הפגנת הענק של העדה האתיופית, מאי 2015. צילום: Botend, ויקיפדיה
הפגנת הענק של העדה האתיופית, מאי 2015. צילום: Botend, ויקיפדיה

נסגר התיק שהחל בחולון והצית את מחאת העדה האתיופית

היועץ המשפטי לממשלה הורה לסגור מחוסר אשמה את התיק נגד דמאס פיקדה, שנחקר בגין תקיפת שוטר והצית את מחאת יוצאי אתיופיה בקיץ 2015

פורסם בתאריך: 24.4.19 10:49

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט לסגור מחוסר אשמה את התיק נגד החייל דמאס פיקדה מחולון, שנחקר בגין תקיפת שוטר. "ההרגשה טובה, זה סוג של ניצחון, אבל המאבק עדיין לא תם", אומר דרבה פיקדה, אחיו של החייל, בן העדה האתיופית מחולון.

לפני מספר ימים הודיע היועץ המשפטי לממשלה לעורך הדין של דמאס פיקדה כי התיק נגדו בגין תקיפת שוטר ייסגר מחוסר אשמה וזאת לאחר שנסגר בתחילה מחוסר עניין לציבור. כזכור, באפריל 2015 תועדה תקיפתו של דמאס פיקדה על ידי שוטר במצלמת אבטחה והיא זאת שהציתה את מחאת יוצאי אתיופיה בחודש מאי באותה שנה. בסרטון נראה החייל דמאס פיקדה בעת שהיה על מדים והחזיק את אופניו ברחוב בחולון ושוטר שהגיע אליו ללא סיבה הנראית לעין, דחף את אופניו מספר פעמים והתקיף אותו באלימות.



עו"ד אייל אבולפיה, עורך דינו של פיקדו, סיפר: "מפנייתו הראשונה של דמאס אלי שמנו לנו למטרה למצות את הדין עם התוקף ולנקות את שמו של דמאס שנחשד בתקיפת שוטר, רק כיוון שהגן על עצמו. לאחר מאבק משפטי המדינה הסכימה לנקות את שמו של מרשי שהותקף בברוטליות על ידי שוטר אלים שניסה 'לתפור לו תיק'. במזל, האירוע תועד ולאחר מאבק משפטי, הואשם השוטר בפלילים. למרות זאת, המדינה נעמדה על רגליה האחוריות, גנזה את התיק כנגד השוטר מחוסר אשמה ואת התיק כנגד דמאס מחוסר עניין לציבור.

"המשמעות היתה הותרת כתם בעברו של דמאס. עתירה שהגשנו ליועץ המשפטי לממשלה הביאה לשינוי החלטתו ולהאשמת השוטר שהודה בעבירה במסגרת הסדר ושילם פיצוי כספי מכיסו, הכל לצד רישום במשטרה. בכך לא הסתפקנו ועתרנו בדרישה לשינוי עילת הגניזה בתיק כנגד דמאס לחוסר אשמה, תוך דרישה כי יועמד לדין אם לא תתקבל עתירתנו, על מנת שיוכיח חפותו בהליך פלילי נגדו. היועמ״ש החליט להיעתר לדרישתנו ולשנות את עילת הגניזה לחוסר אשמה ובכך נוקה שמו של דמאס".

האירוע עורר באותו זמן סערה בקרב העדה האתיופית שאנשיה יצאו להפגנות בכל רחבי הארץ במחאה על האלימות של שוטרים כלפי בני העדה. כאמור, לאחר האירוע נפתח תיק פלילי כנגד דמאס והוא נסגר זמן קצר לאחר מכן מחוסר עניין לציבור אלא שהוא לא הסתפק בכך והוא עתר ליועץ המשפטי לממשלה. בסוף השבוע שעבר, כאמור, הודיע מנדלבליט כי החליט לסגור את התיק נגד פיקדה מחוסר אשמה.

היום דמאס משרת ביחידה מובחרת בחיל התקשוב. אחיו, דרבה פיקדה, בן 27, תושב חולון, אמר ל"השקמה-חולון": "ההרגשה לאחר ההחלטה היא טובה, זה סוג של ניצחון אבל המאבק לא נגמר. זה ניצחון חלקי, סגרנו מעגל באופן חלקי גם בשביל אחי וגם בשביל המשפחה של יהודה ביגאדה שנורה למוות על ידי שוטר בבת ים בינואר האחרון. נדמה כאילו לא למדו כלום – התנפלו עליו כאילו היה מחבל, נער שנפל קורבן לאחר שנתן למדינה, ואפילו במחבל שבא לדקור לא יורים ככה. אנחנו קודם כל בני אדם. יש סטיגמה עלינו והיא צריכה להיעלם זה מתחיל בחינוך העם שלנו שצריך להבין מהי גזענות. מדובר במיעוט בחברה ואני מקווה שזה ייעלם במהרה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר