ילדים
צילום אילוסטרציה: ESB Professional /

הורים זועמים: "יצרו קייטנה לעשירים וקייטנה לעניים"

השנה קיבלו ההורים אפשרות לבחור בין שני מסלולים, וגילו שהפער הוא לא רק במחיר. רשת קהילה ופנאי: "בשיתוף עם ההורים התקבלה החלטה לקיים את הקייטנות במסלול רגיל ומסלול על פי צו הפיקוח על מחירי הקייטנות"

פורסם בתאריך: 23.5.19 17:15

יותר מ-1970 הורים חתמו על עצומה נגד תוכנית הקייטנות של גני הילדים בחולון, בטענה כי "יוצרים כאן קייטנה לעשירים וקייטנה לעניים".

מאחורי תוכנית הקייטנות עומדת רשת קהילה ופנאי. שפירסמה כי הקיץ יפעלו שני מסלולים של קייטנות: יקר וזול, כאשר הקייטנות המוזלות מקבלות פחות שעות. ברשת פורסם כי מסלול אחד של הקייטנות נקרא "מנהרת הזמן" ו "קייטנה בצבע", ואילו המסלול השני נקרא "חוויות בזמן" ו"חוויות בצבע".

קייטנות "מנהרת הזמן" ו"קייטנה בצבע" טווח המחירים נע בין 1,288 ל-1,880 שקל במחזור הראשון. במחזור השני: בין 555 ל-941 שקל. במסלול הקייטנות "חוויות בזמן" ו"חוויות בצבע" טווח המחירים נע בין 765 ל-1,150 שקל בשני המחזורים. זאת, כאשר התעריף הזול בכל מסלול הוא ללא צהרון והיקר כולל צהרון.

הורים שבדקו את ההבדלים בין שני המסלולים גילו שהפער במחירים גורם גם לפערים באיכות הקייטנות. כך, למשל, בעוד שהקייטנות היקרות יותר מתקיימות בגני הילדים הקיימים – בסביבה המוכרת לילדים, הקייטנות הזולות פזורות בעיר, במקומות מרוחקים יותר, עם צוותים שלא מוכרים לילדים.

"אז למי מגיעה הפריווילגיה להירשם לגנים שקרובים לבית, בגן שהילד נמצא כל השנה, עם הצוות שהוא מכיר ועם החברים מהגן והשכונה? למי שיש כסף!", כך כתבו ההורים בעצומה, והוסיפו: "כך נוצרים מעמדות בגן. ההורים שגם ככה צריכים לקחת חופש באוגוסט, להפסיד ימים ושעות עבודה במהלך הקיץ, מוצאים את עצמם מוציאים יותר כסף כדי שהילדים יהיו קרוב לבית (חלקם לא ניידים), או עם צוות ובגן שהילד מכיר (כי מדובר בילדים קטנים עם קשיי הסתגלות) ומי שאין ביכולתו מה עושה?".

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "במשך שנים מפעילה הרשת קייטנות מקצועיות וחווייתיות, הנותנות מענה חברתי ומהנה, לצד תכנית פדגוגית מוקפדת, לילדי הגנים במהלך חופשת הקיץ. קייטנות גני הילדים עומדות בתקנים המחמירים ומאושרות על ידי מנהל חברה ונוער, משרד החינוך וכן על ידי גורמי הביטחון ברשות המקומית".

"התכנים הפדגוגיים והצוותים בקייטנות מפוקחים ומלווים על ידי רכזות צהרוני הגנים ורשת 'צהריים טובים' מבית החברה למתנ"סים. בקיץ שעבר נכנס לתוקף צו הפיקוח על מחירי הקייטנות של משרד הפנים, והרשת הפעילה את קייטנות הקיץ על פי הצו והוראותיו. חלק מההורים היו מרוצים מהמתכונת החדשה, אך קיבלנו גם תלונות רבות על תקופת הקייטנות והמבנה התוכני שלהן ובקשות לחזור למתכונת הרגילה".

"השנה, לבקשת הנהגת ההורים העירונית ובחשיבה משותפת עם ועד הורי גני הילדים ועל-מנת לתת מענה מיטבי התקבלה החלטה משותפת לקיים את הקייטנות בשני המסלולים, אשר ירחיבו את אפשרויות הבחירה של ההורים: קייטנה במתכונת הרגילה  כפי שפעלה בשנים הקודמות וקייטנה הפועלת על פי צו הפיקוח על מחירי הקייטנות של משרד הפנים. אנו מקווים ומאמינים כי ההורים יפיקו את המיטב מכל אחת מהקייטנות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

3 תגובות
  1. שירלי

    חבל שלא מספרים בכתבה שאין שתי אופציות אמיתיות: יש אופציה אחת יקרה יותר ברוב גני הילדים עם צוות הצהרון ובאותו מבנה של הגן ויש אופציה זולה שכוללת רק 9 גנים בכל רחבי העיר שהם מרוחקים לרוב מגני הילדים.

  2. א

    הפעלה של קייטנה במבנה ציבורי חייבת להיות במחיר מפוכך.
    העירייה או ההורים לא יכולים "להחליט" אחרת כי זה החוק.
    כנראה שמישהו חושב שאפשר לעבור על החוק ואף אחד לא יעשה כלום.
    ציטוט מהחוק – "קייטנה תיחשב לציבורית אם היא מופעלת על ידי גוף ציבורי או מטעם גוף ציבורי, או שהיא מופעלת במבנה ציבורי."
    עצוב.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר