות, במיקום של כ-100 מטרים מערבית מן התחנה המדוברת (38782) הצמודה לבית האבות משען. "אני לא ראיתי שם תחנה", אומרת התושבת ומוסיפה: "היום, במקום לעלות על התחנה הזו, עשיתי סיבוב והלכתי ברגל עד לרחוב סוקולוב. כל האנשים שגרים בבית אבות משען עולים בצומת פיכמן, שנקר והסתדרות ועכשיו אין שם תחנה".

מקומה של התחנה הוירטואלית

מקומה של התחנה הוירטואלית



מה באמת קורה בשטח – האם התחנה הוזזה 100 מטרים מערבה, ואם כן מדוע? מבדיקה שביצענו עולה כי התחנה החדשה קיימת אולם אך ורק באתרי האינטרנט, ואין לה כל זכר במציאות. רציף התחנה המדומיין ממוקם על מדרכה צרה אשר מתוחמת בין חצרות של בתים פרטיים לשורה של מכוניות חונות ונאה שלא ניתן בכלל למקום שם תחנה.

כעת, עבור התושבים הגרים בסביבת רחוב ההסתדרות, ביניהם מבוגרים רבים הגרים בבית אבות משען, אין תחנה שמשרתת אותם בעלייה ובירידה מהקווים 2 ו-22 היוצאים ממסוף קניון הזהב אל כיוון מסוף קריית שרת. יש לציין כי התחנה הממוקמת בכיוון הנסיעה ההפוך ממשיכה לפעול ולשרת את שני הקווים. כעת נשאלת השאלה מדוע הקווים 2 ו22 הוצאו מן התחנה של בית אבות משען ומדוע בכלל יצרו כביכול תחנה חדשה בזמן שהתחנה הקיימת ממשיכה לפעול, ואם כבר יש רשומים של תחנה חדשה, מדוע עד לרגע זה היא אינה קיימת במציאות?

מחברת מטרופולין נמסר בתגובה: "משרד התחבורה הינו הגורם המוסמך האחראי על תכנון וקביעת מפות הקווים, לרבות מסלולים ותחנות. במקרה שלהלן, נקבע מסלול הקו על ידי משרד התחבורה, אולם, לאור פנייתכם, ייבדק הנושא מחדש מול המשרד וככל שיוחלט תעודכן המפה מחדש".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "המשרד בחן את הנושא ומשבוע הבא תבוצע התאמה של התחנות לקווים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר