ההפגנה בבי הספר ביאליק

ביאליק: ההורים יוצאים למלחמה בעקבות סגירת כיתה

ההורים השביתו את הלימודים ויצאו להפגנות לאחר שנמסר להם כי אחת מכיתות ג' תיסגר: "הצעד הבא שלנו הוא השבתה כוללת עד להודעה חדשה"

פורסם בתאריך: 27.6.17 22:42

הורים לתלמידים בבית הספר ביאליק זועמים: בכוונת העירייה לסגור בשנה הבאה כיתת לימודים בשכבה, ולהותיר תלמידים ללא מסגרת ומענה. ההורים שהשביתו את הלימודים למשך שעתיים ביום חמישי האחרון טוענים: "העירייה ומינהל החינוך צריכים לגלות אחריות לגבי נושאים שהתחייבו אליהם. טובת הילדים בראש מעיינינו".

לפני כחודשיים קיבלו הורים לתלמידים המתגוררים בקרבת בית הספר החדש "גולדטק" בחולון, כי בית הספר עובר למשכנו החדש ויפתחו בו כיתות לימוד חדשות. התלמידים שאליהם נשלחה ההודעה, אמנם היו כבר משויכים לבתי ספר אחרים באזור מגוריהם, בהם "ביאליק", "שנקר" ו"בן צבי", אולם ניתנה להם האפשרות לעבור לבית הספר החדש והקרוב יותר. כמו כן, בהתאם להנחיות משרד החינוך, נכתב כי הכיתות יפתחו רק עם מינימום של 20 לתלמידים והובטח כי לא ייסגרו כיתות בבתי הספר מהם עוברים התלמידים.
אלא שלטענת הורי התלמידים בבית ספר "ביאליק", הם קיבלו הודעה לפיה הוחלט על סגירת אחת מכיתות ג' בשנת הלימודים הקרובה. בתגובה הודיעו ההורים כי ייצאו למאבק למניעת הסגירה. "בית הספר ביאליק מאוד נפגע מהמעבר: 13 תלמידים בשכבה ב' העולים ל-ג' עוברים בסוף השנה, בבתי הספר האחרים אמנם הייתה עזיבה אך היא לא הובילה לסגירת כיתות", אומרת יו"ר ועד ההורים בבית הספר, בת אל ביטן.

"לאחר הרישום נשארו בשכבה ב' שתי כיתות בנות 21 תלמידים, וכיתה אחת בת 23 תלמידים, במילים אחרות, חסרים ארבעה תלמידים בלבד על מנת להשאיר כיתה נוספת בשכבה". ביטן מוסיפה כי בתחילת יוני יצאה הודעה ממינהל החינוך בחולון לבית הספר ביאליק, לפיה ככל הנראה תיסגר כיתה בשכבה ג', וב-9 ביוני מנהלת בית הספר התבקשה להודיע על כך להורים. בעקבות ההודעה נערכה פגישה במינהל החינוך בנוכחות מפקחת ממשרד החינוך, ומנהלת אגף חינוך יסודי בעיר חולון, מנהלת בית הספר ויו"ר הנהגת ההורים. לטענת ביטן, כשהועלתה הטענה בנוגע להפרת ההבטחה שניתנה להורים מצד מינהל החינוך, נאמר כי המינהל נשען בהחלטתו אך ורק על מספר התלמידים בכיתה.

"מאז ניסינו לפנות מספר פעמים למינהל החינוך ולמנכ"ל העירייה, אך כולם בחרו להתעלם. החלטנו לזעוק ולצאת בצעדי מחאה, ביום חמישי האחרון  הושבתו הלימודים למשך שעתיים בכיתות ב' עד ו', למעט החינוך המיוחד, והיענות מצד ההורים הייתה מדהימה, בית הספר היה ריק. הצעד הבא שלנו הוא השבתה כוללת עד להודעה חדשה. אנו דורשים שמינהל החינוך יעמוד מאחורי התחייבויותיו", אומרת ביטן.

"הילדים שלנו למדו שיעור חשוב של דמוקרטיה, שיתוף פעולה וערכיות", אומר ניר בצלאל, סגן יו"ר הנהגת ההורים בביאליק, "העירייה ומינהל החינוך צריכים לגלות אחריות לגבי נושאים שהתחייבו אליהם. טובת הילדים בראש מעיינינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר