ראש עיריית חולון מוטי ששון וראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (צילום: דוברות העירייה)
ראש עיריית חולון מוטי ששון וראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (צילום: דוברות העירייה)

נלחמים ברעש: האם ביהמ"ש יאסור טיסות ליליות?

מוטי ששון הביע התנגדותו בפי השופטת בדיון וטען כי רעש המטוסים שצפויים להמריא לאומן אחרי שעת העוצר, בימים שלפני ראש השנה יפגעו במאות אלפי תושבים. החלטה תינתן על ידי רשות התעופה עד יום ראשון

פורסם בתאריך: 2.7.19 12:51

עיריות חולון, ראשון לציון וישובי הסביבה הגישו עתירה לבית המשפט בנושא ההמראות לאחר שעת העוצר בלילות שלפני ראש השנה לאומן, בדיון שהתקיים הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בלוד הגיעו ראש עיריית חולון, מוטי ששון, וראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך. השופטת קבעה כי עקב דחיפות העתירה החלטה והבהרה תינתן על ידי רשות שדות התעופה בעניין הטיסות ביום ראשון הקרוב, ה-7 ביולי 2019. ששון הביע דעתו בפני בית המשפט ושטח בפני השופטת, יחד עם קינסטליך, את הפגיעה במאות אלפי תושבי האזור והמחדלים שנעשים על ידי משרד התחבורה בנוגע לטיסות הלילה.



העתירה הוגשה על ידי עיריית חולון בשיתוף עם עיריית ראשון לציון, יהוד-מונוסון, משמר השבעה ומועצה אזורית עמק לוד. על פי העתירה, כל המראה מנתב"ג חושפת לרעש כ-800 אלף תושבים. הרשויות דורשות בעתירה להפחית את הרעש בצורה דרמטית שכן הוא גבוה מהתקן בארץ ובעולם. הן טוענות כי לפני למעלה משנתיים וחצי נערכה בדיקה נרחבת של המשרד להגנת הסביבה, רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה כאשר בסיומה הומלץ לבצע הורדה של סיפי הרעש. אלא שבשנים האחרונות, בהם עברו מעל לחצי מיליון מטוסים בשמי האזור, כלל לא בוצעה אכיפה כנגד הפרה של סיפי הרעש הקיימים. אמש התקיים דיון בבג"ץ בנוגע לסיפי הרעש של המטוסים בלילה, בית המשפט הורה למדינה לערוך בדיקה מקיפה ולבחון האם הורדו סיפי הרעש. 

ישראלה ימין ממטה המאבק של הרעש במטוסים אמרה כי "היה דיון מצוין, בית המשפט ביקש מהמשיבים של רשות התעופה לתת את לוח הטיסות לאומן, במהלך הימים הקרובים הם צריכים לתת תשובה, בית המשפט ראה בכך דבר חשוב ולכן קבע שלפני הפגרה תינתן התשובה". עוד הוסיפה ימין כי "אני רוצה לומר תודה לראש העיר רז קינסטליך ולמוטי ששון ראש עיריית חולון שהיו  קשובים, הגיעו לדיון ותקפו את הנושא מכל זיוית אפשרית. הגיעו גם צוות ממטה המאבק ונראה שזה הולך למקום טוב כשבית המשפט הבין את הקושי של הלילות ללא שינה, המאבק שלנו בהחלט נשמע, השנה, זו הפעם הראשונה ששני ראשי הערים ניסו להקדים תרופה למכה ועתרו ברגע שהתחילו להתפרסם טיסות לשעות עוצר, מה שבשנים הקדומות לא יכולנו לעצור".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר